1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
"הנערה ישבה מול הדוד שלה והטיחה בפניו את כל שעולל בה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"בני המשפחה ידעו שקורה משהו": בתחנת משטרת משגב במחוז הצפוני עצרו לפני כחודש גבר בן 43, תושב הגליל, בחשד שביצע עבירות מין חמורות באחייניתו כשהייתה בת 12. מהחקירה עולה כי החשוד תקף את בת אחותו במשך כשנתיים, כשהגיעה לבקר את סבה וסבתה. בהמשך החקירה התברר כי החשוד אנס בעבר גם את אחותו, אמה של הנערה במשך שנים. פרקליטות מחוז חיפה צפויה להגיש מחר (ב') כתב אישום נגדו בגין עבירות של מעשי סדום, אינוס, עבירות מין חמורות ועוד.
הפרשה נחשפה בתחילת השנה בעקבות מידע שהתקבל מתיכון ברשות מקומית באזור הגליל אודות תלמידה בבית הספר. עם קבלת הדיווח, העובדת הסוציאלית ברשות הגישה תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. ראש משרד חקירות בתחנת משגב, פקד עדי אוחנה סיפרה כי "הבנו שמדובר בנערה שסיפרה שכשהייתה בת 12, ביצע בה הדוד שלה עבירות מין חמורות"
במשטרה זימנו את קרוביה של הנערה לחקירה ושם גילו תמונה מטרידה וקשה אפילו יותר. "תוך כדי חקירה אנחנו מבינים שגם אמה של הנערה חוותה בצעירותה, כשהייתה קטינה בגילי 14-10 גם כן פגיעות מיניות מאוד קשות". סיפרה פקד אוחנה והוסיפה: "לאחר כשבועיים, עצרנו את אחיה של האם ודוד אחיינתו והוא לא שיתף פעולה בחקירתו והכחיש את המיוחס לו".
פקד אוחנה סיפרה בנוסף כי במהלך החקירה הנערה אף התעמתה באומץ עם דודה: "הנערה ישבה מול הדוד שלה והטיחה בפניו את כל שעולל בה. היא הייתה גיבורה ובאומץ לב תיארה את שבוצע בה". לדבריה, "מדובר בתיק מאוד מורכב לטיפול והעדויות של הנערה ואימה היו מאוד קשות. גבינו עדויות מרופאים ובני משפחה שהוסיפו מהימנות לטענות שלה מול ההכחשות של החשוד".
בכוונת פרקליטות מחוז חיפה כאמור להגיש מחר כתב אישום נגד הדוד, בין היתר בגין מעשי סדום, אינוס ועבירות מין שביצע באחייניתו. תהליך גיבוש כתב האישום היה מורכב משום שלאורך השנים בני המשפחה הקרובה הבחינו באירועים חריגים הקשורים בפרשה אך התעלמו מהם. פקד אוחנה אמרה: "בני המשפחה ידעו שקורה משהו, אבל לא היה להם חשד ממשי ולכן לא העמידו את הדוד על מקומו ובחרו שלא לעשות 'סיפור' מהעניין".
לדבריה, פיצוח פרשיית המין הקשה הזאת צריכה להוות מסר משמעותי לנפגעות תקיפות מיניות: "גם בחלוף שנים רבות ובהיעדר ראיות ממשיות כמו הודאת חשוד או ראיות שלא ניתן להשיג, זה לא סוף פסוק ולא סוף סיפור. רק אם ישתפו ויפתחו את הדרך לתחילתה של חקירה יהיה אפשר להעמיד חשודים לדין. אנשים כאלה צריכים להיות מאחורי סורג ובריח לשנים ארוכות. אני מפצירה בנשים שנפגעו, בואו וספרו את מה שחוויתם".