ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) לראשונה עם בני משפחות חטופים שנרצחו או נהרגו בשבי, אחרי שספג ביקורת קשה על שנמנע מלעשות כך - בזמן שמיהר להצטלם עם החטופים ששבו ב"מבצע ארנון". פגישה נוספת מתוכננת להתקיים ביום ראשון.
ראש הממשלה עם שלומי זיו ששוחרר במבצע ארנון, היום
(צילום: רועי אברהם / לע״מ)

את שתי הפגישות החליטו חלק מהמשפחות שהוזמנו אליהן להחרים, ואלה שהגיעו היום היו חמש משפחות בלבד - שמחה גולדין (אביו של הדר גולדין שנחטף בצוק איתן), חיים הימן (שבתו ענבר נחטפה), שירי וייס (ששבה מהשבי ואביה אילן נחטף), רועי ברוך (שאחיו אוריאל נחטף), ובני משפחת ויינשטיין חגי (גדי וג'ודי שנרצחו ונחטפו). נציין כי חלק מהמשפחות שהיו אמורות להגיע היום ביקשו להיפגש עם נתניהו ביום ראשון.
חלק מהמשפחות שוויתרו על הפגישה עם נתניהו הסבירו זאת בשל "עיסוקים קודמים", כולל יציאה למשלחות הסברה בחו"ל. חלקן הסבירו כי הן מרגישות כי אין בפגישה הזו, שמגיעה באיחור ניכר, שום טעם. בקרב המשפחות הייתה ביקורת קשה על נתניהו, בעיקר אחרי שבחר להיפגש עם החטופים שחזרו מיד עם שובם - ומנגד אפילו לא התקשר למשפחות שקיבלו הודעה על מות יקיריהן בשבי. אבי מרציאנו, אביה של נועה שנחטפה ונרצחה, אמר כי "כשהסוף רע ראש הממשלה לא בא - הוא גם לא מתקשר".
1 צפייה בגלריה
הפוסט של אבי מרציאנו
הפוסט של אבי מרציאנו
פוסט של אבי מרציאנו, אביה של התצפינית נועה. אחרי הביקורת נתניהו נפגש עם משפחות
מלשכת נתניהו נמסר כי הוא חזר בפני המשפחות על המחויבות להחזיר את כולם, "את כל 120 החטופים - החיים והחללים כאחד. לא נוותר על אף אחד. גם אם זה בשלבים, לא נוותר על אף אחד". לראש הממשלה התלוו מתאם השבויים והנעדרים, תת-אלוף (במיל') גל הירש, המזכיר הצבאי, אלוף רומן גופמן, וראש מנהלת החטופים, הנעדרים והשבים ירון כהן.
"כשאנחנו בתוך עזה הלחץ משתנה, הפעילות שלנו מייצרת הזדמנויות להשבת החטופים", אמר נתניהו למשפחות. "לא נצא מרצועת עזה עד שכל החטופים יחזרו, ולא נצא עד שנחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. אין לנו אופציה להרים ידיים, אין לנו אופציה לוותר על הניצחון. זו עמדתי. מי שמתנגד - שיתנגד בגלוי".
שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ז"ל ואלי, סיפר בשיחה עם ynet כי הוא מתכנן להגיע לפגישה ביום ראשון, שהולכת לדבריו להיות "מתוחה מאוד". הוא ציין: "כאח של חטוף חלל וגם של חטוף חי, אנחנו מבינים שנכשלנו עד עכשיו בלהשיב אותם. אני הולך להציע לנתניהו לשנות כיוון ביצירת עסקה עם גוון שונה, שיכול להניע את כל הגורמים הרלוונטיים לעסקה מדורגת".
שרעבי אמר כי הוא יציע לנתניהו לייצר "צעד בונה אמון" בדמות השבת גופות חללים בעבור גופות מחבלים. כך, הוא מאמין, יהיה קל יותר לשכנע את יחיא סינוואר להסכים לעסקה, וגם לשכנע גורמי ימין קיצוניים לתמוך בה. "התקווה היא שהמכניזם הזה יביא לעסקת המשך, כוללת מדורגת", אמר.
"יש לכך גם מחירים כבדים מצד ישראל, אבל הישארותם של החטופים בשבי חמאס זה פצע שלעולם לא יגליד בחברה הישראלית ויעמיק את הקיטוב מחדש. משפחת שרעבי איבדה כבר ארבעה, ואנחנו לא מתכוונים להשיב לכאן גם את הארון החמישי. נתניהו, תתכונן - אני מגיע".
בתוך כך, עדכנה לשכת נתניהו כי ראש הממשלה ורעייתו, שרה נתניהו, נפגשו עם שלומי זיו שחולץ מהשבי ועם אשתו מירן, אימו רוזטה ואחיותיו רויטל ועדי. במשרדו בירושלים, אמר נתניהו לזיו: "אנחנו נפגשנו ביום השחרור, אתה נראה נהדר. אני חייב להגיד לך - יש אור, אור קורן מפניך. אני פשוט נהנה לראות את השמחה הגדולה".
בלשכת רה"מ אמרו כי לאחר מכן שרה נתניהו המשיכה בפגישה אישית עם משפחת זיו, שבה אמרה: "איזה אושר לראות אותך, כמה ישבנו ודיברנו עליך. איזה אושר לראות את אמא שלך, זה פשוט חלום שמתגשם. סיפור מבצע החילוץ שלכם - אני לא חושבת שיש צבא בעולם שהיה מעז - וגם עושה".