רס"ן אופק בכר, בן 24 מנס ציונה, שנפל השבוע בקרב בדרום לבנון, היה מפקד פלגה בסיירת גולני. "הוא גדל ביחידה המובחרת אגוז, ונכנס לתפקיד בסיירת לפני כמה חודשים בלבד", סיפר היום (שישי) אביו, אודי בכר. לוחמיו למדו להכיר קצין אמיץ ומיומן, והתקשו לעכל שהמפקד הנערץ, שכבר נפצע בלחימה בכפר עזה - איננו עוד.
2 צפייה בגלריה
רס"ן אופק בכר ז"ל
רס"ן אופק בכר ז"ל
אופק נפצע בלחימה בכפר עזה ב-7/10 - וחזר להילחם
(באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
אודי בכר
אודי בכר
"חשבנו שהוא כבר שילם את המחיר כשנפצע, אבל הוא נהרג בלחימה". אודי בכר
(צילום: מאיר תורג'מן)
האב הוסיף כי חיילת ששירתה עם אופק סיפרה ש"הוא תמיד לחם ראשון ותמיד בראש הכוח, לכן לא הופתענו שזה קרה לו". הוא תיאר כי הייתה לו תחושה רעה בשבוע האחרון, "אבל נלחמתי בזה - עד שהגיעו לפה בערב חג סוכות, מאוחר בלילה. לפני שבוע וחצי הוא אמר לי שהוא סוגר את המכשיר ומאז לא שמענו ממנו. חודש וחצי לא ראינו אותו".
אופק נפצע כאמור במהלך הלחימה בכפר עזה. "חשבנו שהוא כבר שילם את המחיר כשנפצע, אבל הוא נהרג בלחימה", אמר האב. הוא תיאר את אותם רגעי פציעה ב-7 באוקטובר, והוסיף: "הוא היה בקורס מפקדי פלוגות, היה בחופשה ובילה בתל אביב. כשהגיעו האזעקות הוא אסף כמה חברים וירדו לכפר עזה, שם נלחמו, חילצו פצועים וגופות - ואז הוא נפצע מכדור בכתף ופונה מוסק לסורוקה.
"הוא חזר ליחידה לאגוז, ועם רסיסים בכתף המשיך את הלחימה", סיפר האב. "לפני חצי שנה הוא קיבל פלוגה בסיירת גולני. אופק היה לוחם על, לוחם אמיץ. הוא עשה הרבה פעולות עוד לפני שבכלל התחילה המלחמה. כבר חודש וחצי הוא לא היה בבית, הוא היה מאוד עמוס".
תיעוד מפעילות צה"ל בעייתא א-שעב שבדרום לבנון

עוד תיאר האב כי אופק סיפר על כך שהוא "מכין את החיילים ושהם חדורי מוטיבציה, שהם מאמינים במה שהם עושים - שאם הם לא יעשו, אף אחד אחר לא ייקח את הדגל הזה". לדברי האב, "אופק יכול היה לעשות כל דבר שהוא רצה - אבל בחר בצבא. אהבו אותו מאוד. הוא היה אדם שמקפיד על כל דבר, קצין משכמו ומעלה שנועד לגדולות. המדינה הפסידה".
הלווייתו של אופק תתקיים ביום ראשון בשעה 16:00 בחלק הצבאית בבית העלמין בנס ציונה, אחרי שאחותו אופיר קיבלה את ההודעה על מותו במהלך טיול במזרח - והבוקר שבה הביתה בטיסה מתאילנד. הוא הותיר אחריו את הוריו, אודי ורונית, ושני אחים.
לצד אופק נפלו בתקרית הקשה ארבעה לוחמים נוספים בסיירת: סרן אלעד סימן טוב, בן 23 מצופים, מפקד צוות; סמ"ר אלישיב איתן וידר, בן 22 מירושלים, מפקד כיתה; סמ"ר יעקב הלל, בן 21, מירושלים וסמ"ר יהודה דרור יהלום, בן 21, מחברון. בתקרית נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בסיירת גולני.
מתחקיר ראשוני של הקרב הקשה עולה כי הכוח נכנס שלשום בשעה 17:00 לסרוק בניין בן מספר קומות בכפר לבנוני סמוך לגבול, בגזרה המערבית. הכוח הוכוון מודיעינית להגיע למבנה כדי לאתר תשתיות טרור ובטרם נכנס ספג המבנה אש מהאוויר.
בחלוף כחצי שעה של סריקות בבניין, במהלכם מצאו לוחמים מספר פירים ששימשו לאחסנת אמצעי לחימה ועמדות שהייה תת-קרקעיים למחבלים, נפתחה אש מאחד מגרמי המדרגות לעבר לוחמי הסיירת. ארבעה מחבלי חיזבאללה הצליחו להסתתר בזמן הזה בבניין וירו מטווח קרוב לעבר הלוחמים בתוך המבנה.
החיילים השיבו אש וניהלו קרב שהסתיים בחיסול המחבלים אך במחיר כבד: חמישה הרוגים, בהם מפקד פלגה מהיחידה המובחרת, ועוד חמישה פצועים, שלושה באורח קשה ועוד שניים באורח קל עד בינוני. אחד הפצועים הוא סגן מפקד הסיירת.