"מבחינתנו זה יום אחד ארוך": דני אלגרט, אחיו של איציק שחטוף כבר 300 ימים בעזה, מתח ביקורת על ההחלטה לחסל את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן - פעולה שמיוחסת לישראל - ואמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet כי "החיסולים האלה לא משנים שום דבר, לא תהיה עסקה".
"ציפינו לשמוע מנתניהו את המילה 'עסקה' - היא לא נאמרה"
(צילום: ליאור שרון)

1 צפייה בגלריה
צעדת מחאה של משפחות החטופים משער בגין לירושלים
צעדת מחאה של משפחות החטופים משער בגין לירושלים
דני אלגרט במחאה למען החטופים
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
בריאיון מבוסטון, ארה"ב אמר אלגרט כי "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יישאר במקום שלו, לא תהיה עסקה. זה הכול הסוואה, דיבורים כדי להעביר זמן. לדעתי לא יקרה שום דבר, וכל עוד העסקה תלויה בהמשך השלטון שלו, לא תהיה עסקה. ראש הממשלה הגיע לניו יורק לנאום בקונגרס, ציפינו לשמוע ממנו משהו - המילה 'עסקה' לא נאמרה. אין לו כוונה לקיים אותה".
אלגרט דיבר גם על החשש שלו שלחיסול של הנייה יהיה מחיר מבחינת החטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה: "כולנו תמימים מדי. לחסל את הנייה עכשיו ולהביא בחשבון שאחרי החיסול שלו יוציאו את החטופים להורג. עשו הערכת סיכונים, בטוח שחשבו שיפגעו בחטופים אחרי חיסול הנייה. לקחו את הסיכון הזה, שנחסל את הנייה והם יחסלו את החטופים".
הוא שיתף כי כבר אחרי עסקת החטופים הראשונה לא היה אופטימי לגבי עסקה נוספת: "אין לי ימים של אופטימיות או לא. מבחינתי, לא רואה שום סיכוי לביצוע של עסקה. החיסולים האלה, הם לא משנים את המציאות בכלל. הדיבורים על מגעים לעסקה הם כדי לתת לנו תחושה שקורה משהו". אלגרט הוסיף כי לדעתו "נתניהו רואה בסינוואר ובהנייה בני מוות - ולצערי, הוא כנראה רואה גם בחטופים בני מוות".
יצחק אלגרט נעדר300 ימים בשבי חמאס. איציק אלגרט
יכול להיות שסינוואר דווקא יראה את החיסול וזה מה שיאפשר את העסקה? "מזל שהתמימות זה לא מחלה שהורגת. אתם תמימים מדי, כולנו תמימים מדי. החליטו לחסל את הנייה עכשיו, ולהביא בחשבון שיכול להיות שאחרי חיסול של הנייה אולי יוציאו את ההרוגים להורג".
אתה חושש שהנקמה על חיסול הנייה תהיה באופן הזה? "כשעשו הערכת סיכונים, בטוח שחשבו שאם יחסלו את הנייה, יכול להיות שיפגעו בחטופים. הרי זה ברור שבהערכת סיכונים כזאת לוקחים את כל הסיכונים. אז לקחו את הסיכון הזה גם, שאנחנו נחסל את הנייה והם יחסלו את החטופים. זה ברור לגמרי. הרי לא יושבים שם אנשים שלא יודעים לעשות הערכת סיכונים. ואחד הסיכונים הוא שהחטופים ייפגעו, ובכל זאת חיסלו אותו. זאת אומרת שלחסל את הנייה יותר חשוב מאשר להציל את החטופים, זה היגיון פשוט. הבא שצריך לחסל לפי התור זה כנראה סינוואר. אז יחסלו אותו, ועם מי נעשה משא ומתן? עם השומר של החטופים שם במנהרות. ברור לגמרי לאן הולך הכיוון, הם ויתרו על החטופים והפקירו אותם.
"אנחנו רואים שהעסק מתפתח לכיוון מלחמה כוללת, החטופים יהפכו להיות דבר משני, לא כל כך חשוב, לא ידברו עליהם - וזה מה שראש הממשלה מחפש. הוא לא רוצה להביא את החטופים האלה, כי הוא יודע שאם הוא יביא את החטופים, הוא צריך להתחיל לתת הסברים על מה שקרה ב-7 באוקטובר, והוא צריך לפרק את הממשלה. החטופים הם אלה שמחזיקים אותו היום בממשלה, והם בני הערובה של בנימין נתניהו".