ח"כ ואטורי מהליכוד: למה לעשות עבודות לא חיוניות בשבת? זה אצבע בעין
(צילום: משי בן עמי)

על רקע הזעם של החרדים סביב עבודות הרכבת בשבת, והדיון הבהול שכונס בעקבותיו לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד אמר הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet כי "עבודות הרכבת בשבת זה אצבע בעין של האזרחים".
ואטורי התייחס לכך שסגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, איים אתמול בדיון על נציגי הרכבת שאם לא יביאו לצמצום העבודות בשבת - יובאו יועצים חיצוניים שינחו כיצד לפעול בלי חילול שבת. "מקלב יכול להפעיל לחץ, זו זכותו. אנחנו בממשלה שומרים על סטטוס קוו, אנחנו רוצים להתחשב קצת בדתיים אם אפשר", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
"לעבוד בשבת זו כפייה". ח"כ ואטורי
(צילום: אבי חי)
עבודות רכבת ישראל בשבת, שעוררו סערה

לדברי ואטורי, "זה מרגיש לי כפייה לעבוד בשבת, אדם רוצה להיות עם המשפחה שלו בשבת. אבל אני מאוד ליברל בקטע הזה - אני חושב שאם יש תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב אין לי בעיה עם זה. אבל אם מישהו למפריע לעבוד בשבת, זה יכול להשפיע לא נכון כי אתה כופה עליו לעבוד".
"תמיד יש ויכוחים בממשלה, העיקר שנסכים על נושאים קריטיים כמו משילות, ביטחון וכלכלה", המשיך ואטורי. "למה לעשות עבודות חיוניות בשבת ולתקוע אצבע בעין לאזרחים? אם זה לא חיוני לעבוד בשבת, אז עדיף שאנשים יהיו במנוחה בשבת. כדאי לבדוק את זה. אם אנשי הרכבת ישלחו מסמך מפורט ויראו שהעבודת בשבת חיוניות, יהיה בטח דיון על זה. אבל אם זה לא חיוני - אין סיבה לעבוד בשבת".
2 צפייה בגלריה
פגישת רגב עם בכירי הרכבת
פגישת רגב עם בכירי הרכבת
"מקלב יכול להפעיל לחץ, זו זכותו". שרת התחבורה מירי רגב וסגנה מיהדות התורה בדיון אתמול
ואטורי התייחס גם למתיחות בתוך הליכוד, אחרי שבסוף השבוע ח"כ דודי אמסלם יצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאחר שלא נענה לדרישתו למנות אותו לשר המשפטים או ליו"ר הכנסת - ולכן נותר מחוץ לממשלה.
"נראה לי שזה ייגמר טוב. כמו שהיה עם ביטן, עם ישראל כץ לתקופה ארוכה וגם איתי - אני חושב שזה ייגמר טוב. עוד לא דיברתי עם דודי אמסלם, אבל אני אנסה להרגיע אותו. אני כן חושב שהוא ראוי לתפקיד. לדעתי הוא עשה טעות בזה שנתן אולטימטום לשני תפקידים. הוא לא השאיר אופציה לשיח".
דודי אמסלם נגד נתניהו: "כפיות טובה של ראש הממשלה"
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים )

- כשהוא אמר שזה משפיל את כל האמסלמים והביטנים, הוא רמז על אפליה עדתית בליכוד? "אני בתור ואטורי לא נפגעתי על משהו עדתי. אנחנו מכירים את הדם חם שלו ואני מאמין שהוא יירגע. כבר היו בעבר דברים ביניהם ואחרי זה זה נסגר טוב. יש הרבה יותר בעיות למדינת ישראל, יש הרבה משימות לאומיות. למשל הגשתי הצעת חוק - ביטול זיקה פוליטית. למפלגה שיש לה פריימריז, אז יש לה גם פעילים, והפעילים לא יכולים להיות ממומנים. ביקשתי לבטל את זה, כי זה צריך להיעלם מהעולם ושיהיה שוויון זכויות".

בתוך כך, מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר עופר מלכה אמר בריאיון ל-ynet radio כי "העבודות ברכבת במהלך השבת מכבדות את השבת - והן מבוצעות על ידי חברה זרה ולא בתוך מרכזי אוכלוסייה". לדבריו, שרת התחבורה מירי רגב פנתה אליו כדי לבדוק אם הוא מעוניין לחזור לתפקיד, אך הוא השיב לה שבשל סיבות אישיות הוא אינו יכול לעשות זאת.