(צילום: גיל יוחנן, אסף חן)

שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) אמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet כי המשבר עם רוסיה, על רקע כוונתה לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה, צריך להיפתר בחדרים הסגורים. לדבריו, "כמה שפחות לדבר על זה בחוץ, כמה שיותר לשבת איתם בפנים, אני מקווה שזה יוריד את מפלס הלהבות שכרגע עלה".
כ-100 יום לפני הבחירות, טרופר אמר כי הוא דווקא מעודד מהסקרים, שלא מצביעים עד כה על מגמת התרוממות למפלגתו שהתאחדה עם זו של גדעון סער. "אנחנו המפלגה השלישית בגודלה, במספר מנדטים דו ספרתי", אמר טרופר. "יש עוד שלושה חודשים לקמפיין הזה, שנוכל בהם לשכנע את כל הישראלים שרוצים לצאת מהפלונטר הפוליטי הזה ומהסחרחורת של השנאה, להצביע לכחול לבן-תקווה הדנייהחדשה. כי אם יש מישהו אחד בשדה הפוליטי שמסוגל לשבור את החומות זה בני גנץ".
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"גנץ היחיד שמסוגל לשבור את החומות". חילי טרופר
(צילום: הדר יואביאן )
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השניה
בני גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השניה
בני גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה
(צילום: יואב דודקביץ' )
שר התרבות חזר ואמר כי מפלגתו לא תשב עם נתניהו. "ישיבה עם נתניהו בכלל לא על הפרק, זה לא רלוונטי, המטרה שלנו היא שלנתניהו לא יהיו 61 ושהוא לא יחזור ואז בני גנץ יוכל להקים ממשלה רחבה. החרדים אומרים בקולם, ולא רק בחדרי חדרים, שברור שהבחירה הראשונה שלהם זה נתניהו ובן גביר ו-61 שם, אבל אם אין להם 61, הם יעשו חשבון מחודש והאדם היחיד שהם מוכנים לחשוב עליו ולעשות איתו את הדרך, זה בני גנץ".
-אבל כשמסתכלים על המספרים, גם אם החרדים באים איתכם, זה לא מתכנס לממשלה, ועוד לא דיברתי על ליברמן שלא יכול לשבת איתם יחד. "זה לא יהיה קל, זה ברור. אני לא מנסה למכור פה אשליות שביום אחד אנחנו יודעים לסגור את הכל. גנץ שבא מהמרכז הפוליטי יצליח לייצר חיבורים שאחרים לא מסוגלים לחבר".
אוחנה: "אם גנץ מתחזק זה על חשבון לפיד"
(צילום: אסף חן)

טרופר טען כי מספר המנדטים של יאיר לפיד, שברוב הסקרים הוא פי שניים משל גנץ וסער, לא יספיק. "בסוף זה חיבור של שני דברים, גם מספר המנדטים אבל גם היכולת להרכיב קואליציה. בשביל להקים ממשלה אתה צריך לפחות 61 ולכן לא בהכרח רק מספר המנדטים קובע, כי כמו שנתניהו לא יצליח, לא בטוח שאחרים יצליחו. מה שאנחנו מציעים זה שני דברים: אחת, מספר מנדטים גבוה שלנו, ושתיים, אפשרות לייצר חיבורים שאולי אחרים לא מסוגלים לייצר".
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט בכנס INSS
גדי איזנקוט בכנס INSS
"ההתלבטות שלו אמיתית". איזנקוט
(צילום: יריב כץ)
טרופר אמר כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט טרם החליט אם להצטרף למפלגתו. "אנחנו מכבדים אותו, הוא בודק עוד את הדברים, חזר השבוע מחו"ל, אנחנו בקשר איתו, ונחכה בסבלנות שיחליט. בפעם האחרונה שדיברתי איתו, הוא לא החליט גם אם להיכנס, ואם כן באיזה קונסטלציה. לא נראה לי שהוא חושש, אני חושב שההתלבטות שלו היא אמיתית, האם ואיפה הוא יכול להשפיע".
השר מכחול לבן התייחס לתפיסה המדינית שלו ושל מפלגתו. "אנחנו מדברים על צמצום הסכסוך. אני חושב שלא שתי מדינות ולא סיפוח על הפרק ולכן בטווח הנראה לעין אני לא רוצה לשעבד את עצמי למחלוקת תאורטית שבכלל לא רלוונטית. רוצים לצמצם את הסכסוך ככל האפשר, כלומר להילחם בטרור, אבל להתמקד בטרוריסטים ולא בציבור הרחב. כמה שיותר שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים עם הגורמים המתונים, לאפשר לפועלים לצאת לעבודה שלהם, לייצר תחבורה ותנועה רציפה במקומות שאפשר, כמה שיותר משילות, מתוך רצון שלנו לא לנהל כל דבר שקורה בכל עיר פלסטינית".
לדבריו, "אנחנו דואגים מהפתרון של מדינה אחת, ויותר-ויותר פלסטינים מדברים על הדבר הזה, ואנחנו לא רוצים להיות במקום הזה. ולכן ככל שנאפשר שם יותר משילות, יותר אוטונומיה, כמובן בלי לפגוע בצרכים הביטחוניים של ישראל, נוכל להוריד את מפלס השנאה ויהיה פה פחות טרור".
-מה דעתך על ההתנהלות של רה"מ לפיד בעניין רוסיה? סיפור הסוכנות היהודית? "אני חושב שבסך הכול, הממשלה הזו מתנהלת בצורה אחראית. יש מלחמה ואנחנו מבינים שיש פה צד כוחני וצד שנפגע ואנחנו מסייעים ככל יכולתנו לעם האוקראיני. מצד שני יש לישראל, בעיקר בצפון, גם אילוצים ביטחוניים ולכן מנסים לאזן בין שני הדברים, ובכל מקרה אני חושב שגם החיכוך הזה שיש עכשיו עם רוסיה, בסוף צריך להיפתר בחדרים, כמה שפחות לדבר על זה בחוץ, כמה שיותר לשבת איתם בפנים, אני מקווה שזה יוריד את מפלס הלהבות שכרגע עלה".