העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח היום (שלישי) כי החות'ים בתימן יגיבו לתקיפה הישראלית בנמל חודיידה באמצעות שיגורים לעבר אסדות הגז ולעבר מתקני אנרגיה נוספים.
תיעוד התקיפה הישראלית בנמל חודיידה שבתימן

3 צפייה בגלריה
ארכיון 2021 אסדה קידוח גז לוויתן
ארכיון 2021 אסדה קידוח גז לוויתן
אסדת לווייתן על הכוונת של החות'ים. ארכיון
(צילום: AFP)
בדיווח נטען, מפי "מקורות", כי "המבצעים הקרובים של החות'ים לא יתקיימו לבד - אלא עם כמה תנועות התנגדות". בשבועות האחרונים, נזכיר, טוענים החות'ים כי הם משתפים פעולה עם אנשי המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, ושיגרו יחד איתם כמה מתקפות לעבר ישראל. גם ביום שבו התפוצץ הכטב"ם שהרג את יבגני פרדר בתל אביב, יורט כטב"ם אחר ששוגר לישראל ממזרח.
באל-אחבאר נטען כי במסגרת "השלב החמישי" בהסלמה נגד ישראל, שעליו הכריז מנהיג החות'ים, הם יבצעו "פעולות פתע" באזורים שאליהם לא הגיעו עד כה - ותהיה גם "הסלמה בתקיפת ספינות ישראליות וכאלה שקשורות לישראל".
בנוסף, דווח, החות'ים מתכוונים להכניס לשימוש "נשק חדש, מתקדם, איכותי וארוך טווח, שלא ניתן ליירט". בין היעדים שעל הכוונת, נכתב, אסדות הגז לווייתן ותמר, לצד "שדה נוסף בים המלח, תחנות כוח ומכלי נפט ישראליים". תחנות הכוח שנכתבו בדיווח הן אורות רבין, רוטנברג, אשכול וחיפה. צוין גם כי ישנה אפשרות של תקיפת אספקת הנפט המגיעה לישראל דרך הים התיכון, מאזרבייג'ן וקזחסטן.
החות'ים, נציין, מרבים לאיים ולהתהדר בפעולות שהם מבצעים נגד ישראל - אך לפי צה"ל, מתוך כ-220 שיגורים, הם הצליחו לפגוע רק פעם אחת (בתל אביב). מנגד, הקואליציה האמריקנית-בריטית לא מצליחה לרסן את מתקפותיהם בים האדום, שם פגעו החות'ים אנושות בחופש הסחר ובמעבר האוניות, וגרמו להפסדים כבדים של נמל אילת.
3 צפייה בגלריה
נמל חודיידה תימן
נמל חודיידה תימן
ההרס בנמל חודיידה בתמונת לוויין
(צילום: AFP PHOTO/ SATELLITE IMAGE ©2024 MAXAR TECHNOLOGIES)
3 צפייה בגלריה
נמל חודיידה תימן
נמל חודיידה תימן
(צילום: AFP PHOTO/ SATELLITE IMAGE ©2024 MAXAR TECHNOLOGIES)
בתוך כך, למרות הדיווחים על נזקים קשים לנמל ובעוד כוחות הכיבוי פועלים בניסיון להשתלט על האש שעדיין בוערת, בסוכנות הידיעות התימנית "סבא" צוטט אתמול הגוף האחראי על נמלי תימן שמסר כי נמל חודיידה "פועל במלוא התפוקה". אחד האחראים בנמל, נסר א-נסירי, אמר כי הם "עובדים מסביב לשעון כדי לקבל את כל הספינות ואין חשש בכל הנוגע לשרשרת האספקה של מזון, תרופות או מוצרי נפט".
מושל חודיידה, מוחמד עיאש קחים שמונה לתפקיד על-ידי החות'ים, פרסם ברשת X כי "העבודה בנמל חודשה בקצב גבוה תוך 24 שעות מהתקיפה הישראלית".
מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אמש לדיון בנושא תימן, על רקע פגיעת הכטב"ם בתל אביב. סגן שגריר ישראל באו"ם, יונתן מילר, אמר כי "איראן היא ראש הנחש. ישראל עומדת מול משטר שמאיים על העולם כולו, לכן כל מי שמחפש מזרח תיכון בטוח צריך לתמוך בפעולותיה של ישראל נגד ציר הטרור הזה". לדבריו, "לישראל אין סכסוך עם תימן או תושביה. החות'ים פועלים מטעם ובשם האידיאולוגיה האיראנית הרדיקלית. נמל חודיידה אינו תמים, הוא משמש למטרות טרור ולכן הוא יעד צבאי לגיטימי. הוא מקבל משלוחי נשק ישירות מאיראן".
הנציג האמריקני בדיון, השגריר רוברט ווד, אמר כי לפי אינדיקציות מודיעיניות הכטב"ם יוצר באיראן. "אנחנו מגנים את מתקפת החות'ים. הפעולות האלה מעידות על האיום שלהם - ואלה לא מקרים בודדים. החות'ים ירו 200 טילים לישראל - אם זאת לא ההגדרה של איום בינלאומי אני לא יודע מה כן", אמר.
לטענתו, "חלק מחברי המועצה מאמצים נרטיב שקרי שהחות'ים בסך הכול רוצים להראות סולידריות עם עזה. המציאות היא שהחות'ים טרוריסטים שנואשים להסיט את תשומת הלב מהכישלון הקטסטרופלי שלהם בתימן. הדרך היחידה לפעול נגדם - היא לפעול נגד איראן. ארצות הברית תומכת בזכות של ישראל להגן על עצמה ודוחה כל מאמץ של המועצה למנוע זאת. אי-אפשר להתעלם מהעובדה הזאת, צריך להגיב על ההפרות של איראן על החלטות המועצה".