במערכת הפוליטית מחבקים את חבר קבינט המלחמה, אחרי ההודעה הכואבת על נפילת בנו בעזה: רס"ר (מיל') גל איזנקוט נהרג בפאתי ג'באליה מפיצוץ מטען בפיר פתוח, בעת שאביו - הרמטכ"ל לשעבר, השר גדי איזנקוט, היה בחמ"ל האוגדה.
3 צפייה בגלריה
גדי ולג מאיר איזנקוט
גדי ולג מאיר איזנקוט
גדי איזנקוט ובנו גל
אלוף (במיל') תמיר הימן, מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), סיפר כי "בתחילת המלחמה גדי אמר לי שהוא עומד לנהל את המלחמה כאילו הבן שלו בחזית התמרון והבת שלו חטופה בעזה, ואז הדגיש בסגנון הרציני והישיר שלו 'הבת שלי לא חטופה, אבל הבן שלי כן בחזית'. חג האור הפך לערב אפל. זאת המלחמה, היא של כל משפחות ישראל. היא מחשלת אותנו לרקמה אנושית אחת. אנו כואבים יחד ומנצחים יחד".
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פרסם הודעה דקות לאחר נפילת בנו של חברו לקבינט המלחמה: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל.
"גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים. יהי זכרו של גל וזכר כל הנופלים במערכה על הבית של כולנו ברוך. גם בשמו, גם בשמם, אנחנו ממשיכים במשימה".
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
"לוחם אמיץ וגיבור אמיתי". הנשיא הרצוג על רס"ר (במיל') גל איזנקוט
שר הביטחון יואב גלנט מסר כי "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על נפילתו של גל, בנו של השר גדי איזנקוט, שעמו חלקתי שנים ארוכות של שירות משותף". גלנט ספד: "‏גל חונך על ערכי אהבת הארץ, ולדאבון הלב גם נפל למענם. לבי ומחשבותיי עם כל בני המשפחה. ‏מי יתן ונהיה ראויים לקורבנו של גל, ושל כל הנופלים במלחמה הצודקת הזו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לבנו של איזנקוט ומסר: "שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים איתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה - היום ולתמיד".
נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם אף הוא הודעת אבל: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו - ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה"ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא.
"גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
השר איזנקוט ובנו גל
גם השר גדעון סער ספד: "אני משתתף בכאבו ובאבלו הכבד של חברי, השר גדי איזנקוט, אחד מגדולי הלוחמים והמפקדים של צה"ל, רעייתו חנה ובני משפחתם על נפילתו של גל בקרב בעזה על הגנת עמו. דור חדש של מכבים נלחם בגבורה באויב. מי ייתן ונהיה כולנו ראויים לקורבן הכבד. יהי זכרו ברוך".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם בחשבון ה-X שלו צילום של השר איזנקוט מחבק את בנו, וכתב: "הצילום הזה. החיבוק הזה. אב ובנו. שניהם במדים. שניהם חיילים של המדינה הזו. שניהם נענים לקריאה, מגיעים כשצריך אותם, עושים את מה שעליהם לעשות. גורלה של מדינה שלמה בחיבוק אחד. גדי, חנה, אנחנו בוכים אתכם".
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ספד: "גל, כמו כל לוחמינו הגיבורים שחירפו נפשם, נלחם בגבורה ובאומץ, במטרה להגן על אזרחי ישראל. ליבי עם משפחת איזנקוט ועם כל משפחות הנופלים במערכה, עם ישראל כולו עומד מאחוריכם ותומך בכם בשעתכם הקשה. יהי זכרו של גל ושל כל הנופלים במלחמה ברוך".
ח"כ אריה דרעי ספד: "אני בוכה ומתאבל על גל מאיר איזנקוט, בנו של חברי האהוב השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. אין מילים לנחם אחי היקר. יצרור השם בצרור החיים את נשמתו ונשמת כל חללי צה"ל הקדושים שנפלו במערכה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר את תנחומיו למשפחת איזנקוט, וכתב: "גל ינק מהבית את השירות לעם ישראל, והקריב את חייו למען המדינה של כולנו. עם ישראל כולו מחויב להמשיך ולהילחם כתף אל כתף להשמדת החמאס ולניצחון מדינת ישראל". גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ספד: "יחד עם כל עם ישראל כואב ובוכה על נופלו של הלוחם גל איזנקוט. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב לכל המשפחה, עם ישראל כולו מחבק אתכם ואיתכם באבלכם".