אמה של ג'והרה על הרצח של בתה
(צילום: אביהו שפירא)

בדיעה חניפס, אמה של ג'והרה חניפס (28) שנרצחה אמש (יום שלישי) בפיצוץ רכב בשפרעם, מיררה הבוקר בבכי בסוכת האבלים על בתה. "לאן הלכת, איך עזבת אותי?", אמרה כשהיא אוחזת בידה את תמונתה של ג'והרה. "כל מה שאני רוצה הוא שתחזרי אליי. אני רוצה לחבק אותך ולהגיד לך שאני אוהבת אותך, את המלכה שלי".
"אני לא מאמינה שלא תהיי בבית, בחדר שלך", הוסיפה האם, שעובדת כיועצת לקידום מעמד האישה בעיריית שפרעם. "איך אוכל להיכנס לחדר ולראות את המיטה שלך ריקה? איך אוכל שלא לשמוע את הקול שלך, שמחמם לי את הלב?".
2 צפייה בגלריה
משפחתה של  ג'והרה חניפס
משפחתה של  ג'והרה חניפס
חשד שקרוב משפחתה מעורב. סוכת האבלים על ג'והרה
(צילום: אביהו שפירא)
"רצחו אותך", אמרה האם. "הפכת להיות מפורסמת אחרי שחטפו את נשמתך. הלב שלי נקרע, קשה לי להתמודד עם האסון שלא צפיתי".
חברתה של האם סיפרה כי השתיים היו קרובות. "היא אמרה שבשבילה היא הייתה גם בת, גם חברה וגם אחות", אמרה. "היא תמיד סיפרה לה על כל מה שעובר עליה, על ההצלחות שלה ועל האתגרים. היא הייתה מקריבה את החיים למענה".
לדברי החברה, האם גם אמרה כי בתה "עשתה מעשים טובים כל חייה, וכי "רצתה שהכול יהיה בשקט, כי היא עובדת מהלב ולא בשביל יחסי הציבור".
סגן ראש העיר שפרעם, אביה של ג'והרה, מדבר
(צילום: אביהו שפירא, שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
ג'והרה חניפס מתוך הקמפיין נגד אלימות וזירת הפיצוץ
ג'והרה חניפס מתוך הקמפיין נגד אלימות וזירת הפיצוץ
ג'והרה בסרטון נגד אלימות שבו השתתפה, וזירת הרצח
(צילום: מחלקת קידום נשים בעיריית שפרעם)
נשים אחרות שהיו לצד האם סיפרו כי היא מדברת מתוך כאב עמוק, ואומרת לאלה שבאו לנחם אותן: "אתן כמו הבת שלי, שנפלה קורבן לאלימות. אני מקווה שלא יקרה לכם אסון כמו שקרה לנו".
ג'והרה עצמה הייתה פעילה נגד אלימות כלפי נשים והשתתפה בעבר בסרטון נגד האלימות בחברה הערבית שיזמה אמה. בסרטון הופיעה ג'והרה ככלה ביום חתונתה. במשטרה חושדים כי נרצחה בידי קרוב משפחה, ייתכן שעל רקע פעילותה החברתית.
ג'והרה, נציין, דיברה בראיונות לתקשורת על האיומים וחוסר הביטחון האישי שמהם סובלות הנשים. בשנה שעברה אמרה לאתר "ערב 48": "הנשק נובע מכך שאין מי שיגן עלינו במדינה הזאת", אמרה, "האלימות נובעת מבורות, לאנשים אין מה לעשות אז הם תמיד חושבים איך להגן על עצמם. כאשר אדם חי ללא תחושת ביטחון, קשה להתקדם בחיים ואנחנו לא נתקדם לשום מקום כל עוד אנחנו חיים במקום לא בטוח רק משום שאנחנו ערבים".
הקמפיין נגד אלימות שבו השתתפה ג'והרה
(צילום: מחלקת קידום נשים בעיריית שפרעם)

ג'והרה חניפס: "האלימות בחברה הערבית נובעת מבורות"
(צילום: ערב 48)

האב, סגן ראש העיר שפרעם פרג' חניפס, אמר הבוקר לאולפן ynet כי הוא מאמין שהמשטרה תגיע למבצעי הרצח. "נהוג שבנים קוברים אבות. אבות שקוברים בנים זה נורא, כואב ולא פשוט. אנחנו מבינים שיש גזרות מאלוהים שצריך להשלים איתן, וזה עושה לנו נחת".
כשנשאל על החשד של המשטרה שקרוב משפחתה של ג'והרה מעורב ברצח, אמר: "זה קשקוש אחד גדול. אני סומך על המשטרה שהיא תגיע לאמת. אני מאמין בחקירה, לא שמעתי את זה מאף אחד עדיין ואני בקשר עם מפקד המחוז ועם מפקד התחנה. אני חושב שזו שמועה זדונית שבאה להוסיף כאב על כאב". כשנשאל אם יש אפשרות שהרצח קשור לפעילותה החברתית של ג'והרה, השיב: "היא צעירה כמו כל הצעירות של היום, שיש להן ביטחון עצמי. הן פשוט יותר חשופות לעולם הגדול הזה. היא לא יוצאת דופן, היא כמו שאר הצעירות במגזר שלנו".
"ג'והרה הייתה פרח", הוסיף האב. "היא למדה בטכניון, הייתה מלאת שמחה, אהבה ילדים והייתה בחורה נחמדה, נשמה טהורה. הגורל הגיעה אליה".
הרכב שבו נסעה ג'והרה התפוצץ בשעה 22:20 סמוך לכניסה לשפרעם, בכביש 781. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הוצמד מטען לרכב. זהו מקרה הרצח ה-32 השנה בחברה הערבית בישראל, מתוכם חמישה מקרים של רצח נשים.