פרטים חדשים על פיגוע הירי במינכן: המשטרה בגרמניה חיסלה את המחבל שפתח באש בכניסה למרכז הנצחה לפשעי הנאצים, ליד הקונסוליה הישראלית. מדובר באזרח אוסטריה, ככל הנראה בוסני-מוסלמי במקור. שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, אמרה כי היעד למתקפה היה הקונסוליה הישראלית: "המניע עדיין צריך להיות מבוסס". בהמשך, הגרמנים כינו את מתקפת הירי כ"פיגוע טרור".
המחבל, בן 18 לפי הדיווחים, נכנס לגרמניה בימים האחרונים. לפי לוחית הרישוי של הרכב שלו הוא גר ליד זלצבורג שבאוסטריה. הוא לא היה ידוע לכוחות הביטחון הגרמניים, אבל היה ידוע לעמיתיהם באוסטריה כאיסלאמיסט.
תיעוד מהירי במינכן

למרכז ההנצחה במינכן הוא הגיע חמוש שרובה ארוך עם כידון שזוהה כרובה מאוזר ממלחמת העולם השנייה, שיוצר על ידי גרמניה הנאצית. הוא תועד עם הרובה וכשהוא פותח באש לעבר עמדת המשטרה - וחוסל על ידי השוטרים.
הירי אירע ביום השנה לרצח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972. הקונסוליה הישראלית הייתה סגורה עקב טקס הזיכרון שהיה אמור להתקיים היום - אבל בוטל בגלל האירוע החריג.
5 צפייה בגלריה
תיעוד מהירי לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה
תיעוד מהירי לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה
היורה, עם הרובה הנאצי
5 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
כוחות גדולים במינכן, לאחר הירי
(צילום: LUKAS BARTH-TUTTAS / AFP)
5 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
(צילום: LUKAS BARTH-TUTTAS / AFP)
5 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
5 צפייה בגלריה
מינכן גרמניה
מינכן גרמניה
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור אמר: "ביום השנה לפיגוע נגד הספורטאים הישראלים במינכן היה ירי נוסף במינכן. בשנת 1972 נרצחו אחד עשר ספורטאים ישראלים ושוטר גרמני. היום עצרו שוטרים אמיצים את התוקף בזמן ומנעו כל דבר גרוע להתרחש. תודתנו מגיעה לשירותי החירום במינכן. קורבנות 1972 למעשה היו אמורים להיזכר היום - ההנצחה הזו בוטלה כעת. גרמנים וישראלים מושפעים מהטרור ביחד, ולכן עלינו להילחם בטרור ביחד".
הנשיא הרצוג אמר כי שוחח עם נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר: "הבענו גינוי משותף למתקפת הטרור ליד הקונסוליה. ביום שנקבע בגרמניה לציין את זכרם של י״א הספורטאים, מחבל מלא שנאה ביקש שוב לרצוח חפים מפשע במינכן. אני מבקש להודות לשירותי הביטחון בגרמניה על פעולתם המהירה. יחד מוכרחים לעמוד מול הטרור ולהכריע אותו".
טליה לדור פרשר, הקונסולית הכללית של ישראל במינכן, אמרה ל-ynet: "במזל גדול הקונסוליה הייתה סגורה במלאת 52 שנה לרצח 11 הספורטאים באולימפיאדה במינכן והשוטר הבווארי שנהרג". היא הוסיפה: "התחלנו את היום באירוע זיכרון רכיבה על אופניים מהכפר האולימפי לכיוון שדה התעופה שבו היה ניסיון החילוץ הכושל, במרחק של 35 ק"מ משם".
עוד אמרה: "במהלך הרכיבה, בסביבות 9:00 בבוקר שעון מינכן, נודע על הירי. מפקד המשטרה, שהיה בין הרוכבים, מיהר לחזור למינכן. אני הייתי אמורה להגיע ב-11:00 לטקס ששם היו נאומים והנחת אבנים. קיבלתי הודעה שהיה ירי באזור הקונסוליה. לשמחתי, די מהר אמרו לנו שנכון לעכשיו, זה נגמר ללא כל פגיעה בנפש, לא של עובדים שלנו, לא של שוטרים ולא של אזרחים ובנטרול היורה. הייתה פה הצלחה של משטרת מינכן. מ-7 באוקטובר אנחנו כל הזמן בהתרעות".
אירוע הירי, שהתרחש מטרים ספורים מהקונסוליה, התרחש כאמור בדיוק ביום שבו מציינים 52 שנה לטבח י"א חללי מינכן, האירוע שבו מחבלים פלסטינים לקחו בשבי 11 מהספורטאים הישראלים שהגיעו להשתתף באולימפיאדת מינכן והוציאו אותם להורג.