ראש העיר רהט באולפן ynet, הבוקר
(צילום: משי בן עמי)

לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירו הבוקר (יום שלישי) למוות בסנד סאלם אלהרבד, בן 27. במשטרה אמרו כי מחקירת האירוע עד כה עולה כי סמוך לשעה 5 בבוקר, אז הגיעו כוחות מסתערבים של מג"ב לרהט במטרה לעצור שני יעדים של שב"כ, החל ירי לעברם. לפי המשטרה, אלהרבד כיוון נשק לעבר המסתערבים מטווח אפס, והם ירו לעברו ופגעו בו כמה פעמים. אחד היעדים נעצר, השני עדיין לא. ככל הנראה אלהרבד לא היה חשוד בעבירות ביטחוניות, בניגוד ליעדים של מבצע המעצרים.
בשעה 5:13 הוזמן מד"א לשטח, בשכונה 14 של רהט. הצוות הרפואי לא הצליח להיכנס לאזור, עקב הירי. הם נסעו לתחנת המשטרה ברהט אחרי ניידת המשטרה שבה היה פצוע הירי, שמצבו אז היה קשה מאוד. בתחנה הם טיפלו בו, וקבעו את מותו. במשטרה אומרים שצפויים עוד מעצרים, ופועלים לאיתור החשודים שירו לעבר הכוח.
קרוביו של ההרוג מדברים
(צילום: רועי עידן )

ראש העיר רהט, פאיז אבו סהיבאן, טען באולפן ynet כי מדובר ב"חיסול", והוסיף: "לא הייתי מצפה שהמשטרה תפעל ככה, גם אם - כמו שהיא טוענת - נשקפה סכנה לשוטרים". מח"ש פתחה בחקירת המקרה.
אבו סהיבאן אמנם אמר כי "זכותה של המשטרה להגיע לאנשים שיש להם אמל"ח", אך הוסיף: "המשטרה הגיעה לאירוע ביטחוני ולא פלילי. היא באה לעצור שב"חים שכנראה היו אצל מישהו מרהט. הבחור מרהט ראה אנשים עם בגדים אזרחיים, אחרי שיומיים קודם היה ירי ברהט. הוא כנראה חשב שזה אירוע מתמשך שקשור לאירועים האחרים של קטטות בין משפחות". הירי, נציין, התרחש בין שכונה 12 לשכונה 14 בעיר רהט - שכונות שהיו במוקד של סכסוכי משפחות שהיו לאחרונה - אך על פי התושבים ברהט וקרובי משפחתו של ההרוג הוא "לא קשור לסכסוך".
1 צפייה בגלריה
האקדח שנמצא בזירה
האקדח שנמצא בזירה
החשוד שנורה והאקדח שנמצא בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
אתה סבור שהוא לא ידע שמדובר בכוח של מג"ב? הם טוענים שצעקו שהם מסתערבים. "זו גרסת המשטרה. גרסת המשפחה היא שהצעיר לא ידע שזו משטרה, בדרך כלל יש להם מדים. זו סיטואציה מורכבת וקשה. לא רצינו שהאירוע הזה יגיע לממדים כאלה ונאבד צעיר, שאפשר לעצור אותו בדרכים אחרות. אפשר היה לירות לפלג גוף תחתון ולא להרוג. אף אחד לא ידע שאלה מסתערבים, זו פעם ראשונה שכוח מסתערבים נכנס לרה"ט. כנראה שהמנוח לא ידע ושלף מיד נשק. הוא לא ידע שהוא ישב עם אנשים שמבוקשים על ידי המדינה".
אבו סהיבאן אמר כי כעת "אנחנו מנסים למנוע הידרדרות לאירועים אחרים", וכשנשאל אם הוא חושש מהתלקחות בעיר השיב: "אפנה למשפחה כדי לשמוע מה גרסתם, וזו חובתי כראש הרשות לדבר איתם, לנחם אותם ולעמוד לצידם כדי שכל העניין הזה לא יתגלגל חלילה. אנחנו לא רוצה שמה שהיה במאי בשנה שעברה (המהומות בשומר החומות, א"ל) יקרה שוב. אנחנו עיר שמתפתחת".
משפחתו של אלהרבד טענה כי הוא היה בדרכו לעבודה ויצא לאסוף עובדים אחרים. לטענתם, "השוטרים ירו ללא סיבה, הוא לא החזיק נשק. זה שקר. המשטרה המציאה את זה אחרי שהסתבכה. צריך להעניש את השוטרים". מהמשטרה נמסר כי הכוחות היו בסכנת חיים, וכי החשוד שהיה חמוש סיכן את חייהם. במקום נתפס האקדח של החשוד יחד עם מחסנית ותחמושת.
סולימן אל עתאייקה, חבר מועצת העיר רהט וקרוב משפחה של ההרוג, אמר כי "זה יום שחור. איבדנו בחור צעיר, אבא לארבעה ילדים. הוא בא ממשפחה טובה". לטענתו, אחרי הירי השוטרים השאירו את ההרוג על הכביש במשך שעה ולא אפשרו להעניק לו טיפול רפואי.
גלעד כהן השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 09:55, 15.03.22