"היה חבר ואח, קפץ ראש לכל אירוע. הצלת חיים הייתה בדם שלו". באיחוד הצלה ספדו הבוקר (שני) לדולב יהוד ז"ל, שגופתו אותרה וזוהתה בניר עוז, כשמונה חודשים אחרי טבח 7 באוקטובר. בשנים האחרונות, התנדב יהוד בארגון כחובש. במהלך מתקפת הטרור הוא יצא מביתו בקיבוץ כדי להציל חיים ולטפל בגבורה בפצועים - בשעות שבהן הקיבוץ היה כבוש על-ידי מחבלי הנוחבה, ובזמן שהוא מותיר את שלושת ילדיו הקטנים, בגילי 5 עד 9, ואת סיגל אשתו ההרה, בממ"ד.
2 צפייה בגלריה
 דולב יהוד ז״ל
 דולב יהוד ז״ל
דולב יהוד ז"ל
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)
דני שמואל, מנהל סניף עוטף עזה באיחוד הצלה, ספד לחברו: "לפני 7 באוקטובר הייתי אמור לבחור מתנדב מצטיין, ושבועיים לפני המתקפה דולב היה המצטיין של הסניף שלנו, כי הוא היה ראוי לזה. הוא תמיד דאג למלא את התיק שלו מבחינת ציוד, שמא חלילה יצטרך לטפל ולא יהיה לו את מה שהוא צריך. הוא התנדב אצלנו כמה שנים טובות ותמיד דאג לעזור ולטפל בזולת".
שמואל סיפר על שאירע ב-7 באוקטובר: "קראנו לכל מי שיכול לצאת, אבל ההנחיה שאני נתתי הייתה לצאת רק עם ציוד מיגון. דולב עלה מולי ואמר שהוא חייב לצאת כי יש פצועים. הוא יצא ואחרי שעה וחצי ניסיתי לעלות מול המתנדבים שדיווחו על יציאה, כולם ענו לי למעט אחד. ניסיתי לעלות מול דולב ולא הלך לי. לא הייתה שום תקשורת איתו, גם לא טלפונית. עליתי מול המוקד והארגון וביקשתי שינסו לאתר אותו".
2 צפייה בגלריה
סיגי יהוד - שילדה בלי דולב שנחטף מניר עוז
סיגי יהוד - שילדה בלי דולב שנחטף מניר עוז
סיגל וארבעת ילדיו של יהוד
(צילום: תומר שונם הלוי)
לדבריו, כעבור יומיים שבהם לא נוצר קשר עם יהוד והוא לא נמצא בארגון חשבו שהגרוע מכל קרה, שהוא נחטף או נהרג. "אחרי יומיים, עדיין לא הייתה שום תקשורת איתו ועדיין לא נכנסו כוחות לראות מה קרה כי עוד הייתה לחימה", שיתף. "ככל שהימים חלפו התחלנו להבין שהוא נעדר. לא ידענו במה להיאחז כי לא הייתה שום אינפורמציה מאף גוף. הארגון ניסה לעשות שמיניות ולא אותר כלום".
בתו הרביעית של יהוד נולדה תשעה ימים בלבד אחרי הטבח. "אני רוצה להודות למשפחה של דולב, לסיגל אשתו ולילדים. מאותו רגע שדיווחתי על היעדרותו הארגון היה בקשר מתמיד ותומך במשפחה והם יקבלו עוד תמיכה גם בהמשך", אמר שמואל. "אני לא יודע מה היה ברגעים האחרונים שלו, ניסינו גם להבין דרך אנשים מה קרה, וגם בזה לא הצלחנו. מ-7 באוקטובר היה כאוס בכל עוטף עזה ואף אחד לא ידע כמה פצועים יש וכמה חטופים. לא הייתה שום אינדיקציה. הוא היה מתנדב מקסים, חבר, אח ותמיד קפץ ראשון לכל אירוע, לטפל, לעזור והעיקר להציל חיים - זה היה בדם וב-DNA שלו".
המועצה האזורית אשכול מסרה כי "בשברון לב קיבלנו את הבשורה הקשה על הירצחו של דולב יהוד ז"ל מניר עוז בשבעה באוקטובר ואיתור גופתו בשטח הקיבוץ. דולב, בן 35, דור שלישי בניר עוז, היה איש משפחה וחבר מסור ואהוב במיוחד על כל קרוביו. אוהב אדם שניחן בחוש הומור משובח לצד רצינות יוצאת דופן בכל משימה שלקח על עצמו, בעבודתו, למען קהילתו וכמתנדב. יחד עם משפחת יהוד וקהילת ניר עוז ייחלנו והתפללנו לסוף אחר. אנו כואבים ומשתתפים בצער הכבד מנשוא של משפחת יהוד ושל קהילת ניר עוז".
דובר צה"ל, שהודיע על הירצחו של יהוד, ציין כי גופתו אותרה בתום חקירה מאומצת שניהלה יחידת אית"ן (מערך איתור הנעדרים) וזיהוי מדעי. לפי הצבא, החקירה נעשתה בשיתוף אנתרופולוגים. להליך הזיהוי ואיתור הגופה היו שותפים גם ארכיאולוגים של רשות העתיקות. עם ההודעה על זיהוי גופתו של דולב, מספר החטופים שמוחזקים לפי ההערכות ברצועה עומד על 124.
אף שבעבר הוגדר כחטוף, כחלק מחקירות איתור הנעדרים ניסו בצבא להבין אם הוא אכן נחטף לעזה - ולא היה סימן לנוכחות שלו ברצועה. בשבועות האחרונים התגבר החשד שהוא נרצח ליד הקיבוץ - והועבר לנקודה אחרת. במסגרת המאמצים לאתרו נאספו ממצאים, והתאמת ה-DNA שלו אליהם נבדקה תחילה ללא הצלחה, אבל קציני מ"מ בצוות של אלוף במיל' ניצן אלון התעקשו לעשות בדיקות חוזרות - בחיבור עם ממצאי בדיקה נוספים שהוצלבו, ובגלל מיקום הגופה עלה שמדובר בדולב ללא כל ספק - בזיהוי מדעי מלא. בצבא מבינים שדולב היה ככל הנראה האחרון שאותר וזוהה מאז 7 באוקטובר בשטח ישראל.