שחזור ניסיון החטיפה

המשטרה עצרה הלילה (בין ראשון לשני) תושב פרדס חנה בן 30 בחשד למעורבות בניסיון חטיפת הנערה בת ה-16 ביישוב בשבוע שעבר. החשוד, שאינו מוכר כעבריין מין, הודה במעשה ואף שחזר אותו בזירה - והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו. במקביל, נשלל החשד לאירוע על רקע לאומני. צפו בתיעוד השחזור בפתח הכתבה.
אבי הנערה מספר על ניסיון החטיפה
(צילום: רענן בן צור)

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה
(צילום: רענן בן צור)
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
עדת ראייה בזירת האירוע ביום ראשון שעבר
(מהרשתות החברתיות)
חקירת המשטרה נפתחה בעקבות דיווח למוקד 100 ביום ראשון שעבר בשעות הערב. על פי הדיווח, אלמוני ניסה להכניס לתא המטען ברכבו נערה בת 16 בכוח, בזמן שעסקה בפעילות ספורטיבית. הוא לא הצליח - ונמלט מהמקום ברכבו.
תא המטען של הרכב היה פתוח, והנערה סיפרה שהגבר תפס אותה, הרים אותה באוויר, אחז בה בחוזקה וניסה להכניס אותה למכוניתו. היא זעקה לעזרה, וכשעוברי אורח התקרבו לאזור נמלט החשוד במכוניתו, שלפי העדויות לא הייתה עליה לוחית רישוי.
ראש צוות החקירה מספר על מעצר החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)

האנשים שהגיעו למקום סייעו לנערה, שלא נזקקה לטיפול רפואי. אמה של הנערה אמרה ל-ynet כי חשה הקלה עם ההודעה על מעצר החשוד. "בשביל זה נלחמנו, שיתפסו אותו. אנחנו נלחמים בשביל הבת שלנו ובשביל בנות של אחרים. הבת שלי כל הזמן בחקירות. אנחנו לא יושבים בשקט. עדכנו אותנו במשטרה שנעצר חשוד אבל אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים. בהמשך נדע יותר", אמרה האם.
היא סיפרה כי בתה מתאוששת, ואמרה כי היא אמיצה. "אין דברים כאלה. כל הכבוד לה. אני לא הייתי עומדת בזה בגיל שלה. היה לה מזל גדול מאוד שהוא לא הצליח בתוכנית שלו".
אביה של הנערה סיפר ל-ynet בשבוע שעבר כי "היא נאבקה בו כל הזמן, לא יודע מאיפה היו לה הכוחות האלה. זה קרה בשעה 8 בערב במסלול הליכה מרכזי, שרבים בפרדס חנה הולכים בו". הוא סיפר שהגבר המתין לבתו, בת 16, "באחת הסמטאות וקפץ עליה מאחור כשהרכב שלו מוכן עם בגאז' פתוח. הוא הרים אותה וניסה להכניס אותה לתוך הבגאז'".
לדבריו, "היא הצליחה להיאבק בו ונפלה לרצפה. עברו שם רכבים כל הזמן, הוא עצר והמתין, השכיב אותה על הרצפה, כביכול שיחק את המשחק. רכב האט וצעק לה - את בסדר? את בסדר? הנהג כנראה הבין שהגבר עוזר לה, אז הוא המשיך בנסיעה. ואז הגבר שוב ניסה להרים אותה לבגאז'".
"היא דפקה על הרכב, השתוללה ובני זוג שהיו במסלול ההליכה שמעו את זה", המשיך האב ותיאר את מה שבתו סיפרה לו. "ואז הוא הרפה ממנה, היא ברחה לכיוון בני הזוג, והוא פשוט טס. הגבר שעזר לה עוד ניסה לצלם אותו, ראה שהוא לא יכול והזעיק את הכוחות".
"הבת שלי בטראומה", אמר האב. "זה לא מצב שילדה צריכה לחוות, זה יכול היה להיגמר באסון. גם בפגיעה מינית וחס ושלום גם ברצח". הוא סיפר כי כל המקרה ארך ארבע-חמש דקות, ואמר כי בתו אמרה שלחשוד היה מבטא כבד, כנראה מבטא רוסי. אחותה של הנערה הוסיפה: "היא עשתה פעילות ספורטיבית ופתאום מישהו תפס אותה וניסה להכניס אותה לבגאז' של הרכב. היא התחילה להיאבק בו. אם היא לא הייתה נלחמת אני לא יודעת לאן זה היה יכול להגיע".