תארו לכם דייט ראשון שאתם לא יכולים לברוח ממנו. עכשיו תפסיקו לדמיין: זה בדיוק מה שקרה לאישה מהעיר ז'נגז'ו שבסין, שסרטוניה הפכו בימים האחרונים ויראליים ברשתות החברתיות. האישה, שרק שם משפחתה – וואנג – נחשף לפי שעה, סיפרה בסרטונים כיצד נסעה לפגישה עיוורת בעיר, ואז גילתה לפתע שסגר הוטל על חלקים בז'נגז'ו בגלל התפרצות קורונה – ושהיא לכודה.
4 צפייה בגלריה
סין יצאה ל דייט ונתקעה אצל הבחור בגלל סגר
סין יצאה ל דייט ונתקעה אצל הבחור בגלל סגר
ארוחת ערב בסגר בז'נגז'ו. מתוך הסרטונים של וואנג
(מתוך יוטיוב)
4 צפייה בגלריה
סין יצאה ל דייט ונתקעה אצל הבחור בגלל סגר
סין יצאה ל דייט ונתקעה אצל הבחור בגלל סגר
מנקה את הרצפה ושוטף כלים. המארח, שאיתו לא יפרח כנראה רומן
(מתוך יוטיוב)
הסגר הוטל על חלקים בעיר ביום רביעי שעבר, ממש בשעה שוואנג ישבה לארוחת ערב בבית של הבחור שאיתו נפגש לבליינד דייט. "אני הולכת ומתבגרת, והמשפחה שלי סידרה לי עשרה שידוכים", סיפרה האישה לעיתון The Paper היוצא לאור בשנגחאי. "החמישי ביניהם רצה להראות לי את כישורי הבישול שלו והזמין אותי אליו לארוחת ערב. בדיוק כשהגעתי הייתה התפרצות, ועל כל האזור שבו הוא גר הוטל סגר ולא יכולתי לעזוב".
מאז הטלת הסגר פרסמה וואנג ברשת הסינית סרטונים המתעדים את חיי היום-יום שלה בביתו של הבחור ששודך לה. בסרטונים הוא נראה בין השאר מבשל לה ארוחות, מבצע את מטלות הבית ועובד במחשב הנייד שלו – בעוד היא ישנה. וואנג מעידה שלפי שעה, למרות התארכות הדייט, לא התפתח רומן של ממש בינה לבין המארח, ומסבירה שהיא מחפשת בחור דברן יותר. "חוץ מהעובדה שהוא שותק כמו דג – הכול בו די טוב", הודתה. היא לא חשפה בסרטונים את גילה או את זהותו של האיש.
4 צפייה בגלריה
סין התפרצות קורונה בדיקות ז'נגז'ו
סין התפרצות קורונה בדיקות ז'נגז'ו
בדיקות קורונה בז'נגז'ו. סגר הוטל ביום רביעי שעבר
(צילום: רויטרס)
השטאגים הקשורים לסרטונים שמעלה "גברת וואנג" מהבידוד צברו כבר יותר משישה מיליון צפיות ברשת החברתית הסינית "ווייבו", אבל תשומת הלב הגדולה שלה זכתה לפתע גרמה לוואנג להסיר את הסרטונים מהרשת. "חברים התחילו להתקשר אליו ואני חושבת שזה פוגע בחייו, אז הסרתי אותם לעת עתה", הודיעה בפוסט שפרסמה אתמול. "תודה לכולם על תשומת הלב. אני מקווה שההתפרצות תסתיים בקרוב, ושגם אחיותיי הרווקות ימצאו לעצמן מערכת יחסים בהקדם". הסרטונים עדיין זמינים בכלי תקשורת שונים בסין.
סין, המדינה שבה התגלה נגיף הקורונה לראשונה, אי שם בסוף 2019, מתמודדת בימים אלה עם כמה התפרצויות קורונה, וכל זאת פחות מחודש לפני פתיחת אולימפיאדת החורף בבייג'ינג. לגל הנוכחי אחראי בעיקר זן האומיקרון, ובשבועיים האחרונים הוטל סגר בשורה של ערים סיניות, בהן שיאן, ז'נגז'ו ושנז'ן. הגבלות נוקשות הוטלו גם על העיר טיאנג'ין השוכנת לא רחוק מבייג'ינג. הרשויות הסיניות פתחו במבצעי בדיקה המוניים שבמסגרתם הן בודקות כל תושב ותושב בניסיון למגר את ההתפרצות.
4 צפייה בגלריה
סין התפרצות קורונה בדיקות ז'נגז'ו
סין התפרצות קורונה בדיקות ז'נגז'ו
(צילום: רויטרס)
סין נוקטת מדיניות "אפס קורונה", שבמסגרתה ברגע שהיא מגלה התפרצות – היא מטילה סגרים והגבלות חריפות כדי למגר אותה, גם במחיר פגיעה קשה בחירויות הפרט והכלכלה. בטיאנג'ין, למשל, החל היום מבצע בדיקות לכל 14 מיליון התושבים, אף שרק 33 נדבקים חדשים התגלו בה ביום שלישי. ביום שני עמד מספר הנדבקים על עשרה בלבד. במסגרת ההגבלות בעיר הצטוו מקומות עבודה לקצר את יום העבודה לחצי יום.