2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
החשוד ברצח הצעירה
(צילום: יריב כץ)
החשד למוות לא טבעי התחזק: בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ה') את מעצרו של בן ה-32 מרמת גן החשוד ברצח בת זוגו בדירתם בחמישה ימים. בכך נעתר השופט אור מיימון לחלק משמונת ימי המעצר שביקשה המשטרה, והותיר את צו איסור הפרסום על שמו של החשוד על אף בקשת הנציג המשטרתי לבטלו כדי לבדוק האם בנות זוג אחרות לשעבר של החשוד יפנו למשטרה.
הערב התגלו פרטים נוספים על בני הזוג, שיחסיהם לא היו יציבים כמעט שנה. החשוד, שגדל בירושלים והיה תלמיד מצטיין בכיתת מחוננים, הוא בעלים של סטארטאפ ואב לילדה בת 4. הצעירה לא הייתה פעילה יותר מדי ברשתות החברתיות, אך בעמוד הפייסבוק שלה הוזכר שימוש בתרופות פסיכיאטריות.
במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי פעולות החקירה שבוצעו הביאו לכך שהחשדות המיוחסים לבן הזוג התעצמו - בהם גם דו"ח הנתיחה שהתקבל מאבו כביר. המשטרה אף טענה כי יש לה אינדיקציה לרקע פסיכיאטרי של החשוד וביקשה מהשופט לשלוח אותו לבדיקה. "החשד התעצם עד מאוד, יש אינדיקציה יותר ברורה למוות לא טבעי ולא תאונתי", אמר נציג המשטרה שהסביר כי הוא מתבסס גם על ממצאי הזירה וגם מהממצאים שהגיעו מהמכון לרפואה משפטית.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
(צילום: יריב כץ)
הוא אמר לשופט כי החשוד ניסה להוציא את המנוחה מהאמבטיה יחד עם השכן שנקרא לעזור לו, אך השניים לא הצליחו - וכוחות ההצלה היו אלא שחילצו אותה. כשעורך דינו של החשוד, איתן כבריאן, הזכיר את הפרסום אמש ב-ynet על כך שבגדיה של הצעירה נמצאו רטובים מחוץ לאמבטיה, ביקש החוקר שלא להגיב. "אני לא אכנס לנושא עצמו", אמר החוקר. "יש סתירות וראיות שסותרות את טענותיו של החשוד ברף גבוה".
החוקר הוסיף וטען כי מאז המעצר הגיעו החוקרים לכמה פריטים של בני הזוג, שהכירו באפליקציית היכרויות, ובהם "פרטי התקשרות", כדבריו. "מאז הארכת המעצר הראשונה הגענו לדברים שלא היו ידועים לנו", אמר.
השופט אור מיימון אמר בהחלטתו כי מצד אחד החשד למוות לא טבעי גדל, אך החשדות לא גדלו מאוד כפי שטוענת המשטרה. "חשד סביר נקבע בדיון הקודם, אז חשבתי שהחשד די לאותה עת. מהמסמכים שנחשפו לעיניי היום ומתוכם דו"ח הנתיחה עולה אינדיקציה משמעותית יותר שישנו חשד של ביצוע העבירה המיוחסת", אמר השופט. "מנגד, יש ראיות שהצטרפו לתיק אשר יש בהם שהחשד לא גדל בעוצמה גדולה".
עורכי דינו של החשוד, איתן כבריאן ואופיר מזר אמרו לאחר הדיון כי הם שמחים שבית המשפט קבע על הארכת צו הפרסום. "בתיק יש ראיות לא חזקות, ולכן המעצר הוארך במשורה. אנחנו סמוכים ובטוחים שבימים הקרובים התמונה תתבהר. גם אם היה פה מוות לא טבעי, זה לא אומר שהלקוח רצח את המנוחה. אנחנו בטוחים שבית המשפט יבדוק האם החקירה מתנהלת בצורה מדויקת ואנחנו בונים על שחרור בתיק הזה. החשד אולי מתחזק - אבל הוא לא בעוצמה גבוהה". הסנגורים הוסיפו כי "הלקוח שלנו מרגיש מאוד מאוד רע כי לא נותנים לו להתאבל על בת הזוג שלו. הוא נקלע לסיטואציה בלתי אפשרית".