דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום כי סמ"ר אופיר ברקוביץ' (20) ממודיעין-מכבים רעות, וסמל אלישי יונג (19) מדימונה, נהרגו בקרב בג'באליה שבצפון רצועת עזה. השניים היו לוחמי שריון בגדוד 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401).
1 צפייה בגלריה
סמ"ר אופיר ברקוביץ' ז"ל, סמל אלישי יונג ז"ל
סמ"ר אופיר ברקוביץ' ז"ל, סמל אלישי יונג ז"ל
אופיר ברקוביץ' (מימין) ואלישי יונג
(צילום: דובר צה"ל )
באירוע שבו נפלו אופיר ואלישי, נפצע באורח קשה קצין לוחם מגדוד 52. בנוסף, קצין בגדוד 53 של עוצבת ברק (188) נפצע באורח קשה מפגיעת כטב"ם בצפון. מתחילת המלחמה נהרגו 747 חיילים צה"ל, 355 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.
מתחילת המלחמה נפצעו 4,969 חיילים, 49 מהם עדיין מאושפזים במצב קשה, 193 במצב בינוני ו-34 במצב קל. 2,353 מהחיילים נפצעו בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.

"החלל הראשון מקהילת העבריים"

סמ"ר ברקוביץ ז"ל הוא בן הזקונים של סימונה וברוך, אח צעיר לאורן ולאביב. את שנות חייו הראשונות עשה בחו"ל כשהוריו היו בשליחות, ובגיל 5 חזרה המשפחה חזרה לרעות, המקום שבו היא מתגוררת עד היום. הוא למד בתיכון מכבים רעות והיה פעיל בשבט "אופק" של הצופים. בשירות הצבאי היה ברקוביץ' תותחן מ"פ והשתתף בלחימה מ-7 באוקטובר.
הוא היה צפוי להשתחרר מהצבא בעוד כחצי שנה והחל לתכנן עם אחיו הגדולים את הטיול של אחרי הצבא. משפחתו הודיעה כי אבריו ייתרמו. ראש העיר מודיעין, חיים ביבס, אמר כי "ליבי עם ההורים סימונה וברוך ועם בני משפחתו וחבריו של אופיר בשעה קשה זו. בשם תושבות ותושבי העיר אני שולח תנחומים ותמיכה למשפחה האבלה".
בני ביטון, ראש העיר דימונה, אמר הערב על מותו של אלישי יונג: "בשם כל תושבי העיר דימונה אני משתתף בצערה של משפחת יונג על נפילת בנה אלישי גיבור ישראל. אלישי משתייך לקהילת העבריים בעיר, שהיא קהילה מגובשת, תורמת ומתנדבת. בקרב הקהילה נרשם גיוס של 100%, מה שמעיד על אהבתם למדינה ועל רצונם להשתלב בה, בעיקר בהגנה עליה".
יאיר ישראל, חבר קהילת העבריים, אמר כי "מדובר בחלל הראשון מקהילת העבריים. אנחנו מספיק טובים להילחם עבור המדינה - אך יש חסרי אזרחות". ראש העיר ציין כי לאלישי הייתה אזרחות, אך משפחתו חסרת מעמד.
בתוך כך נמשך המבצע הקרקעי בג'באליה כחלק מהמאמץ לבלום את השתקמות חמאס באזור. דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם תיעוד שבו נראים עזתים מתפנים מהאזור וייחס זאת ל"סדיקת מחסום הפחד מיחיא סינוואר". לדבריו: "מאות אזרחים החלו להתפנות. צה"ל אפשר להם לעשות זאת באופן בטוח, דרך נתיבים מסודרים. צה"ל ושב"כ עצרו במרחב מספר מחבלים מארגוני הטרור שעוכבו לחקירה. על אחד המחבלים נמצאו מחסניות נשק ועל מחבל נוסף נמצא מכתב המציין כי ברצונו למות כשהיד".
מאות מתפנים מג'באליה
(צילום: דובר צה"ל )
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום כי ישראל "הידקה את המצור" סביב בתי החולים בג'באליה, ולטענת תושבים וגורמי רפואה שם הכוחות הישראליים "מפציצים בתים ומונעים כניסת אספקת רפואה ומזון".
מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל כי לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי הצטרפו אתמול לפעילות כוחות אוגדה 162 במרחב ג'באליה. לדבריו, כוחות האוגדה חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר.
לפי צה"ל, במרכז הרצועה הכווינו כוחות אוגדה 252 כמה תקיפות של חיל האוויר, שבהן הושמדו מבנים צבאיים ששימשו את חמאס לביצוע ירי צליפה והנחת מטענים. בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, בפיקוד אוגדת עזה, חיסלו במרחב רפיח שתי חוליות מחבלים שהיוו איום על הכוחות. גם לוחמי צק"ח ביסל"ח חיסלו מחבלים חמושים בחילופי אש.