פרקליטות מחוז דרום הגישה אתמול (רביעי) כתב אישום נגד תושב השבט הבדואי עזאזמה שבנגב, בן 37, בגין חטיפת ותקיפת אחותו. לפי האישום, הוא חטף אותה, הכה אותה ופצע אותה באורח בינוני - לאחר שגילה שהיא מחזיקה ברשותה טלפון נייד.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהמשפחה ניסתה להסתיר את התקיפה הקשה וטענה שמדובר בתאונת דרכים. לפי כתב האישום, הנאשם גילה כי לאחותו בת ה- 16 יש טלפון נייד ושהיא משוחחת עם בן זוגה, כעס על כך, ולכן תקף אותה. לנאשם עבר פלילי עשיר שכולל הרשעות בעבירות רכוש, אלימות, סמים ועבירות נשק.
כתב האישום מתאר אלימות מזעזעת. לאחר שגילה את הטלפון הנייד של אחותו במהלך ביקור בבית ההורים, הנאשם החל להכות אותה בידיו באגרופים ובסטירות, ומשך בשערה. אחות נוספת ניסתה להרגיע אותו אך הוא הכה אותה גם. לאחר מכן, לפי האישום, הוא לקח סכין וניסה לדקור את אחותו עד שהסכין נשברה, תוך שהוא מאיים "אני אהרוג אותך".
לפי כתב האישום, האב הוציא את האח מהבית, אך הוא חזר כעבור זמן קצר עם אקדח מסוג FN. הוא החל לחבוט בראשה של אחותו באמצעות האקדח פעם אחר פעם, עד שהיא נפלה ולא הצליחה לקום. לאחר מכן הרים אותה, העלה אותה לרכב שטח, וכל פעם שניסתה להרים את ראשה - הכה אותה באמצעות האקדח. הוא הסיע אותה לשטח פתוח, שם הוריד אותה לשטח ואיים שיהרוג אותה. הוא דרש לדעת עם מי היא מדברת בטלפון הנייד, והיא השיבה לו כי היא משוחחת עם בן זוגה ושהם רוצים להתארס.
בשלב מסוים איבדה הקורבן את הכרתה כתוצאה מהמכות, ולאחר כארבע שעות החזיר הנאשם את אחותו לבית חבולה ומדממת. בלילה אמה ושניים מאחיה לקחו אותה למרפאה פרטית בוואדי נעם, שם רופא מקומי העניק לה לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והזמין ניידת טיפול נמרץ של מד"א.
האירוע התקבל במד"א כתאונת דרכים, והאישה פונתה במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהיא סובלת מחבלות בכל גופה וראשה חבוש. משפחתה של הנערה סיפרה לפרמדיקים שטיפלו בה כי היא נפלה מטרקטורון, אך הם חשדו שמדובר באירוע אלימות. היא אושפזה משך שלושה ימים בבית החולים.
כתב האישום מייחס לאח חטיפה, חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, נשיאת נשק ואיומים. למרות הצהרותיו כי יהרוג אותה והחבלות הקשות על גופה, הוא לא הואשם בניסיון רצח. שוטרי תחנת שגב שלום עצרו אותו וגבו עדויות מהנערה ואחיותיה, שסיפרו שהאח תקף אותה. בנוסף, הם תפסו חולצה שניסו לשרוף ועליה כתם דם של האחות. בחקירתו הכחיש הנאשם את המיוחס לו.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו בפרקליטות כי הוא הכה את אחותו עד אובדן הכרה ואף ניסה לדקור אותה בסכין, "וזאת אך בשל העובדה כי זו עשתה שימוש בטלפון נייד כשאינה נשואה. על אודות החומרה המיוחדת שישנה במעשים אשר נעשים על רקע 'כבוד המשפחה' עמד בית המשפט העליון פעמים רבות בעבר באומרו: מנהגים אלימים כגון נקמת דם, רצח 'על רקע כבוד המשפחה' וכדומה, יוצאים אל מחוץ ל'מגרש' הרב תרבותי.
ֿ"אין שום דרך לקבל מנהג תרבותי הנוקט דרך של אלימות קשה. יש להילחם מלחמת חורמה במנהגים אלימים מעין אלו. אנו מחויבים לשמור על אמות מידה בסיסיות, ובראשן קדושת החיים ושלמות הגוף. מנהג תרבותי שיש בו פגיעה בערכי יסוד בסיסיים אלו אינו מקובל בחברה ליברלית רב תרבותית".