3 צפייה בגלריה
ההדמיה של בית הכנסת
ההדמיה של בית הכנסת
הדמיית בית הכנסת שמבקשתם האם להקים
שנתיים חלפו מאז נפל לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל, והשבוע לרגל יום הולדתו ה-23 החליטה אמו נאוה רביבו לצאת בקמפיין מימון המונים לזכרו תחת הכותרת "עמית בנתינה". רביבו החליטה להנציח את בנה הבכור בשדרות, העיר שבה גדלה ואליה הגיע עמית לעתים קרובות כדי לבקר את סבו וסבתו. נאוה מבקשת מהציבור לקחת חלק בהקמת בית כנסת ומרכז קהילתי על שמו.
"הכול התחיל במסע לפולין שבו עמית עמד בטקס ודיבר על היותנו יהודים וישראלים שצריכים להעריך את המקום שלנו", מספרת האם. "הוא אהב את הארץ והיה גאה להיות ישראלי. אחרי הטקס הוא התקשר בווידאו אליי ואל אביו ברוך ואמר לנו 'אני רוצה להתגייס לגיוס משמעותי. להיות לוחם'. אחרי שברוך חתם לו, כי הוא בן יחיד עבורו, הוא רקד ריקוד ניצחון. הוא רצה להיות לוחם מצטיין והפך ללוחם גיבור". בן יגאל נפל במאי 2020 בפעילות מבצעית למעצר ארבעה חשודים בכפר יעבד שבצפון-מערב השומרון מאבן שהושלכה על ראשו.
3 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל ז"ל
עמית בן יגאל ז"ל
עמית בן יגאל ז"ל
3 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל ז"ל ואימו נאוה
עמית בן יגאל ז"ל ואימו נאוה
עמית עם אמו נאוה
הבחירה של האם להקים את מפעל ההנצחה בעיר שדרות היא בעלת משמעות. "שדרות זה השורשים של עמית" מסבירה רביבו. "ביום ההולדת ה-46 שלי עמית עשה לי מסיבה גדולה ושאלתי אותו למה דווקא בגיל כזה, זה לא יום הולדת עגול. והוא אמר שכל שנה זה מיוחד. וזה באמת היה מיוחד כי זה יום ההולדת האחרון שחגגנו יחד. בברכה המרגשת שלו הוא כתב שלא משנה איפה הוא יהיה - הוא תמיד יחזור לשורשים שלו. עכשיו ביום ההולדת שלו, אני רוצה לחבר את עמית לשורשים שלו. גם המקום עצמו וגם לצד של היהדות והציונות שהייתה בו. הרצון הוא להקים בית כנסת ומרכז קהילתי בשכונה חדשה של תושבים שבאו ליישב את העיר ולתמוך בתושבים שחיים שם תחת מציאות שלא נתפסת".
רביבו מוסיפה: "חשוב לי שעם ישראל ייקח חלק בזה. שזה יהיה מקום מאחד, של נתינה. החלום שלי שבראש השנה תקיעת השופר תצא משם".
להשתתפות בקמפיין גיוס ההמונים "עמית בנתינה" לחצו כאן