(צילום: ירון ברנר)

אחרי שמליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות, אנשי מערך הסייבר ההתקפי בצה"ל, שב"כ והמוסד מממשים את האיום. במכתב שפרסמו הבוקר, הודיעו 300 מאנשי המערך במילואים כי הם מפסיקים להתנדב לאלתר. במקביל, עובדים בחברת רפאל הודיעו: "לכל עובד יש קו אדום מוסרי, שאם הממשלה תחצה אותו, מצפונו לא יתיר לו לפתח נשק עבור ממשלה השועטת לקראת דיקטטורה".
בשבוע האחרון איימו אנשי מערך הסייבר ההתקפי כי אם ביטול עילת הסבירות יעבור בקריאה ראשונה, הם יפסיקו להתנדב למילואים. במכתב שפרסמו הבוקר, הם ציינו כי "ביטול עילת הסבירות תייצר תרבות מינויים מושחתת שתוביל להרס מוסדות המדינה, בהם גופי הביטחון. יכולות סייבר רגישות ובעלות פוטנציאל לשימוש לרעה, אסור שיופקדו בידי ממשלה עבריינית המערערת את יסודות הדמוקרטיה. עבודת הפיתוח שלנו לא יכולה להמשיך להתבצע תחת עננה משפטית ומוסרית כה חמורה.
"לכן, אנו, 300 החתומים על עצומת הסייבר ההתקפי, מושכים לאלתר את התנדבותנו משירות מילואים", הם הוסיפו. "לא נפתח יכולות למען משטר עברייני, ולא נסייע בהכשרת דור העתיד של הסייבר ההתקפי. ככל שיחלוף זמן, יעמיק הנזק למערך וליכולות הסייבר המבצעיות של מדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
סגן י', אחד ממובילי המחאה במערך הסייבר ההתקפי, אמר בריאיון ל-ynet Live כי "אנחנו כבר כמה חודשים מתריעים נגד ההפיכה השלטונית, היום הגענו לנקודת האל-חזור שבה אנחנו אומרים באופן מפורש: לא נשרת משטר עברייני שמבטל את הדמוקרטיה, לא נספק יכולות ריגול ויכולות מודיעיניות למשטר שיפעיל את האיכויות הללו נגד האזרחים. אם לא נשים קו אדום עכשיו, זה יהיה בלתי הפיך, לא תהיה דרך חזרה. התרומה שלנו היא גדולה ולכן גם האחריות שלנו צריכה להיות גדולה".
במקביל, עובדים בחברת רפאל שלחו הבוקר מכתב למנכ"ל החברה אלוף (במיל') יואב הר-אבן, שבו ביקשו ממנו להעביר מסר לשר הביטחון יואב גלנט ולממשלה - להפסיק את החקיקה. "אנו, עובדים ברפאל, מושפעים מהליכי החקיקה המכוונים לשינוי סדרי משטר ומשפט, ומהווים פגיעה אנושה בדמוקרטיה בישראל. סיבה עיקרית לעבודתנו בחברה היא ציונות, הכרוכה במחויבות רפאל לביטחון המדינה, ולחוסנה החברתי והכלכלי", הם כתבו.
"ברפאל, כחברה ממשלתית, קיים קשר ישיר בין מדיניות הממשלה לבין עבודתנו בחברה, המפתחת אמצעי לחימה עבור המדינה, ואף תורמת דיבידנד משמעותי לתקציבה", הם הוסיפו. "לכל עובד ברפאל יש קו אדום מוסרי, שאם הממשלה תחצה אותו, הוא יפסיק לחוש שתרומתו לחברה מהווה תמיכה בציונות. מצפונו לא יתיר לו לפתח נשק עבור ממשלה השועטת לקראת דיקטטורה. עבור רבים הקו האדום נמצא מעבר לפינה, ועבור אחרים - נחצה כבר".
לדבריהם, "אין דומה מפעל חיים בתעשייה ביטחונית להגנה על מדינת ישראל דמוקרטית, לעבודה עבור יצרן נשק במדינה דיקטטורית. אנחנו קוראים לממשלה לעצור לאלתר את שינוי המשטר בישראל. אנחנו מבקשים מהנהלת רפאל להעביר את המסר לשר הביטחון ולממשלת ישראל".
בינתיים, "יום השיבוש" החל הבוקר עם הפגנות וחסימות כבישים ברחבי הארץ, בהם כביש החוף, כביש 1, כביש 4, נתיבי איילון וכביש 443. אנשי המחאה הודיעו כי "זה רק הפרומו". רכב תועד דוהר לעבר מפגינים בכביש 531 - ונמלט מהשוטר שניסה לעצור אותו. במד"א אמרו כי ישנם "עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים, מבקשים לאפשר להם תנועה חופשית".