שישה מתנחלים מהיישוב איתמר ניסו להיכנס בצהריים (שבת) לכפר רוג'ייב שבאזור שכם, וחמישה מהם נמלטו מהמקום כשכוח צה"ל הוקפץ לאירוע. האחרון עוכב אחרי שאחד הלוחמים דרך מולו את הנשק. גורם צבאי מסר בתגובה כי המעוכב הובא למפקדת החטיבה המרחבית שומרון וממתין שהמשטרה תטפל בו, ומנגד טוען גורם ביטחוני אמר שהמשטרה סירבה לקחת אותו לידיה.
הצתה בכפר ג׳ית ביום חמישי

קבוצת הישראלים הגיעה לכפר בשתי קבוצות – ארבעה במכונית ושניים רגלית. חלקם היו רעולי פנים והיו מצוידים בגז פלפל. המעוכב הוא אחד משני המתנחלים שהגיעו רגלית. גורמים צבאיים מסרו כי מדובר בהפרת צו אלוף.
מהמשטרה נמסר כי "בניגוד מוחלט לנטען על ידי 'גורמים ביטחוניים' עלומים, יובהר כי האירוע כלל לא דווח למשטרה, ומשכך הטענה כי המשטרה סירבה לעצור את החשוד - הינה שקרית". לדברי המשטרה, רק לאחר פניית ynet "נודע למשטרה אודות האירוע ומיד בוצעה פנייה יזומה לחטמ"ר הצבאי ונשלחה ניידת לקבלת העצור. כל טענה אחרת חוטאת לאמת".
האירוע התרחש פחות מ-48 שעות מאז הפוגרום שביצעו מתנחלים בכפר ג'ית שבשומרון, שבמהלכו ירו למוות בתושב הכפר, רשיד סידה (23), פצעו אדם נוסף באורח קשה והציתו בתים וכלי רכב. מדובר באחד משרשרת אירועים שהחריפו בתקופת המלחמה שבמסגרתם תוקפים תושבי מאחזים בשומרון פלסטינים ביישובים סמוכים להם.