צביקה, אביו של החטוף איתן מור שנמצא בשבי ברצועת עזה כבר 325 ימים, אמר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet בעת שהוא נמצא במילואים כי "אנחנו בפורום תקווה קוראים לממשלה למצוא את הדרך לאלץ את חמאס להשיב לנו את החטופים. לא צריך יותר שיחות, לא צריך מפגשים".
מור: "איך אפשר לעשות עסקה בלי לדעת על מה?"
(צילום: מיקי שמידט)

לדברי מור, "אתמול פורסם שחמאס סירב שוב - בפעם אני לא יודע כמה. אני חושב שאם הייתי במקום חמאס חלילה אז הייתי עושה בדיוק את אותו הדבר. כי עכשיו מבחינת דעת הקהל העולמית יש לו תמיכה מאוד גדולה. הוא רואה שארה"ב וישראל זוחלות אליו למשא ומתן, זה בדיוק הזמן שלו ללכת אחורה ולא להסכים כי הוא יוכל להשיג יותר אם הוא יסחט אותנו עוד זמן".
על דבריו של דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, שאמר כי לא ניתן יהיה לחלץ בדרכים צבאיות את כל החטופים אמר מור כי "אני מבין שפעולות כירורגיות זה כנראה דבר שלא יכול להצליח עם כל החטופים. כל בעל שכל ישר יכול להבין את זה". הוא הוסיף כי "אנחנו מדברים על לחץ צבאי כוללני שאמור להיות מופעל על חמאס. אני בכלל לא מדבר רק על רצועת עזה, אני מדבר על כך שאם מרכז הארץ מאוים - אם תל אביב מאוימת - אז לא רק נהרוס את המשגרים, אלא אנחנו נפגע בביירות. אם יוצא מחבל ורוצח מישהו ברחבי הארץ, אז לא רק נהרוס לו את הבית, אלא נגרש את כל משפחתו. כשהם יראו ששינינו כיוון אז גם הם יבינו שאנחנו לא נוותר".
1 צפייה בגלריה
איתן מור, נעדר
איתן מור, נעדר
"חייבים להישאר חזקים כדי שנוכל לתמוך בו". איתן מור
בהמשך אמר מור כי "אני חושב שעכשיו, אחרי שחמאס סירב, התנאי לדיבורים נוספים יהיה רק אם יש מידע על החטופים. לפני שחמאס נותן מידע עליהם, לעניות דעתי לא צריך להיות שום דיבור איתם. שום דבר. איך אפשר בכלל להתחיל לעשות עסקה בלי שאתה יודע על מה אתה עושה את העסקה? כאן, כשמדובר בחיי אדם, אני חושב שזה צריך להיות תנאי סף".
325 ימים אתם מתעוררים בבוקר בידיעה שהבן שלכם בעזה. מה שלומכם? "אנחנו מנסים לעזור לעצמנו, להיות חזקים. אנחנו בונים דרכים איך להיות חזקים בתקופה הזאת של חוסר הוודאות. אמרתי לילדים שלי הגדולים תמיד שאנחנו חייבים להישאר נורמליים, שמחים, אופטימיים, חזקים ומתפקדים כדי שכשאיתן יחזור תהיה משפחה שיכולה לקלוט אותו, לטפל בו ולתמוך בו".