הלוויתו של מוחמד בן ה-13

כ-2,000 איש, רובם תושבי כפר קרע, השתתפו הערב (שני) בהלווייתו של מוחמד מוסטפא סעיד ערביד בן ה-13 שנרצח ביריות לצד גיסו פואד נסר אללא (33) בטיילת נחל ברקן ביום שישי האחרון.
מוסטפא ערביד, אביו של מוחמד, ספד לו: "לבי נקרע על בני שנרצח בדם קר. לקחו לי את היקר מכל. גידלתי אותו בצורה הכי טובה ותוך שניות רצחו לי אותו. בתי הרוסה נפשית, רצחו אותו יחד עם בעלה", אמר. "סלחתי לרוצח. החשבון שלו עכשיו אצל אלוהים. נמשיך לזכור את הדברים הטובים של מוחמד. לא נשכח אותו בחיים".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של מוחמד ערביד
הלוויתו של מוחמד ערביד
מוחמד מוסטפא סעיד ערביד
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של מוחמד ערביד
הלוויתו של מוחמד ערביד
אלפים הגיעו להלוויה. "עוד לא מעכלים"
הוא הוסיף כי המשפחה החליטה לתרום את איבריו "כדי שיציל אנשים שחייהם בסכנה. הוא תמיד אמר לי 'אני רוצה לעזור לאנשים'. דרך התרומה נגשים לו את החלום".
חבריו של מוחמד סיפרו בבכי כי "הוא היה תלמיד וחבר טוב לכולנו. אנחנו עוד לא מעכלים שהוא לא יחזור ללמוד איתנו, אהבנו אותו מאוד. אנחנו מפחדים ורוצים ביטחון אישי, לא לאבד עוד חברים".
3 צפייה בגלריה
הרכב בו נסעו הגברים שנורו בכפר קרע
הרכב בו נסעו הגברים שנורו בכפר קרע
זירת הירי
(צילום: דוברות המשטרה)
גם חבר הכנסת מנסור עבאס (רע"מ) הגיע להלוויה, ואמר כי "חובה שתהיה שמירה בכל יישוב. צריך ליישם את הצעד הזה בכל מחיר לאור המצב הקשה והמזעזע. אנשים מבטלים חתונות, מפחדים לקנות מצרכי מזון או לשבת בחצר הבתים שלהם - אני מבין את הפחד. זה כואב ומצריך פתרונות. בממשלה הזו יושבים ומדברים על האלימות והפשיעה, אבל לא עושים כלום".
מוחמד וגיסו נורו בעת שישבו ברכב - שהידרדר לצד הכביש בעקבות הירי. דקות לאחר מכן אותר בכפר רכב בוער, שעל פי החשד שימש את המתנקשים. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הרקע הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה.