2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה וסאלח אל-עארורי בפגישה עם חסן נסראללה בביירות
איסמעיל הנייה וסאלח אל-עארורי בפגישה עם חסן נסראללה בביירות
הפגישה בלבנון
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נועד הבוקר (יום ראשון) עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ועם מנהיג חמאס בגדה המערבית, סאלח אל-עארורי. הפגישה הזו מתקיימת בזמן שמפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, מבקר בדמשק אחרי גל התקיפות שיוחסו לישראל שם - ויממה אחרי השיגורים מסוריה לעבר רמת הגולן.
לפי הדיווחים בלבנון על הפגישה, השלושה דנו ב"התפתחויות האחרונות בפלסטין הכבושה, באירועי אל-אקצא ובהגברת פעילות ההתנגדות בגדה ובעזה". בנוסף, לפי הדיווחים, השלושה דנו ב"התפתחויות פוליטיות באזור" וב"מוכנות של ציר ההתנגדות להתמודד עם המצב וההתפתחויות האפשריות שלו".
ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג'יב מיקאתי, התייחס הבוקר לשיגורים מלבנון לישראל, ואמר כי לפי חקירה ראשונית "מי שביצע את השיגורים לעבר ישראל הם לא לבנונים. השיגורים בוצעו בתגובה לאירועים שהתרחשו במסגד אל-אקצא". מיקאתי הוסיף: "אנחנו מתנגדים לכל הסלמה צבאית שמתחילה בלבנון, ולכל פעולה שעשויה לערער את היציבות הקיימת".
פאנל אולפן ynet על ההסלמה בגזרות השונות
(צילום: ירון ברנר)

בהסלמה האחרונה, נזכיר, שוגרו רקטות לעבר ישראל הן מרצועת עזה והן מלבנון. בישראל ייחסו זאת לפעילות של חמאס במדינה, והמטרות שהותקפו בתגובה היו כולן של חמאס ולא של חיזבאללה. הפגישה הבוקר של נסראללה עם בכירי חמאס עשויה להעביר מסר שהצדדים דווקא מתואמים, או לכל הפחות יודעים על הפעילות זה של זה.
הפגישה מגיעה על רקע ביקורת שנשמעה בלבנון נגד חיזבאללה על כך שפלגים פלסטיניים פועלים צבאית נגד ישראל מאדמת המדינה. נסראללה עצמו ציין בנאומו הקודם כי לא יתייחס למתרחש בדרום לבנון ובעזה לפני יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, שהוא גם יום ירושלים האיראני.
תיעוד נזקי תקיפות צה"ל בלבנון
(צילום: רויטרס)

שלוש רקטות נורו הלילה מסוריה לעבר רמת הגולן, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו בתגובה את האזור שממנו בוצעו השיגורים. זאת לאחר שגם אתמול שוגרו שלוש רקטות מסוריה לעבר שטח ישראל. שיגורים אלו הגיעו לאחר שביום חמישי האחרון 34 רקטות שוגרו לשטח ישראל מלבנון, במטח המרוכז הכבד ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה.
25 מתוך 34 הרקטות יורטו, בעוד שחמש התפוצצו בשטח ישראל. בתגובה לשיגורים צה"ל תקף בלבנון שלוש מטרות של חמאס שמהם שוגרו הרקטות. צה"ל מיקד את האחריות בחמאס ולא תקף בלבנון מטרות של חיזבאללה, אך הדגיש עם זאת כי "אנו רואים במדינת לבנון אחראית לכל הירי שבוצע משטחה".
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
שיגורים מהרצועה לעבר ישראל
(צילום: EPA )
לפי הדיווחים בלבנון, התקיפות התמקדו במחנה הפליטים ראשדייה שליד העיר צור, שם נגרם נזק לבתים. במקביל, בעזה הותקפו 11 מטרות, בהן אתר ייצור אמל"ח של חמאס, מרכזי מחקר ופיתוח משמעותיים בג'באליה ומנהרות שהתקרבו לגדר הגבול. במהלך התקיפות נורו לפחות 44 רקטות נוספות מהרצועה.
הבוקר הודיע דובר צה"ל כי בהתאם להנחיית שר הביטחון יואב גלנט ולהערכת המצב הביטחונית, הוחלט על הארכת הסגר הכללי באזור יהודה ושומרון ורצועת עזה עד ליום רביעי הקרוב. הסגר הכללי צפוי להסתיים בחצות, בלילה שבין רביעי לחמישי, בכפוף להערכת המצב. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.