המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד השוטר לשעבר פיראס חרב שביצע מעשים מיניים במתלוננת שהגיעה להגיש תלונה בתחנת המשטרה נגד בן זוגה לשעבר בגין עבירות מין. לפי האישום, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, חרב אף ניסה למנוע מהמתלוננת להתלונן במשטרה על מעשיו. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של מעשה מגונה, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים.
2 צפייה בגלריה
"הסיע מתלוננת לביתה, ביצע בה מעשים מיניים והורה לה לא לספר על כך"
"הסיע מתלוננת לביתה, ביצע בה מעשים מיניים והורה לה לא לספר על כך"
"הסיע מתלוננת לביתה, ביצע בה מעשים מיניים והורה לה לא לספר על כך"
(צילום: אוהד צויגנברג )
עו"ד רותם מלמוד דוד מהמחלקה לחקירות שוטרים שהגישה את כתב האישום פירטה את מהלך האירועים, וציינה כי חרב, ראש משמרת סיור בתחנת תל אביב, אמר למתלוננת שעל מנת להגיש תלונה נגד בן זוגה לשעבר עליה להגיע יום למחרת. "לאחר מכן הוא הסיע אותה חזרה לביתה, השאיר את מצלמת הגוף שלו בניידת ונכנס בעקבותיה לביתה בטענה כי הוא מעוניין לבדוק אם בן זוגה נמצא שם", נכתב באישום. "אז הוא הלך לחדר השינה של המתלוננת, שם ביצע בה מעשים מיניים והורה לה לא לספר על כך לאף אחד".
לאחר התקרית המתלוננת התקשרה למוקד הטלפוני של המשטרה, דיווחה על מה שאירע - ואמרה כי היא רוצה להתאבד. לאחר מכן היא יצאה לכיוון תחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה נגד חרב. בזמן זה, חרב קיבל את הקריאה של המתלוננת למוקד המשטרתי, ודיווח להם כי הוא יטפל בקריאה בעצמו. לפי האישום, בשלב זה הוא נסע אל המתלוננת, התנצל בפניה על מה שעשה, ואמר לה, בין היתר: "אני מבקש סליחה על כל מה שקרה. שאני אמות, שאני אקבל סרטן, אני לא יודע מה יקרה לי".
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
"כתב דוחות כזב על המקרה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חרב התחנן בפניה "שלא תהרוס את חייו", ואף הורה לה מה להגיד מהרגע שבו הוא יפעיל את מצלמת הגוף שעליו. "לא יודע למה זה קרה אבל אל תהרסי לי את החיים. אני מתחנן. אני אעזור לך. תראי אני עם דמעות בעיניים. תגידי את כל מה שאמרתי לך בסדר? תעשי לי טובה וזהו, נסגור את זה טוב". באישום צוין כי מיד לאחר מכן חרב הפעיל את מצלמת הגוף שלו והמתלוננת אמרה, כפי שהוא הורה לה, שהיא לא מתכוונת לפגוע בעצמה, היא לא מעוניינת בטיפול רפואי, היא התקשרה למשטרה מתוך לחץ וכי היא לא יודעת מי השוטר שהגיע לביתה מוקדם יותר. בשלב זה חרב עזב את המקום, והמתלוננת המשיכה בדרכה לתחנה במשטרה להגיש נגדו תלונה.
עוד נכתב באישום כי בעקבות הקריאה שנפתחה במוקד המשטרה "חרב כתב דוחות פעולה כוזבים, לפיהם פגש במתלוננת שמוכרת לו כמישהי שאינה בריאה בנפשה ליד ביתה, שם מסרה לו כי אינה מתכוונת לפגוע בעצמה, איננה זקוקה לטיפול רפואי, וכי פנתה למשטרה מתוך לחץ. עוד כתב בכזב כי לאחר שלקח אותה לביתה, היא ביקשה ממנו לעלות לדירה מפני שהיא מפחדת מבן הזוג, ולכן נכנס עימה לדירה. שם, הוא ציין, כי היא סיפרה לו שמצבה הנפשי בכי רע, התקרבה אליו ואמרה לו, בין היתר, שהוא 'חתיך'. בתגובה הוא הרחיק אותה ממנו באמצעות ידיו ואגב כך נגע בה באופן מיני ועזב את המקום".