"איך אדם יכול לעשות דבר כזה?": הגשת האישום נגד קצ'ורה
(צילום: אסף מגל, דוברות המשטרה)

אדוארד קצ'ורה הואשם היום (שני) ברצח הנערה ליטל יעל מלניק, לצד עבירות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות ובריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית. בכתב האישום מתארת הפרקליטות את השתלשלות האירועים שבסופה נקברה מלניק בעודה בחיים, בעוד קצ'ורה מונע ממנה לצאת מהקבר שחפרו יחד ולא מאפשר לה לנשום. מהיציאה לחופשת סוף השבוע מהפנימייה, דרך דפיקת השוטרים בדלתו של קצ'ורה ועד חפירת הקבר והרצח האכזרי - כך לפי הפרקליטות נרצחה ליטל יעל בת ה-17.
עד הראייה לרצח מתאר: "מראה מחריד, דבר מזעזע"
(צילום: אסף מגל )

5 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
ניסו לחפור קבר בכמה מקומות לפני שהצליחו. מלניק וקצ'ורה
(צילום: שרון צור, באדיבות המשפחה )
5 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
קצ'ורה כיסה את מלניק בחול וחצץ - ומנע ממנה לצאת מהקבר. זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
1 באוקטובר, 08:42 - ליטל יעל, שזה עתה יצאה לחופשת סוף השבוע מפנימיית עדן שבה הושמה יומיים קודם לכן, התקשרה לקצ'ורה ומבקשת להגיע לביתו בקריית מוצקין. על אף שקצ'ורה היה מודע לכך שיש נגדו צו הרחקה ממנה, הוא הסכים שתגיע - והיא נסעה אל ביתו במקום לחזור לבית סבתה.
לאורך היום שהתה ליטל יעל בביתו של קצ'ורה, והשניים אף קיימו יחסי מין. קצ'ורה, נזכיר, עבד כאח בבית החולים לבריאות הנפש מעלה הכרמל, שבו אושפזה מלניק למשך תקופה בעבר.
22:36 - בעקבות דיווח של סבתה של מלניק על היעדרותה, הגיעו שוטרים לביתו של קצ'ורה כדי לאתרה. הם דפקו על דלתו, אך הוא לא פתח את הדלת - והם עזבו את המקום.
תיעוד מזירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: ליאור אל-חי)

5 צפייה בגלריה
רות, אחותה של ליטל יעל מלניק ז"ל, בהגשת כתב האישום לאדוארד קצ'ורה
רות, אחותה של ליטל יעל מלניק ז"ל, בהגשת כתב האישום לאדוארד קצ'ורה
רות מלניק, אחותה של ליטל יעל, אתמול בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן )
23:00 - קצ'ורה ומלניק עוזבים את הבית מחשש ששוטרים ישובו אליו ויאכפו את הצו. בשלב הזה, הם החלו לשוטט במקומות שונים בקריות כדי לחמוק מהשוטרים, והתכוונו - לפי כתב האישום - להגיע אל תחנת מטרונית כדי שמלניק תשוב לבית סבתה. לאחר שהגיעו לתחנה, החליטה מלניק שלא לשוב לסבתה - והשניים המשיכו להסתובב בקריית מוצקין עד לשעות הבוקר המוקדמות. במהלך שהותם יחד בשעות אלה, שוחחה מלניק עם קצ'ורה על מצוקתה הנפשית.
2 באוקטובר, 05:58 - בהמשך לשיחות שקיימו לאורך הלילה, קצ'ורה ומלניק הלכו אל פארק "הבנים" שסמוך לבית אילדן שבקריית מוצקין, כדי לחפור מעין קבר שאליו תיכנס מלניק ותכוסה על-ידי קצ'ורה באופן שתוכל לנשום בהיותה בתוכו. השניים ניסו לחפור במקום באמצעות את חפירה, אך ללא כל הצלחה. משלא הצלחו, הלכו השניים אל אתר הבנייה של דר נופרים ברחובות שי עגנון ואהוד מנור בקריית מוצקין.
07:39 - בהיותם באתר הבנייה, ניסו מלניק וקצ'ורה לחפור בכמה מקומות באמצעות אתי חפירה שמצאו, אך ללא כל הצלחה. בהמשך הגיעו אל תלולית חול באתר הבנייה, שם הצליחו לחפור את הקבר.
5 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
מלניק אושפזה למשך חודשיים, ומערכת היחסים עם קצ'ורה החלה לאחר מכן. שוטרים סמוך לזירת הרצח
(צילום: גיל נחושתן)
08:15 - קצ'ורה ניגש אל מזבלה שממוקמת באתר הבנייה ולקח ממנה רשת במבוק וקלקר, על מנת להניחתם בתחתית הקבר.
08:21 - קצ'ורה נכנס לבניין באתר הבנייה, והביא ממנו צינור שאורכו כ-1.2 מטרים וקוטרו כ-1.6 ס"מ.
08:22 - קצ'ורה חזר מהבניין לתלולית, ומלניק - שבטחה בו וסמכה עליו לחלוטין - נכנסה אל הקבר, הכניסה את הצינור לפיה ואחזה בו בשתי ידיה, כדי שתוכל לנשום בהיותה בתוך הקבר. הפרקליטות מתארת בכתב האישום כי קצ'ורה - "לאחר הליך ממשי של שקילה" - גיבש החלטה להמית את מלניק. כדי לגרום למותה, הוא כיסה באופן מלא את גופה ופניה בחול ובחצץ בעודה בחיים, באמצעות אחת מאתי החפירה. לאחר מכן הוא הוציא את הצינור מפיה של המנוחה כדי שלא תוכל לנשום - ובמשך כמה דקות ממנע ממנה לצאת מהקבר, ובכך גרם למותה. לאחר מכן עזב את המקום.
מותה של מלניק, לפי הפרקליטות, נגרם כתוצאה מתשניק בעקבות סגירת דרכי הנשימה בשל שאיפת חול וחצץ בעודה נושמת וכשהיא בחיים.
5 צפייה בגלריה
יעל ליטל מלניק ז''ל
יעל ליטל מלניק ז''ל
נרצחה באכזריות. ליטל יעל
(באדיבות המשפחה)
לאור כל אלה, מאשימים בפרלקיטות את קצ'ורה בכך שגרם למותה של מלניק בכוונה ולאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית ובאכזריות מיוחדת. בנוסף, מאשימה הפרקליטות כי קצ'ורה בעל את מלניק בהיותה קטינה מתחת לגיל 18, תוך ניצול יחסי תלות. קצ'ורה מואשם גם בכך שהפר ביודעין ובמשך כמה חודשים הוראות של צו שניתן על-ידי בית המשפט לשם הגנה על חייה של מלניק, גופה או שלומה.
מלניק, נציין, אושפזה מתחילת חודש ינואר 2021 ועד ל-15 במרץ 2021 בבית החולים הפסיכיאטרי כשהיא במצב רגשי והתנהגותי לא יציב. במהלך האשפוז היא קיימה שיחות עם קצ'ורה במסגרת תפקידו על רגשותיה ומצוקותיה, ובמהלך פברואר 2021 סיפרה לו על רגשותיה כלפיו. במרץ 2021 קצ'ורה כבר שאל אותה על ניסיונה המיני, וב-17 במרץ 2021 - יום אחרי שחרורה של מלניק מבית החולים - החלו קצ'ורה והיא לקיים קשר טלפוני ולהיפגש. מערכת היחסים האינטימית בין מלניק וקצ'ורה, נציין, החלה סמוך לתחילת אפריל 2021 - ונמשכה גם אחרי שב-20 במאי הוצאה צו שאסר על קצ'ורה לקיים קשר כלשהו עם מלניק עד ל-19 בנובמבר.
הפרקליטות גם מציינת בכתב האישום כי בסוף חודש ספטמבר 2021 התגלע בין קצ'ורה למלניק עימות מילולי חריף, וכי מלניק הושמה בפנימייה לאור היותה בסיכון בין היתר על רקע הקשר עמו. יומיים לאחר מכן, כאמור, היא נפגשה עם קצ'ורה - והוא ניצל זאת כדי להמיתה.
ח', עד הראייה לרצח שעבד כשומר באתר הבנייה, סיפר ל-ynet כי קצ'ורה ומלניק חפרו במספר מקומות באתר - ולאור שיתוף הפעולה ביניהם לא האמין שהולך להתבצע רצח. "חשבתי שהם אולי באו לקבור כלב או להחביא נשק או סמים", אמר. "ראיתי אותו חופר ואותה חופרת. אם מישהו מהם התעייף, השני המשיך". לדברי השומר, ברגע שראה את קצ'ורה עוזב את הבור שחפרו לבד - הוא החל לחשוד שמשהו לא בסדר והלך למקום. "פתאום ראיתי את הילדה קבורה", אמר. "כל הגוף שלה עם הראש היה מכוסה חול, הוא השאיר רק את המרפקים שלה וכפות הידיים בחוץ. היא כבר לא הייתה בחיים. כפות הידיים היו סגורות. ראיתי את הלק שהיה על ציפורניה. לא היה לכלוך על הידיים. כלום לא היה לה".
פורסם לראשונה: 22:43, 06.12.21