בשל עבודות לבניית גשר הולכי רגל, נתיבי איילון ייחסמו מחר (יום חמישי) לכיוון דרום וצפון באזור מחלף משה דיין בראשון לציון בין השעות 17:00 עד לשעה 19:00 למחרת. גם תנועת הרכבות תופסק. סגן שרת התחבורה אורי מקלב השיב היום בכנסת למבקרים שטענו כי עבודות כאלה צריכות להתבצע בשישי ובשבת, ולא בשעות השיא של הכביש.
(צילום: ערוץ הכנסת)

"הנכס היסוד והקיומי של עם ישראל זה מורשת ישראל, ומסורת ישראל היא קיום השבת", אמר מקלב. "זה גם מה שאומר החוק במדינת היהודים. להגיד שמשיקולים פוליטיים לא עובדים בשבת? הנחת העבודה היא שלא עובדים בשבת, ושצריך לעשות הכול כדי שלא יעבדו בשבת. כך נעשה וככה אני רואה את זה".
"אני הרבה שנים בכנסת, וכרגיל המשרד מכין איזו תשובה מקצועית - לפעמים השר אומר ולפעמים לא", הוסיף מקלב. "שאלו אותי מה לענות, עניתי - 'סטטוס-קוו'. האמת שאני לא חושב שצריך להגיע לסטטוס-קוו. הפרת הסטטוס-קוו היא לעבוד בשבת, אבל לא צריך להגיע לזה, זה הסטטוס המקורי של העם היהודי".
"מה נפצה את תושבי מדינת ישראל?", סיכם מקלב. "אנחנו מפצים בכך שאנחנו מחזקים את שמירת השבת. זה החוזק. זו השקפת עולמי".
הגשר שיוקם באזור העבודות, באורך של 340 מטרים וברוחב של כתשעה מטרים, יכלול שביל אופניים ויחבר בין מתחם תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון לבין מתחם ה-1,000, מרכז עסקים בעיר. תחנות הרכבת שייסגרו לצורך העבודות הן צומת חולון, חולון-וולפסון, בת ים, יוספטל, בת ים-קוממיות וראשל"צ- משה דיין. צפויים שיבושים בתנועת כל הרכבות בקו אשקלון-הרצליה שנעות על המסילה בנתיבי איילון, והנוסעים יצטרכו להחליף רכבת בתחנת יבנה מערב.
גורמים מטעם חברת נתיבי איילון, שלא מחליטה על מדיניות העבודות בשבת, הסבירו כי היא חברה מבצעת בלבד. במשרד התחבורה בחרו שלא להתייחס בשבוע האחרון לטענות על הבחירה לבצע את העבודות דווקא בזמן העמוס, אך מגורמים במשרד ניתן להבין כי זה חלק מהסטטוס קוו שהמשרד מחויב לו - ולפיו בקואליציה מונעים עבודות בשבת כדי לא לפגוע בשותפים החרדים שמתנגדים להן.
לדברי בכיר בעיריית ראשון לציון, "אי אפשר לקבל ממשרד התחבורה אישור לעבודה בשבת. הכול רקוב. אנחנו מתנחמים בעובדה שאמנם יהיה בלאגן תנועתי, אבל בסופו של דבר נזכה לגשר מודרני להולכי רגל".