כלי תקשורת בלבנון דיווחו הלילה (בין שישי לשבת) על תקיפת "בניין מגורים" בנבטיה שבדרום המדינה. הבוקר עדכנו במשרד הבריאות הלבנוני כי לפחות 10 בני אדם נהרגו בתקיפה, שיוחסה לישראל, ו-4 נוספים נפצעו. בין ההרוגים, נטען, אישה ושני ילדיה. בין הפצועים גם כמה שמצבם מוגדר אנוש.
בערוץ הלבנוני "אל-מנאר", שמזוהה אף הוא עם ארגון הטרור השיעי, נטען כי חלק מהנפגעים הם אזרחים סורים. דובר צה"ל עדכן הבוקר כי תקף באזור נבטיה מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה. בתקיפות אחרות בדרום לבנון הותקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור.
תיעודים מזירת התקיפה בדרום לבנון

1 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מזירת התקיפה בנבטיה
תיעוד לבנוני מזירת התקיפה בנבטיה
תיעוד לבנוני מזירת התקיפה בנבטיה
תיעוד מתקיפות בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל )

בלבנון היו מי שכינו את התקיפה "טבח ואדי אל-כפור". בדיווחים מקומיים נכתב כי התקיפה כוונה נגד בית משפחה בת 12 נפשות - וכי חלק מהנפגעים הינם ילדים. באחד מערוצי הטלגרם בלבנון, שמזוהה עם הציר השיעי, נכתב כי "ההחלטה של חיזבאללה הייתה ברורה - אזרחים הם קו אדום. הסלמה בלחימה תיענה בהסלמה". עוד איימו בערוץ כי "מערכת הטילים לא הוצגה לחינם, או כהצגה".
בתגובה להודעת צה"ל, פורסמו בלבנון תיעודים מהבוקר שאחרי התקיפה בנבטיה. באחד מהם, נטען כי מדובר במבנה מסחרי שבו שהו פועלים - והם אלו שנפגעו. כלי תקשורת שמזוהים עם חיזבאללה מכחישים כל קשר בין המבנה לארגון הטרור השיעי.
התקיפה מגיעה ברקע דבריו של מקורב לחיזבאללה אמש, ולפיהם, על רקע הסימנים החיוביים של פסגת דוחא, ארגונו של חסן נסראללה לא יתקוף את ישראל במהלך המגעים לעסקה.
"אנחנו יכולים לומר שחיזבאללה לא יפתח בפעולת התגמול שלו במהלך השיחות מכיוון שהארגון לא מעוניין להיות אחראי על שיבושן או עסקה אפשרית", ציין הגורם בשיחה עם "וושינגטון פוסט". הוא הוסיף: "פעולת התגמול יכולה לחכות, זה לא דחוף או מוגבל בזמן".