ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש בתוקף את הטענות כי במשך שנים הוא אפשר את מימון חמאס ואת התחזקותו של ארגון הטרור – במטרה לפלג ככל שניתן בין שלטון חמאס ברצועת עזה לרשות הפלסטינית בגדה המערבית. בראיון לאתר "פוליטיקו" אמר נתניהו כי מדובר בטענות "מגוחכות".
מתחילת המלחמה מזכירים מתנגדיו של נתניהו כי הוא היה זה שאפשר להכניס לעזה את "מזוודות הכסף" מקטאר, ששימשו במשך השנים להעברת מאות מיליוני דולרים לשלטון חמאס. "זה שקר גדול שאני רציתי לבנות את חמאס. זה מגוחך", טען נתניהו בראיון. "אתה לא יוצא למלחמה שלוש פעמים נגד חמאס, או עושה מבצעים צבאיים גדולים, אם אתה רוצה לבנות את חמאס".
2 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
"אתה לא יוצא לשלוש מלחמות אם אתה רוצה לבנות את חמאס", אמר נתניהו
בראיון אתמול ל"פוליטיקו" טען ראש הממשלה כי הוא אפשר להכניס את המזוודות הקטאריות לעזה רק כדי למנוע אסון הומניטרי – ולא כדי לחזק את השלטון של חמאס ברצועה.
"רצינו למנוע קריסה הומניטרית אזרחית של מחלות, רעב ודברים אחרים שהיו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי", טען נתניהו. לדבריו זו הסיבה שממשלות ישראל, בזו אחר זו, "אפשרו לכסף הזה להיכנס. זה לא היה כדי לחזק את חמאס, לא רצינו לחזק את חמאס בכלל, רצינו להחליש אותו ולפגוש ביכולות שלו ככל שיכולנו".
2 צפייה בגלריה
שיחרור החטופות משבי חמאס
שיחרור החטופות משבי חמאס
שיחרור חטופות משבי חמאס. נתניהו הבטיח שהלחימה תימשך
(צילום: AFP)
בהתייחסות להפסקת האש הזמנית שמאפשרת את שחרור החטופים אמר נתניהו שישראל תכבד את הפסקת האש כל עוד חמאס יכבד אותה - אך ציין שעם סיום הפסקת האש תמשיך ישראל במשימתה למוטט את ארגון הטרור. "אל תטעו: אנחנו נמשיך במאמצים הצבאיים שלו למחוק את חמאס, בגלל שחמאס אומר בבירור שהוא יחזור על המעשיים הברבריים שלו שוב ושוב", אמר נתניהו.
ראש הממשלה הוסיף שאחרי הניצחון של ישראל על חמאס יהיו לה שתי מטרות: פירוק עזה מנשק, ובלימת ההקצנה של תושביה. "המטרה שלנו היא להבטיח שעזה לא תחזור על איום מחריד כפי שהיה לישראל לפני המלחמה", אמר לאתר "פוליטיקו".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום על הדברים: "נתניהו, כשאתה אומר שניסית למנוע אסון הומניטרי בעזה אתה יודע שאתה משקר. כל מה שרצית זה לקנות שקט. פחדת ממלחמה ובחרת בבושה. בסוף קיבלת גם בושה וגם מלחמה, וגרמת לאסון ההומניטרי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל".