1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה, בחודש שעבר
(צילום: נדב אבס)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד אלכסנדר סודק (32) מנתניה, בגין רצח בן זוגה של אימו, ולדימיר שרמטייב. לפי האישום, סודק דקר את שמרטייב למוות לאחר שזה שלא נענה לבקשותיה של האם להיפרד ממנו ולעזוב את ביתם המשותף בנתניה. במקביל להגשת האישום, המייחס לסודק עבירת רצח בסיסית, הוגשה גם בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.
מכתב האישום עולה כי אימו של הנאשם ניהלה מערכת יחסים עם המנוח וכן התגוררה עמו. עוד עולה כי שרמטייב נהג להשתכר, וכמה הזדמנויות צעק על האם, קילל אותה, איים לפגוע בה ובאחת הפעמים אף פגע בה. על רקע זה, הודיעה לו כי ברצונה להיפרד וביקשה ממנו לעזוב את הבית, אולם הוא לא רצה בכך. משסיפרה לבנה על התנהגותו ועל רצונה להיפרד ממנו, הוא שוחח על כך עם שרמטייב.
זירת הרצח בנתניה, בחודש שעבר
(צילום: נדב אבס, דוברות מד"א, תיעוד מבצעי מד"א)

עוד נכתב באישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי לוס, כי ביום הרצח, בשעת ערב, סיפרה האם לבנה כי שרמטייב הודיע שיישאר בבית עד תום חוזה השכירות. אז פנה סודק אל שרמטייב ואמר לו: "דיברנו שאתה עוזב ומחפש דירה, תהיה גבר ותעזוב את זה כבר", אך שרמטייב טען כי יש לו זכות לגור בבית.
בהמשך הגיע סודק לבית אימו, התקשר אל דודו וביקש ממנו להגיע למקום. "אני לא יכול להחזיק את עצמי, אני תכף אזיין אותו, אני לא רוצה להרביץ לו", אמר סודק לדודו. מיד לאחר מכן התקשר לדודו שוב, וביקש בשנית שיגיע "כמה שיותר מהר, אחרת אני ארצח אותו".
בשלב מסוים פרץ ויכוח בין שרמטייב והאם, במהלכו הוא התקרב לעברה ולעבר סודק, כשהוא אוחז בידו סכין מטבח חדה באורך 18 ס"מ. אז הדוד שהגיע למקום דחף אותו, ושרמטייב זרק את הסכין מידו. בשלב זה, סודק נטל את הסכין ודקר את המנוח שלוש דקירות בפלג גופו העליון. שרמטייב נפל על הספה, וסודק ביקש מאימו ומדודו שיביאו סמרטוטים ויחסמו באמצעותם את הדימום. במקביל התקשר למשטרה והזעיק אמבולנס. שרמטייב הובהל לבית החולים לניאדו בעיר, שם נקבע מותו.
עורך הדין צפריר יגור, סנגורו של הבן, מסר בתגובה כי "רק היום קיבלנו את כתב האישום ועדיין לא נחשפנו לחומר הראיות כדי שנוכל להגיב בהתאם. יחד עם זאת, כבר עכשיו ומעובדות כתב האישום והבקשה למעצר עולים נתונים שלדעתי לא מקיימים את עבירת הרצח שהפרקליטות מייחסת למרשי.
"צר לי שלמרות העובדות שהפרקליטות רושמת בכתב האישום, החליטו לייחס למרשי עבירת רצח שאינה הולמת את הנסיבות גם אם נקבל את הטענות כפי שהם. מרשי לא יזם את האירוע ובטח לא התכוון לתוצאה הטרגית של מות המנוח אשר נקט כלפי מרשי. נלמד את חומר הראיות ואני בטוח שבמהלך התיק תוכח תמונה שונה של האירוע".