"עיני אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה"ב - עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו - כך נשיג את מטרותינו ונחליש את אויבנו", כך אמר שר הביטחון יואב גלנט למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בפגישה שנערכה הלילה (בין שני לשלישי) במשרדי מחלקת המדינה בוושינגטון. השניים קיימו פגישה אישית ממושכת, ופגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
גלנט ובלינקן. סיכמו על קידום חלופה שלטונית בעזה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בפגישתם, השניים דנו בצורך להפעיל גורמי לחץ נוספים על החמאס כדי לקדם את השבת החטופים, בדגש על קידום חלופה שלטונית ברצועת עזה. כמו כן, השניים שוחחו על הדרכים השונות לשינוי המצב הביטחוני בצפון ולהשבת התושבים לבתיהם. השר גלנט אמר למזכיר המדינה כי עמידתה של ארה"ב לצד ישראל במשימה זו חשובה ומשפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן.
גלנט ייפגש היום בפנטגון עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ביומו השלישי של ביקור עמוס בוושינגטון. כמו בפגישותיו האחרות בעיר, בעיקר זו שהתקיימה אתמול עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ינסה גלנט להרגיע את מה שהתברר כמשבר חמור מאוד שנוצר בעקבות הסרטון שפרסם ראש הממשלה נתניהו, ובו טען כי האמריקנים מעכבים משלוחי תחמושת לישראל. בהמשך היום ייפגש גלנט עם חברי קונגרס, בהם ראש המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, האקים ג'פריס.
מחוץ למלונו של גלנט הפגינו הלילה כמה עשרות פרו-פלסטינים, שבין היתר קראו ל"אינתיפאדה עולמית" ול"סוף הציונות". ההפגנה הסתיימה ללא אירועים מיוחדים. במקביל, אקטיביסטים מתנועת UnXeptable תלו שלטים מסביב לבניין הקונגרס שמכריזים על נתניהו כפרסונה נון גרטה. לדברי הפעילים, נתניהו לא מייצג את העם בישראל, ופועל באופן מובהק נגד האינטרסים של המדינה. עוד הוסיפו כי מטרת הפעולה היא להעביר מסר, שכל פעולת התנגדות לנאומו בקונגרס היא מתוך אהבה לישראל ודאגה עמוקה לעתידה כיהודית ודמוקרטית.
הכותרת
האסטרטגיה של נסראללה במלחמה
23:54
הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ לבית המלון של גלנט
(צילום: ציפי שמילוביץ)

בתוך כך, האתר פוליטיקו מדווח כי ארה"ב העבירה מסרים לארגון הטרור חיזבאללה כי "אל תסמכו על זה שנוכל למנוע מישראל לתקוף". מטרת המסרים היא להבהיר לארגון שכדאי לו לסגת ולא להחמיר את המצב בגבול הצפון. ההבהרה באה על רקע ההערכות כי ישראל עשויה לבצע מהלך התקפי משמעותי בלבנון בשבועות הקרובים. כפי שפרסם פרשננו רון בן ישי, הממשל האמריקני רצה שהמסר הזה יישמע לא רק בישראל, אלא גם בטהרן ובבונקר של נסראללה בביירות.
המשמעות של המסר הזה לגבי מה שנקרא "ציר ההתנגדות השיעי", היא שארה"ב אינה חוששת מאפשרות של מלחמה אזורית שתתפתח בעקבות מתקפה ישראלית בלבנון, וכי היא נחושה בהחלטתה לתמוך בישראל לא רק בהמשך אספקת חימושים ולוגיסטיקה, אלא גם ביירוט טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים, שחיזבאללה, איראן, המיליציות העיראקיות השיעיות והחות'ים בתימן, ישגרו לעבר ישראל במקרה של מלחמה בלבנון.