2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
"רק במזל הצלחנו לצאת מזה בחיים". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
רועי, תושב הצפון בן 43, הבהב לפני כמה ימים לנהג שביצע עקיפה מסוכנת באחד מכבישי העמקים. אפילו בחלומותיו הגרועים ביותר הוא לא הוא היה יכול לשער מה יקרה אחר כך. שני הצעירים שנסעו ברכב העוקף החלו לזרוק על רכבו בקבוקים. לאחר מכן, הם הצליחו לחסום אותו מהמשך נסיעה והחלו לרגום את הרכב באבנים, ואף ניסו לתקוף אותו עם אלות. התקיפה התרחשה בזמן שרועי היה עם שני ילדיו, בני 7 ו-11. בעקבות הסכנה לחייו ולחיי הילדים, כיוון רועי את אקדחו לעבר התוקפים והתקשר למשטרה.
לאחר חקירה של משטרת מגדל העמק, הוגש לבית המשפט השלום בנצרת כתב אישום נגד שני התוקפים שהגיעו מכפר בעמק יזרעאל. סעיפי האישום כוללים חבלה במזיד ברכב, ניסיון תקיפה וחבלה ממשית, נהיגה פוחזת, איומים ונהיגה בקלות ראש.
באישום נכתב כי "כשהבחין הנאשם שהמתלונן מהבהב לכיוונו, החל לחסום את נתיב נסיעתו של המתלונן ונצמד לרכבו בצורה מסוכנת, כדי לאלצו לסטות מנתיב נסיעתו. בתוך כך, סימנו יושבי הרכב למתלונן לעצור בצד ימין. כשסירב המתלונן לעצור את רכבו, החל אחד הנאשמים לזרוק בקבוקי שתייה על רכבו במטרה לפגוע ברכב ולגרום לו לעצור".
רועי אמנם לא עצר בהתחלה והמשיך לנסוע, אך לאחר מכן נאלץ להאט את המהירות בעקבות רמזור אדום, ואז התוקפים ניצלו את ההזדמנות וחסמו את דרכו. בשלב הזה, לפי התיאור בכתב האישום, "הם יצאו מהרכב אחוזי טירוף כשהם מצוידים באלות ובאבנים, והחלו לרוץ לכיוון המתלונן תוך שהם רוגמים אותו באבנים שגודלן כגדול אגרוף". גם לאחר שרועי כיוון את האקדח לעברם, הם המשיכו במתקפה, אך לאחר שירה פעמיים באוויר, הם נבהלו ונמלטו.
2 צפייה בגלריה
רפ"ק איהאב חדאד
רפ"ק איהאב חדאד
רפ"ק איהאב חדאד. "הרכב היה עלול לאבד שליטה, זה היה יכול להסתיים באסון כבד"
(צילום: דוברות המשטרה מרחב העמקים)
רועי סיכם ואמר כי "זו הייתה סיטואציה נוראית לילדים, ממש סיוט. נסיעה שגרתית בכבישי העמק שכמעט והפכה לאסון. רק במזל ובזכות הניסיון שלי הצלחנו לצאת מזה בחיים. זה היה ממש טרור בכביש".
רפ"ק איהאב חדאד, קצין אגף החקירות והמודיעין במגדל העמק, סיפר כי "שוטרי העמקים הצליחו לאתר את הרכב של הנאשמים ולהגיע אליהם. הם נחקרו וקשרו את עצמם לעבירות, אך הם הכחישו יידוי אבנים ושימוש באלות. לטענתם, המתלונן קילל אותם והם ניסו להבין למה. הרכב היה עלול לאבד שליטה בגלל המצב. זה היה יכול להסתיים באסון כבד, רק בנס הכול הסתיים ללא נפגעים".