יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, תקף הבוקר (יום רביעי) ממיאמי את מפקד חיל האוויר תומר בר - אחרי שצייץ לאחרונה נגד כל ראשי מערכת הביטחון. בציוץ החדש, נתניהו הבן זעם על הפרסומים בדבר מינויו של תת-אלוף במיל' זיו לוי לתפקיד מדריך בבית ספר לטיסה, אחרי שבימי המהפכה המשפטית הודיע שלא יתייצב לצבא. "מפקד חיל האוויר תומר בר - איפה הוא היה ומה עשה ב-7.10, דרך אגב? - החליט עכשיו למנות אותו למדריך הדור הבא של טייסי חייל האוויר", כתב על הבחירה בתא"ל במיל' לוי.
4 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר בכנס מבצעי של חיל האוויר בבסיס פלמחים
יאיר נתניהו מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר בכנס מבצעי של חיל האוויר בבסיס פלמחים
יאיר נתניהו ומפקד חיל האוויר תומר בר
(צילום: דובר צה"ל, EPA)
בניגוד לדבריו של נתניהו, במהלך מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר חיל האוויר פעל במשך כל היממה עם מטוסים, מסוקים וכטב"מים. ברקע המספר האדיר של הנרצחים והחטופים, בחיל האוויר משוכנעים שלולא הסיוע באש והתקיפות הרבות שביצעו מסוקי הקרב של צה"ל באותו יום - הקטל היה גדול בהרבה.
המתקפה על מפקד חיל האוויר מצטרפת להתבטאויות נוספות של יאיר נתניהו מהימים האחרונים, שבהן תקף את בכירי מערכת הביטחון ואף רמז ל"קונספירציה" נגד אביו. שלשום הוא תקף את החלטת בג"ץ להקפיא את בדיקת מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, ורמז ל"בגידה" שהובילה לטבח 7 באוקטובר. "מה הם מנסים להסתיר?", תהה בציוץ ברשת החברתית X, ממקום מגוריו במיאמי - שם הוא חי בשנה האחרונה, גם בזמן המלחמה, בעודו מאובטח מטעם המדינה. "אם לא הייתה בגידה, למה הם כל כך מפחדים שגורמים חיצונים ועצמאים יבדקו מה קרה?".
לטענתו, אביו לא עודכן על השיחות שהתקיימו בלילה שלפני 7 באוקטובר - ועד היום לא התקבלה על כך תשובה. "עד היום לא התקבלה תשובה למה לא עדכנו את ראש הממשלה על השיחה בלילה שלפני 7.10? למה לא עדכנו אותו על החומר שהתגלה במסגרת הדוח המודיעיני 'חומות יריחו'? למה ראשי הצבא והמודיעין טענו כל הזמן כי חמאס מורתע? איפה היה חיל האוויר ב-7.10?", הוסיף.
4 צפייה בגלריה
שוב תוקף ממיאמי: יאיר נתניהו רומז ל"בגידה" ב-7 באוקטובר
שוב תוקף ממיאמי: יאיר נתניהו רומז ל"בגידה" ב-7 באוקטובר
תוקף ממיאמי: יאיר נתניהו רומז ל"בגידה" ב-7 באוקטובר
(מתוך עמוד ה-X של יאיר נתניהו )
4 צפייה בגלריה
סטורי של יאיר נתניהו באינסטגרם
סטורי של יאיר נתניהו באינסטגרם
הסטורי ששיתף יאיר נתניהו באינסטגרם
4 צפייה בגלריה
 יאיר נתניהו מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
 יאיר נתניהו מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
יאיר נתניהו בדירתו במיאמי, מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
ביום שישי יאיר נתניהו שיתף סטורי שבו נכתב כי הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה הם "שלושה כישלונות קטלניים", ותקף גם את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כ"מלך הקונספציה". הסרטון ששיתף נתניהו הבן מאשים אותו במינוי ה"כישלונות הקטלניים".