בן גביר באביתר, הבוקר: "רוצו לגבעות, תתיישבו"
(צילום: רועי חדי)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע בצהריים (שישי) לביקור במאחז אביתר, שאליו עלו מאות מתנחלים בעקבות פיגוע הירי בעלי שבו נרצחו ארבעה, וקרא למתנחלים להקים מאחזים נוספים: "רוצו לגבעות, תתיישבו, אנחנו אוהבים אתכם".
2 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור יישוב אביתר בשומרון
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור יישוב אביתר בשומרון
"רוצו לגבעות". בן גביר בביקור במאחז אביתר, הבוקר
(צילום: רועי חדי )
בן גביר אמר: "עמדתי ידועה. אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט אבל אני רוצה הרבה יותר מהיישוב כאן, צריך שיהיה כאן יישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו. צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל ליישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים.
"בסופו של דבר רק ככה אנחנו ניאחז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים ומעל הכל נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל, אנחנו מגבים אתכם רוצו לגבעות, תתיישבו. אנחנו אוהבים אתכם".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן קיבל בברכה את בן גביר במקום. הוא אמר: "הממשלה הזו והממשלה הקודמת התחייבו למתווה אביתר. התשובה הציונית הנכונה לפיגועים הנוראים היא בנייה, בנייה, בנייה. עיני העם נשואות להתיישבות, הממשלה חייבת לאשר בצורה מלאה את אביתר עוד היום. התשובה הצבאית היא יציאה למבצע התקפי בערים ברשות הפלסטינית הטרוריסטית ובמישור האזרחי - בניה".
המתנחלים באביתר: "אני ממש לא רואה כוחות יס"מ שמגיעים לפנות אותנו"
(צילום: אלישע בן קימון)

2 צפייה בגלריה
מתנחלים עלו לאביתר בעקבות הפיגוע ליד עלי
מתנחלים עלו לאביתר בעקבות הפיגוע ליד עלי
עליית המתנחלים לאביתר
(צילום: אלישע בן קימון)
מאז הפיגוע ליד עלי עלו מאות מתנחלים למאחז אביתר בשומרון, והם עדיין נמצאים שם באישור הדרג המדיני. גם לפני כשנתיים, לאחר פיגוע הירי בצומת תפוח שבו נרצח תלמיד הישיבה יהודה גואטה, התיישבו המתנחלים במאחז ותוך ימים בודדים אלפים מהם הציפו את הגבעה, בהם משפחות וילדים. בנוסף לכך, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", אתמול הוקמו לא פחות משבעה מאחזים לא חוקיים ביהודה ושומרון, גם זה בידיעת הדרג המדיני.
עם העברת חלק מסמכויות האכיפה והתשתית במינהל האזרחי לשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', נעצרה בחודשים האחרונים כמעט באופן מלא האכיפה נגד בנייה לא חוקית של ישראלים בשטחי יהודה ושומרון, צעד שגורר גינויים וביקורות ממדינות בעולם, ובראשן ארצות הברית. "ישראל עלולה למצוא את עצמה מבודדת מדינית אם המצב יימשך כך", אמר גורם מדיני.