ההסלמה בצפון - ההשלכות המדיניות: בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נערכות התייעצויות האם לבטל את נסיעתו לעצרת הכללית של האו"ם או לקצר אותה ביום נוסף כך שיגיע לניו יורק ביום חמישי בבוקר, ינאם בשישי וישוב לארץ מיד בצאת השבת.
בלשכת נתניהו בוחנים אפשרות לשגר שר אחר שינאם במקומו בעצרת בתחילת השבוע הבא (השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר או שר החוץ ישראל כ"ץ). קיימת אפשרות נוספת: לא לשלוח אף נציג מהארץ, ואז מי שינאם בשם ישראל ביום שני הבא יהיה השגריר באו"ם דני דנון.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
נתניהו בנאומו בעצרת האו"ם בשנה שעברה
(צילום: Michael M. Santiago / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
עד לפני כמה ימים תכנן נתניהו להמריא הלילה מישראל ולחנות בניו יורק מחר ב-6:00 בבוקר. לפי לוח הזמנים שנקבע, נתניהו אמור היה לקיים כמה פגישות עם מנהיגים בשולי עצרת האו"ם. בין היתר נקבעו לו פגישות עם נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי ונשיא צרפת עמנואל מקרון.
נתניהו אמור לנאום בעצרת האו"ם ביום שישי בשעה 9:00 שעון ניו יורק - 16:00 שעון ישראל. לפי התכנון, נתניהו היה אמור לפגוש בסוף השבוע הקרוב את בנו יאיר שכבר נמצא בעיר. לפי התכנון, נתניהו היה אמור להביא איתו במטוס כנף ציון 10 נציגים של משפחות חטופים.
מנהלת החטופים במשרד ראש הממשלה תכננה הגעה של 35 נציגי משפחות חטופים לניו יורק ללא קשר למשלחת נתניהו, כך שפועל אמורים היו להיות בעיר האמריקנית 45 נציגי משפחות חטופים.