השוטר צועד עם אקדח טייזר לעבר המפגין מהימין
(צילום: קובי דהן)

השר לביטחון לאומי עוקף את המפכ"ל, ובזמן "יום השיבוש" והמחאות ההמוניות פונה למפקד מחוז ודורש ממנו תשובות בעקבות מה שהוא מכנה "אפליה באכיפה". הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר ל-ynet כי מדובר ב"שבירה של שרשרת הפיקוד", וקרא למפכ"ל "לנקוט בצעדים המתבקשים".
השר איתמר בן גביר שוחח היום (שלישי) עם מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ולפי הודעתו "ביקש להבין מדוע קיימת אפלייה באכיפה בין מפגיני ימין ומפגיני שמאל, ומדוע שוטר שלף אקדח טייזר אל מול מפגין ימין בודד, בעוד דבר כזה לא קרה מול אלפי מפגיני שמאל מהבוקר. מפקד המחוז הודיע לשר בעקבות פניית השר, כי ינחה על טיפול משמעתי לשוטר".
4 צפייה בגלריה
 צומת שילת
 צומת שילת
השוטר והמפגין, בצומת שילת
(צילום: קובי דהן)
4 צפייה בגלריה
שבתאי ובן גביר. "זו שבירה של שרשרת הפיקוד"
שבתאי ובן גביר. "זו שבירה של שרשרת הפיקוד"
שבתאי ובן גביר. "זו שבירה של שרשרת הפיקוד"
(צילום: אלכס קולומויסקי, רפי קוץ)
המקרה שבעקבותיו שוחח בן גביר עם ניצב ביטון אירע בצומת שילת, שם פעיל ימין בודד שהפגין מול המוחים נגד המהפכה המשפטית, ירד לכביש וחסם אוטובוס. מסביבת בן גביר אמרו כי "הצומת היה חסום במשך שעות לפני כן על ידי מתנגדי הרפורמה, ואז מפגין ימין ירד לכביש - וכבר מסתערים עליו״.
שוטר שהיה במקום אחז באקדח הטייזר שלו, פינה את מפגין הימין מהמקום ופתח את הצומת לתנועה. האירוע הגיע לידיעת בן גביר, והוא שוחח עם מפקד מחוז מרכז ביטון. השיחה היא למעשה מסר למפקדי המחוזות ליישר קו, ומראה כי השר בוחן אותם בזכוכית מגדלת.
4 צפייה בגלריה
ניצב אבי ביטון
ניצב אבי ביטון
ניצב אבי ביטון. השוטר בכלל לא מהמחוז שלו
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
ועדת החוץ והביטחון
ועדת החוץ והביטחון
איזנקוט. "המפכ"ל צריך לנקוט בצעדים המתבקשים"
(צילום: רפי קוץ )
לאחר השיחה, ואמירתו של ביטון לשר כי ינחה על טיפול משמעתי לשוטר, אמרו במחוז מרכז כי השוטר שייך בכלל למשטרת התנועה הארצית.
הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) אמר ל-ynet בתגובה לשיחתו של השר בן גביר עם מפקד מחוז מרכז: "פנייה של שר ישירות למפקד מחוז ומתן הנחיות היא שבירה של שרשרת הפיקוד, והחלשה נוספת של המשטרה על ידי השר הממונה עליה איתמר בן גביר. המפכ"ל חייב לנקוט בצעדים מתבקשים - להורות למפקדי המחוזות לקבל הנחיות אך ורק בציר הרשמי והמקובל".
מפכל לשעבר אמר ל-ynet: "זה חמור מאוד שהשר לביטחון לאומי בן גביר עוקף את המפכ״ל ובאמצע פעילות בשטח של אלפי שוטרים מחייג ישירות למפקד מחוז מרכז ודורש הסברים על פעילות של שוטר להזיז מפגין. גם אם השר מבקש להתעניין באירוע שנחשף אליו, זאת זכותו בצינורות המקובלים, דרך המפכ״ל. בעצם הוצאת ההודעה לתקשורת השיג השר את מבוקשו - להטיל אימה על מפקדי המחוזות ועד לאחרון השוטרים. איך ינהג השוטר שהמפקדים שלו הודיעו לשר בן גביר שיפתחו נגדו בבדיקה כשהוא עדיין בפעילות בשטח וכיצד השוטר וחבריו ינהגו היום מול המפגינים בנתבג?".