עורך הדין של המחבלת בת ה-15 היום בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

בערב ליל הסדר, על רקע גל הטרור, נערה בת 15 ממוצא פלסטיני יצאה מביתה בחיפה כדי לבצע פיגוע נגד יהודים. היא דקרה גבר בן 47 ופצעה אותו באורח בינוני. היום (שני) הוגש נגדה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר, שמייחס לה עבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזעני.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין שגב אדלר מפרקליטות מחוז חיפה, הנערה התקרבה לדת בחודש שקדם לפיגוע, והתעניינה בנעשה במסגד אל-אקצא בירושלים. באמצע אפריל נודע לה כי אחד ממכריה, תושב אזור ג'נין שאיתו התכתבה באינטרנט, נורה בידי כוחות הביטחון ונהרג מפצעיו.
3 צפייה בגלריה
המחבלת בת ה-15 מחיפה
המחבלת בת ה-15 מחיפה
המחבלת בת ה-15 מחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
הסכין בזירה בחיפה
הסכין בזירה בחיפה
סכין הצלילה ששימש את המחבלת בפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)
בתגובה על הידיעה על מותו, הנאשמת הצטיידה בשני סכיני מטבח ובסכין צלילה שמצאה בביתה, והודיעה לחברתה בשיחת טלפון שהיא מתכוונת למות כ"שהידה". היא יצאה מביתה כשהיא לבושה בבגדיו של אביה ועוטה כאפייה על ראשה, בכוונה לפגוע באדם ממוצא יהודי ומתוך מחשבה שהאירוע יסתיים כאשר כוחות הביטחון יירו בה. אחיה צילם אותה לבקשתה בטרם יציאתה מהבית.
בחיפושה אחר אדם בעל חזות יהודית, הנאשמת הגיעה לאזור גן הזיכרון בשכונת הדר הכרמל שבחיפה. היא אף המליצה לאזרח ערבי אקראי ששהה בגן עם ילדיו לקחת את משפחתו ולהתרחק מהמקום כי "תכף יהיה משהו לא טוב". בהמשך הבחינה הנערה בקורבן, ניגשה אליו מאחור, חבטה בראשו עם אבן, והחלה לנופף בסכין לעברו. הוא מעד ונפל על גבו, תוך כדי שהנערה השמיעה סיסמאות בערבית כמו "פלסטין שלנו ותישאר שלנו".
אביה של המחבלת הגיע לזירה עם השוטרים ונטל מידיה את הסכין. רגעי המעצר
(צילום: דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
הזירה בחיפה
הזירה בחיפה
זירת הפיגוע
(צילום: גיל נחושתן)
"גדלה בסביבה אלימה, סובלת מטראומה": אביה של המחבלת בדיון בהארכת מעצרה

בהמשך ניסתה הנערה לדקור את הקורבן בכל חלקי גופו, והצליחה לדקור אותו פעמיים ברגלו ופעם אחת בידו. הוא התגונן מפניה עם בעיטות והצליח לבסוף לקום על רגליו, אך היא לא חדלה לתקוף אותו והשליכה לעברו אבן. בשלב זה הגיעו למקום שוטרים, יחד עם אביה של הנערה שהודיע למשטרה בעצמו על כוונתה של בתו לבצע פיגוע. האב רץ לעברה ונטל מידיה את הסכין, והיא נעצרה לאחר מכן על ידי השוטרים.
אביה של הנאשמת הוא פלסטיני מאזור טול כרם שפעל כסייען של צה"ל ושב"כ. לאחר שזהותו כסייען נחשפה, הוא הועבר יחד עם משפחתו לחיפה לצורך הגנתו. האב טען בבית המשפט שהוא מאמין כי הפיגוע היה ניסיון התאבדות של בתו, שכן היא סובלת מבעיות נפשיות ומוכרת לרשויות הרווחה.
האב סיפר: "אימא שלה נפטרה וגידלתי אותה לבד. הייתה אלימות קשה בסביבת המגורים שלנו והיא גדלה בטראומה". עוד טען כי טרם קיבל אישור לראות אותה, למרות הוראה של בית המשפט השלום לאפשר לו להיפגש עם בתו. "שלחו אותה להסתכלות וקבעו שהיא כשירה לעמוד לדין, אבל לי זה לא ברור איך", אמר.