זירת הרצח בבאקה אל גרבייה, הבוקר
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

שני רוכבי אופנוע ירו הבוקר (ראשון) למוות במוחמד פהמי עתאמנה בן ה-37 מבאקה אל גרבייה, בזמן ששהה ברכב במגרש מכוניות בכניסה לעיר. מוחמד, הנרצח ה-70 בחברה מתחילת השנה, היה אב לשלושה בנים, בעל למורה בבית ספר בבאקה, ועסק בעיקר בפרנסת משפחתו. אחיו אמר ל-ynet: "הוא לא היה מסוכסך עם אף אחד, אלא היה אדם מכובד שתרם לחברה".
2 צפייה בגלריה
חצאים מוחמד פהמי עתאמנה אחג'ד עתאמנה
חצאים מוחמד פהמי עתאמנה אחג'ד עתאמנה
"לא הרגשנו שהוא מאוים". אחג'ד עתאמנה ומוחמד עתאמנה, שנרצח הבוקר
"לא הרגשנו שהוא מאוים, הוא המשיך את חייו כרגיל. כל דאגתו הייתה לפרנס את משפחתו ושילדיו יצליחו בחיים", סיפר עו"ד אחג'ד עתאמנה, אחיו של הקורבן. "אחד מבניו לומד רפואה בחו"ל, והקטן מבין הילדים הוא בן 10. אשתו עובדת כמורה בבית ספר "אל-ראזי" בעיר, והמשפחה היא מהטובות בבאקה. היום הוא הגיע ברכב של שכנו על מנת לרחוץ את האוטו, ובאותו רגע הגיחו שני אנשים על אופנוע, כשאחד מהם ירה לעברו. המשטרה היא אחראית על נושא הפשיעה, והפתרון אצלה", הוסיף.
ראש העיר באקה אל גרבייה ראיד דקה, הטיח טענות קשות ברשויות לאחר הרצח הבוקר. "אין אף פענוח, אף אחד שישב בכלא. יש עצורים? אחרי שבועיים כולם הולכים הביתה. אי אפשר להסביר את זה. זה לא קיים בשום מקום מתוקן בעולם. כל מי שרוצה לרצוח יכול לקום בבוקר, לסמן מישהו ולרצוח אותו. למה? כי בא לו.
"איך אסתכל בעיניים לילדים קטנים, שמתכוננים לבתי הספר עם חדשות כאלה, רצח כזה. מה תגיד אשתו? מה תגיד אמא שלו? מה נגיד לבנות שלו? איך אפשר להתמודד מולם? איך אפשר? איך אפשר כזה כאב? איפה הממשלה? זו פשיטת רגל לשמה. אין ביטחון אישי, אין כלום".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בבאקה אל גרבייה
זירת הרצח בבאקה אל גרבייה
זירת הרצח בבאקה אל גרבייה
70 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, ירידה מסוימת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (77). עם זאת, רק 13 ממקרי הרצח ב-2022, שהם פחות מחמישית מהמקרים, פוענחו על ידי המשטרה. בין הקורבנות של האלימות ברחוב הערבי - שבע נשים ושלושה ילדים.