יאיר לפיד מדבר על הסכם הנורמליזציה עם בחריין
(צילום: לע"מ )

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום (ה') בפגישה עם עמיתו הבחרייני עבד א-לטיף א-זיאני כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, "אבל לא כולם בממשלה מסכימים על זה". בביקורו ההיסטורי בבחריין, קצת יותר משנה מאז החתימה על "הסכמי אברהם", הוסיף לפיד כי "הישראלים רודפי שלום ולא רוצים סכסוך עם אף אחד. אנחנו מחויבים לשלום".
לפיד במסיבת העיתונאים המשותפת עם שר החוץ הבחרייני
(צילום: לע"מ)

חניכת השגרירות בבחריין
(צילום: אלישע בן קימון )

3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד במסיבת העיתונאים המשותפת עם שר החוץ הבחרייני עבד אלטיף א-זיאני
יאיר לפיד במסיבת העיתונאים המשותפת עם שר החוץ הבחרייני עבד אלטיף א-זיאני
"רוצים להראות את היתרונות של השלום". לפיד וא-זיאני
(צילום: לע"מ)
במסיבת עיתונאים שקיים במנאמה עם שר החוץ הבחרייני התייחס לפיד לפתרון שתי המדינות וציין כי הוא מדבר "בשמי ולא בשם הממשלה. אני תומך בפתרון שתי המדינות אבל לא כולם בממשלה הנוכחית מסכימים על זה ולכן עלינו להבטיח שהחיים עבור הישראלים והפלסטינים בטוחים מאלימות. נעשה הכול כדי לשפר את חיי הפלסטינים והישראלים".
לדבריו, "אנחנו מחויבים לרדוף אחר פתרון טוב לשני העמים ואנחנו רוצים להראות את היתרונות של השלום. לחיות אחד לצד השני. אפילו לפני הסכמי אברהם, הרווח צריך להיות נראה לעין, שיעודד אחרים להצטרף לשלום".
לפיד נוחת במנאמה בביקור ראשון בבחריין
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד עם מלך בחריין
יאיר לפיד עם מלך בחריין
"מחויבים לשלום". לפיד ומלך בחריין
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
א-זיאני אמר כי בחריין תומכת בפתרון שתי המדינות. "אנחנו מאמינים בסבלות ודיאלוג ואנחנו בעד חיים טובים לכל מי שחי במזרח התיכון, לחיות זה לצד זה ולייצר יציבות וביטחון לכל האומות. אנחנו חושבים שהגיע הזמן לתת תקווה לצעירים במזרח התיכון לחיות חיים נורמליים".
במסיבת העיתונאים נשאל לפיד על המתיחות בממשלה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. "עם עבאס יש בעיות אבל הן לא כמו שעושים מהן. יש בעיות רגילות לפני העברת התקציב אבל אלה בעיות שייפתרו, כך עושים אנשים נורמליים. אולי זה יאכזב חבריי באופוזיציה, אבל הקואליציה הזו תחזיק מעמד", אמר לפיד.
3 צפייה בגלריה
הטיסה המסחרית הראשונה מבחריין לנתב"ג נחתה בישראל
הטיסה המסחרית הראשונה מבחריין לנתב"ג נחתה בישראל
16 הסכמים נחתמו בין המדינות בשנה האחרונה. הטיסה המסחרית הראשונה מבחריין לנתב"ג נחתה בישראל
(צילום: AFP)
במסגרת הביקור נפגש לפיד גם עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה ועם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אל-חליפה, חתם על הסכמים בילטרליים וחנך את השגרירות הישראלית. במהלך השיחות בחריין הביעה מחויבות מאוד גבוהה לישראל ביחס למדינות אחרות. הממלכה הביעה גם רצון להתקדם בנושאים פרקטיים בטווח הזמן הקרוב.
בשנה האחרונה נחתמו 16 הסכמים בין ישראל לבחריין, בין היתר בתחום התעופה והספורט ובימים אלה מקדמים הסדרי ויזות שייכנסו לתוקף בקרוב. בנוסף עובדים צוותים משתי המדינות על "מסדרון ירוק" להכרה הדדית בחיסונים נגד נגיף הקורונה.
הערב נפגש לפיד גם עם מפקד הכוחות הימיים של ארה"ב במפרץ, בראד קופר, במפקדת הצי החמישי בבחריין, באחת מספינות המלחמה שהוצבו שם. הכוחות האמריקניים נמצאים בבחריין כדי להגן על הממלכה מפני תקיפות איראניות. "מה שאתה עושה כאן זה להגן על ערכי החירות ועל הרעיון של עולם חופשי", אמר לפיד לקופר. "כשאנחנו מדברים על שלום אנחנו צריכים לזכור שעל השלום הזה צריך להגן מפני מי שמבקש לפגוע בו".
במקביל לביקור של לפיד, נחתה בצהריים בנתב"ג הטיסה המסחרית הראשונה מבחריין, של חברת התעופה הלאומית הבחריינית "גאלף אייר". הטיסות בקו ישראל-בחריין ייצאו פעמיים בשבוע ויתופעלו על ידי "גאלף אייר".