אזעקות חריגות בגוש דן ובשפלה ב-6:30 בבוקר, ובעקבות שיגור טיל בליסטי מתימן: תושבי המרכז התעוררו הבוקר (ראשון) לאזעקות חריגות, אחרי שכמעט בכל החודשים האחרונים של המלחמה לא נשמעו כאלה באזור. רסיסים נפלו באזור המרכז ובהם בתחנת הרכבת פאתי מודיעין, שריפה פרצה ביישוב כפר דניאל שליד לוד ותשעה נחבלו בדרך למרחב מוגן ונפצעו באורח קל.
מצה"ל נמסר דקות לאחר מכן כי הסיבה לאזעקות היא זיהוי של שיגור טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח הארץ ונפל בשטח פתוח. בתחילה הם ציינו כי הטיל שוגר ממזרח הארץ, ואחר כך עדכנו כי השיגור היה מתימן. "קולות הנפץ שנשמעו מקורם במיירטים, תוצאות היירוט בבדיקה", הוסיפו.
בנתב"ג מתפנים למרחב מוגן בעקבות האזעקות
(צילום: מרקו אלון)

8 צפייה בגלריה
נפילת מיירט בתחנת הרכבת במודיעין
נפילת מיירט בתחנת הרכבת במודיעין
נפילת רסיס המיירט בתחנת הרכבת פאתי מודיעין
8 צפייה בגלריה
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
הנזק בתחנת הרכבת
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
8 צפייה בגלריה
אזעקת צבע אדום בכביש 1, אזור גוש דן
אזעקת צבע אדום בכביש 1, אזור גוש דן
שיגור המיירט
8 צפייה בגלריה
יירוטים באשדוד
יירוטים באשדוד
ניסיון היירוט, בתמונה מאשדוד
(צילום: ילנה קוטוזוב )
המורדים החות'ים בתימן איימו בשיגורים לישראל בעקבות הפגיעה בנמל חודיידה לפני חודשיים. היום כתב הדובר שלהם חאזם אל-אסד כי מנהיגם עבד אל-מלכ אל-חות'י יישא היום נאום, שבו יתייחס כנראה לשיגור הטיל: "בין אם אתם במקלטים או מחוצה להם, עליכם להקשיב היום בקשב רב למה שיאמר המנהיג הדגול".
המיירטים ששוגרו ככל הנראה לא פגעו בטיל, שנפל סמוך ללוד. חלקי מיירט נפלו באזור השפלה, גם באזורים מיושבים. אחד הרסיסים נפל בתחנת הרכבת בכניסה למודיעין. ראש העיר חיים ביבס כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הבוקר נשמעה אזעקה באזורנו בעקבות ירי שבוצע ככל הנראה מכיוון מזרח. שברי יירוט נפלו באזור תחנת הרכבת פאתי מודיעין. קיימתי שיחות עם נציגי פיקוד העורף ולפי שעה אין כל שינוי בהנחיות לרבות קיום פעילות במערכת החינוך. הנחתי את גורמי הביטחון העירוני לבצע תרגול כניסה למרחבים ממוגנים".
המשטרה מסרה כי היא מבודדת את זירת הנפילה של רסיס המיירט בתחנת הרכבת פאתי מודיעין. במשטרה הוסיפו כי הם "סורקים אחר שרידי מיירט נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור, ללא נפגעים". ממד"א נמסר כי לבתי חולים פונו חמישה גברים ונשים שנפצעו באורח קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן. בינתיים, כבאים פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בשטח פתוח ביישוב כפר דניאל שסמוך ללוד, שנגרמה ככל הנראה מחלקי מיירט. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתי היישוב.
שריפה בכפר דניאל כתוצאה מנפילת מיירט
(צילום: דוברות כבאות והצלה )

האזעקות בכביש 1, ורגע שיגור המיירטים

8 צפייה בגלריה
משתטחים ברכבת, בעקבות האזעקה במרכז
משתטחים ברכבת, בעקבות האזעקה במרכז
משתטחים ברכבת, בעקבות האזעקה במרכז
(צילום: אורן רייס)
8 צפייה בגלריה
כפר דניאל
כפר דניאל
השריפה בכפר דניאל
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
8 צפייה בגלריה
כפר דניאל
כפר דניאל
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
8 צפייה בגלריה
המראות לאחר האזעקות בבוקר בגוש דן
המראות לאחר האזעקות בבוקר בגוש דן
המראות לאחר האזעקות בבוקר בגוש דן
(צילום: רן רימון)
בעקבות האזעקות פינו צוותי מד"א 9 גברים ונשים במצב קל לבתי החולים שיבא, שמיר אסף הרופא, בילינסון, קפלן ומאיר לאחר שנחבלו בדרכם למרחבים מוגנים. בנתב"ג תועדו הנוסעים מתפנים במהירות למקום בטוח, ברכבת תועדו נוסעים משתטחים ליד המושבים. למרות השיגור והאזעקות, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף - והלימודים יתקיימו כסדרם.
בין היתר האזעקות נשמעו בראשון לציון, רמת גן, חולון, אור יהודה, קריית אונו, אלעד, רחובות, סביון, שהם, לוד, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה, רמלה, באר יעקב ויהוד-מונוסון.
ברמת גן למשל זו הייתה האזעקה הראשונה בשנת 2024, בחלק גדול מאותן ערים היא נשמעה פעם ראשונה זה שמונה חודשים. בראשון לציון, לעומת זאת, הייתה אזעקה גם לפני חודש, בעקבות שיגור מעזה.
בהמשך הופעלו התרעות בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה, כפר גלעדי, תל חי, כפר יובל, מטולה, מעיין ברוך, בית הלל, משגב עם, מרגליות ומנרה שבאצבע הגליל. אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, מסר אחרי האזעקות במרכז כי "כך נראים החיים בצפון. כל יום. לא פעם בכמה חודשים. האזעקה הבוקר במרכז הארץ היא דוגמה קטנה לאיך נראים חייהם של אלפים בצפון בכל יום, גם היום. מדינת ישראל צריכה אומץ מדיני ומבצעי, חייבים להחזיר את ההרתעה ולקטוע את זרועות התמנון האיראני. ילדינו צריכים להתעורר ברוגע ולא מאזעקה, לא במרכז, לא בדרום ולא בצפון".
קורין אלבז-אלוש השתתפה בהכנת הכתבה