המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות ברצח מאג'ד אל אסד, מאבטח של ראש ארגון הפשע בני שלמה, שנורה למוות מחוץ לאחוזתו של העבריין במושב חלץ בחודש יולי 2022. המשטרה התירה הבוקר (שישי) לפרסם את דבר מעצרם, והוסיפה כי החשודים, תושבי אשקלון ורחובות בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, משתייכים לפי החשד לארגון הפשע לביא.
2 צפייה בגלריה
מאג'ד אלאסד
מאג'ד אלאסד
המאבטח חוסל מחוץ לאחוזה של ראש ארגון הפשע, 4 נעצרו. בני שלמה ומאג'ד אל-אסד
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
עמוס לביא
עמוס לביא
החשודים משתייכים ככל הנראה למשפחת הפשע לביא. עמוס לביא
(צילום: מוטי קמחי)
לבקשת המשטרה, בית משפט השלום באשקלון האריך אתמול את מעצר החשודים עד יום שלישי. חקירת הרצח החלה לפני בחודש יולי אשתקד, אז כאמור נורה למוות אל אסד, לפי החשד על רקע סכסוך פלילי בין ארגוני פשיעה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית בלכיש, שפעלה מאז המקרה תחת צו איסור פרסום, על מנת לאסוף ראיות, ממצאים ומודיעין, שהובילו לאיתור ארבעת החשודים במעורבות ברצח.
במשטרה העריכו לאחר הרצח כי באמצעות הירי במאבטח, תושב לקיה בשנות ה-40 לחייו, העבירו המתנקשים מסר לבני שלמה, לפיו הם יכולים לפגוע בו גם בסביבתו ובביתו. שלמה, מצוי כבר שנים בסכסוך מר עם משפחת לביא מרחובות ועם ארגון הפשע של שלום דומרני.
משפחת הפשע לביא מרחובות נחשבת לאחת ממשפחות הפשע החזקות והאלימות באזור השפלה והדרום. בני המשפחה פועלים בשני מחוזות משטרתיים, וצברו לעצמם אויבים רבים, בהם שלום דומרני ובני שלמה.
בינואר האחרון הופעל מטען חבלה בחתונה של אחד מבכירי המשפחה - עמוס לביא. הכלה נפצעה באורח קל. לאחר האירוע אמר גורם בכיר במשטרה כי "השאלה היא לא למי יש אינטרס לחסל את עמוס לביא, אלא למי אין".