2 צפייה בגלריה
נוזהת קצב
נוזהת קצב
הושפעה מחיי הנשים בעיראק. נוזהת קצב
חברת הכנסת לשעבר נוזהת קצב הלכה לעולמה אתמול (שני) בגיל 90. קצב הייתה פוליטיקאית ופעילה פמיניסטית, שבלטה בשנות ה-70 הודות לפועלה למען זכויות נשים בכלל ונשים מהחברה הערבית בפרט.
קצב נבחרה לכנסת השמינית וכיהנה כח"כית של סיעת המערך בשנים 1977-1974. היא נולדה וגדלה בעיראק. כשעלתה לארץ בשנת 1951, נישאה לראובן קצב, מנהל המחלקה הערבית ברשות השידור.
חברת הכנסת לשעבר כיהנה בתפקידים חברתיים ופוליטיים חשובים רבים. בין היתר, כיהנה כיו"ר הרשות להגנת הצרכן, מייסדת ביטאון "דבר האישה", מזכירת מדור מועצת הפועלות לנשים ערביות ודרוזיות, חברה בוועד הפועל של ההסתדרות, יו"ר אגודת אח"י לעידוד המחקר, הספרות והאמנות מייסודם של יוצאי עיראק בישראל ויושבת ראש ארגון "אדם לאדם חבר".
קצב הושפעה מחיי הנשים בעיראק ושמעה את סיפוריהן של הנשים שהיו מגיעות למתפרה של אמה. שם שמעה קצב על העוול שנעשה לנשים בחברות מוחלשות, והיא ראתה חשיבות במלחמה על זכויותיהן ועל זכותן לעבוד על אף מגבלות המסורת.
קידום ופיתוח החברה הערבית בישראל היה נושא בעל חשיבות רבה עבור קצב, ולכן היא פעלה רבות לקידום נושאים הקשורים ברווחה ומעמד האישה. כמו כן, פעלה קצב למען שילוב יוצאי ארצות ערב בחברה הישראלית. בתפקידה כיו"ר ועדת המשנה לשירותים צרכניים בכנסת, הובילה קצב מאבקים בנושאי פיקוח מחירים ורישוי עסקים בענפי המזון. בתחום החקיקה הובילה את חוק המזון. קצב כתבה ספר בשם "סנוניות השלום", שבו ריאיינה נשים ערביות ודרוזיות בישראל.