סמ"ר במיל' עומר בלוה, בן 22, שנהרג מירי נ"ט אתמול בגבול הצפון, שהה בכלל עם משפחתו בארה"ב כשהחלה מתקפת הפתע של חמאס על ישראל לפני שבועיים בדיוק. על אף שגדל מעבר לים, כשהגיע לגיל גיוס הוא בא לארץ ושירת בגולני. "הוא היה מורעל על הצבא", שיתף דודו דורון בשיחה עם ynet.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר במיל' עומר בלוה
סמ"ר במיל' עומר בלוה
סמ"ר במיל' עומר בלוה
(מתוך אתר צה"ל)
גם הפעם, באחת השעות הקשות של המדינה, היה לו ברור שהוא חייב להיות עם חבריו לשירות - ובתחילת השבוע האחרון שב לישראל. "הוא היה בארה"ב ורצה ללכת למילואים, לחבר'ה. ביום ראשון הוא הגיע לארץ ובשלישי האחרון עלה לצפון. הלילה הגיע קצין העיר והודיע לנו", סיפר הדוד.
בלוה, צעיר בעל אזרחות כפולה ישראלית ואמרקנית נהרג מירי נ"ט בנטועה. הבוקר הותר לפרסום דבר נפילתו של מי שהיה מפקד כיתה בחטיבת אלכסנדרוני. שני לוחמים נוספים במילואים נפצעו באורח בינוני כתוצאה מהפגיעה, ואחר נפצע באורח קל. השלושה פונו לטיפול בבית החולים.
גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה"

התקרית התרחשה במהלך יום קרב נוסף בגבול לבנון, כשבימים האחרונים חיזבאללה מנסה שוב ושוב לפגוע בכוחות צה"ל באמצעות ירי נ"ט, במקביל לשיגורים חוזרים ונשנים ליישובי הצפון - ולניסיונות חדירה של מחבלים לארץ. חלק מהפעולות הללו מיוחסות לחמאס ולארגוני טרור פלסטיניים קטנים ברצועה, אך גם הם פועלים לפי הערכות באישור חיזבאללה.
אתמול התרחשו שמונה תקריות לאורך כל גזרת גבול לבנון, כולל ארבעה חיסולי חוליות וסיכול מחבל שחדר לארץ, פתח באש לעבר לוחם מילואים סמוך למושב מרגליות ופצע אותו באורח קשה. במהלך הלילה תקף צה"ל מטרות חיזבאללה בלבנון.
במהלך ביקור בגבול הצפון אמר שר הביטחון יואב גלנט כי "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה - ומשלם על כך מחירים כבדים". גלנט, שלפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" רצה להפתיע את חיזבאללה באמצעות כניסה קרקעית לעזה כ"פעולת הסוואה" וטען כי המאמץ הצבאי העיקרי של ישראל היה צריך להתמקד בו, הזהיר: "עלינו להיערך בדריכות לכל אפשרות. אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים".