1 צפייה בגלריה
ח"כ מיכאל מלכיאלי וח"כ מאיר פרוש
ח"כ מיכאל מלכיאלי וח"כ מאיר פרוש
נתניהו, ברלנד ופרוש
(צילום:רויטרס/Amir Cohen/Pool עמית שאבי, אמיל סלמן / הארץ , שלו שלום)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (שלישי) כי הוא והממשלה לא עומדים מאחורי בקשתו של שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש לשגריר אוקראינה בישראל לסייע לעבריין המין אליעזר ברלנד להיכנס לעיר אומן במדינה האירופית במהלך חגי תשרי. "ראש הממשלה דוחה את הפנייה בעניין כניסתו של אליעזר ברלנד לאוקראינה", נמסר מלשכת נתניהו.
לפי דיווח אתמול בחדשות 12, השר פרוש נפגש עם שגריר אוקראינה יבגן קורניצ'וק וביקש ממנו לאפשר למנהיג ישיבת "שובו בנים", שהורשע לפי הודאתו בעבירות של מעשים מגונים ותקיפה, להיכנס לאוקראינה אף על פי שיש לו "חותמת שחורה" בדרכון שאוסרת על כניסתו למדינה לכמה שנים.
השגריר אמר לפרוש שכדי לפעול בנושא צריכה להגיע בקשה רשמית של ממשלת ישראל. פרוש ניסה ללא הצלחה לשכנע הרשויות לשלוח לאוקראינים מסמך כזה. בסופו של דבר שלח מכתב בכתב ידו שמבקש לאפשר לרב להיכנס.
גורם המעורה בפרטים אמר כי גורמים דיפלומטיים פועלים בערוצים שונים כדי למנוע הישנותם של מקרים שאירעו בשנים עברו ובמסגרת זו פנו בין היתר לשר פרוש לסייע במגוון דרכים ובמקומות שונים.
פרוש פועל בנושא מול אוקראינה מחשש שאי הכנסתו של ברלנד לאירועים באומן תעורר מהומות מצד אנשיו של הרב. בסביבת השר אומרים כי היה ניסיון לגבש הסכמה שתמנע מהומות ואין להגדיר את בקשתו כפנייה בשם ממשלת ישראל.
השר פרוש מסר הערב: "נתבקשתי על ידי הגורמים הרשמיים של מדינת ישראל לטפל בנושא אומן והסדרת נסיעתם של עשרות אלפי חסידי ברסלב לאוקראינה. עלה החשש שחסידים מסורבי כניסה יצבאו על הגבולות מתוך רצון להיכנס לאוקראינה ובכך עלולים לגרום למשבר הומניטרי ומדיני, כפי שקרה בשנים עברו. במסגרת המשימה שהוטלה עליי ראיתי לנכון לפעול בכל דרך כדי לוודא את שמירת הסדר במעברי הגבולות בין אוקראינה למדינות המעבר. לא פניתי, לא באופן אישי, ובוודאי שלא בשם ממשלת ישראל, כדי לדאוג לטובה אישית אלא מתוך דאגה לצרכי הכלל".