חנניה בן שמעון (23), שנפצע הבוקר (יום חמישי) בפיגוע הרצחני בכביש 1 ליד מעלה אדומים, הספיק להשאיר להוריו פתק לפני שנכנס לחדר הניתוח בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. לדברי אביו אריק, בפתק היה כתוב בפשטות: "אני לא גיבור - הבחור שנפצע ביד היה גיבור יותר. הוא רץ ישר למחבל".
6 צפייה בגלריה
חנניה בן שמעון
חנניה בן שמעון
חנניה בן שמעון ושמשת הרכב, שממנו ירה כדור לעבר המחבל
אריק, אביו של חנניה, מספר על המפגש עם בנו לפני הניתוח
(צילום: גיל יוחנן)

המפגש המרגש של חנניה והוריו
(צילום: דוברות הדסה)

6 צפייה בגלריה
הכדור שהוצא מחנניה בן שמעון
הכדור שהוצא מחנניה בן שמעון
אחד הקליעים שהוצא מגופו של חנניה
אריק אמר כי בנו נפגע מכמה קליעים בבטנו וברגלו. פרופ' איתי ליברגל, מנהל האגף האורתופדי בהדסה אמר כי לא נשקפת לחנניה סכנת חיים. "הוא בן 23, יצא הבוקר לעבודה עם אשתי", סיפר האב בהצהרה בבית החולים. "הוא חזר מעזה אחרי 4 חודשים, עבד כמאבטח טיולים. חתר למגע מול המחבל מטווח אפס. אני מאמין שחלק מהכדורים שלו פגעו בו. אני לא יודע בדיוק מה היה שם אחרי שאשתי פרקה. אני יודע רק מה שהיא סיפרה לי. אמר לנו איש ביטחון שהוא הציל הרבה חיים ואנחנו גאים בו מאוד".
לדברי האב, "עכשיו אנחנו מקווים שהוא ישתקם בעזרת השם ויטוס לחופשה שמתוכננת לו בעזרת השם במאי בריא. המאבק שלנו לא רק בעזה".
אלי ורותי ביטון, הוריה של עדי
(צילום: אלכס קולומויסקי)

6 צפייה בגלריה
הקליע שהוציאו מהחזה של האישה בהריון שנפצעה קשה בפיגוע
הקליע שהוציאו מהחזה של האישה בהריון שנפצעה קשה בפיגוע
הקליע שהוצא מגופה של עדי זוהר, שנפצעה קשה בפיגוע
ד"ר אלון שורץ מעדכן על מצב הפצועים בשערי צדק
(צילום: אלכס קולומויסקי)

6 צפייה בגלריה
מתן אלמליח ז"ל
מתן אלמליח ז"ל
מתן אלמליח ז"ל
בפיגוע נרצח מתן אלמליח, בן 26 ממעלה אדומים, ובנוסף נפצעו שישה בני אדם נוספים - בהם עדי זוהר (30), אישה בהיריון שמצבה הוגדר קשה. ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן בצהריים כי היא הועברה לניתוח. "היא הגיעה בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייה", אמר. "היא הגיעה עם פציעה בחזה ותעבור ניתוח מורכב מאוד. לגבי העובר מוקדם להגיד. מצבו תקין, אבל קשה להגיד מה יהיה מצבו".
מחוץ לבית החולים אמר אלי ביטון, אביה של עדי, כי "היא סיפרה שרכב לפניה נכנס ברכב היא חשבה שזו תאונה. ואז נפתחה הדלת של הנהג. הוא ירד ישר אליה וראתה שיש לו נשק ביד. הוא ירה בה ירייה אחת והמשיך בכביש למטה. היא ראתה שהוא התרחק ויצאה לרכבים אחרים. זה נס מאוד מאוד גדול. הירייה היא ממש בחזה והיא נורתה ראשונה". אמה רותי הוסיפה: "הכתובת הייתה על הקיר. הייתה לנו הרגשה שיהיה אסון".
(צילום: גיל יוחנן, דוברות המשטרה)

6 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הירי במחסום א-זעים
זירת פיגוע הירי במחסום א-זעים
(צילום: שלו שלום)
6 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי בזירת הפיגוע
יעקב שבתאי בזירת הפיגוע
(צילום: שלו שלום)
ישראל אדלר, שעובד כמנהלה של עדי, סיפר הבוקר: "אנחנו המומים. היה לה נס גדול. יכול להיות שאם לא היו שם פקקים זה לא היה קורה. היא הייתה רכב מאחורי המחבלים שביצעו תאונה יזומה בכביש. המחבל יצא מהרכב וירה בה. היא נפגעה וניסתה להשתחל מתחת להגה. המחבל המשיך הלאה. אחר כך היא נכנסה לרכב של מישהי אחרת ואמרה לה 'תעזרי לי תעזרי לי'. בגלל הפקק גם לאמבולנסים לקח זמן להגיע. היא ניצלה בנס".
את הפיגוע בכביש 1, בדרך למחסום א-זעיים הסמוך למעלה אדומים, ביצעו שלושה מחבלים, שניים מהם חוסלו בזירה - ואחד מהם נפצע ופונה לבית החולים. הם ניצלו את פקק התנועה בדרך למחסום - וירו מנשק אוטומטי לעבר מכוניות בכביש העמוס.