ראש ארגון הפשע לטיף אבו לטיף נעצר אתמול (שלישי) בפעילות של שוטרי מחוז הצפון בנוף הגליל. לצידו נתפסו שלושה חשודים נוספים, בהם חייל חמוש בשירות מילואים - שלפי החשד אבטח את אבו לטיף.
הארבעה נסעו ברכב מסוג טויוטה לנד קרוזר, והם נעצרו לבדיקה מכיוון שלפי החשד הותקן במכונית מיגון נגד ירי. הם נתפסו כשלטיף אבו לטיף היה בדרכו לדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת, ושוחררו בתום החקירה. חייל המילואים, שהיה חמוש בנשק מסוג תבור, הועבר לחקירת מצ"ח, שיפעלו גם להפסקת שירותו בצבא.
3 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה ראש ארגון פשע בנוף הגליל
משטרת ישראל עצרה ראש ארגון פשע בנוף הגליל
הרכב של נידאל אבו לטיף, והנשק
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
לטיף אבו לטיף
לטיף אבו לטיף
לטיף אבו לטיף בבית המשפט
(צילום: ניצן דרור)
רכב היוקרה ששימש את ראש הארגון נתפס והוגשה בקשה לחילוט הרכב. במשטרה אמרו כי "שוטרי המחוז הצפוני נלחמים בנחישות נגד ארגוני הפשע הפוגעים בביטחון האזרחים הנורמטיביים. השוטרים פועלים בכל האמצעים כדי למנוע ולסכל את הפעילות העבריינית ולהביא את העבריינים אל מאחורי סורג ובריח".
זה זמן רב שבמשטרה פועלים בדרכים מגוונות כדי לפגוע בארגון אבו לטיף, שנחשב לאחד מארגוני הפשע החזקים והעשירים במדינה. בין השאר, בכמה פשיטות שונות שכוונו נגד חברי ארגון הפשע נתפסו כלי נשק ש"לא מביישים מיליציה", וגם רכבי יוקרה.
את ארגון אבו לטיף מנהלים ארבעה אחים מהמשפחה, שאחד מהם - נידאל אבו לטיף - הורשע לאחרונה בסחיטה באיומים ובעבירות כלכליות. נציין כי הפרקליטות הגיעה עימו להסדר שבמסגרתו נמחקו מכתב האישום נגדו הסעיפים הקשורים לחברות בארגון פשע.
עם זאת, לטיף אבו לטיף הוא שנחשב לעומד בראש הארגון. בשנה שעברה הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום בגין סחיטה באיומים. לכתב האישום הזה קדמה חשיפה של ynet ו"ידיעות אחרונות", שלפיה הפרקליטות התנערה למעשה מהפרשה - והותירה את המשטרה להגיש כתב אישום לבדה.