ראש הממשלה בנימין נתניהו שב בצהריים (ראשון) לישראל, לאחר מסע מדיני בן כמעט שבוע בארצות הברית - במטוס האחרון שנחת בנתב"ג לפני יום הכיפורים.
נתניהו ואנשיו היו במירוץ נגד הזמן כדי שהמטוס ימריא מוקדם ככל האפשר וינחת בארץ לפני סגירת שדה התעופה, והוא אכן נחת בישראל כמה דקות לאחר השעה 14:00. כדי שזה יתאפשר, הרשויות בנמל התעופה JFK בניו יורק אפשרו באופן חריג למטוסו של רה"מ לעקוף תור ארוך של מטוסים שהמתינו להמראה - כדי לאפשר לנתניהו להספיק להגיע לישראל בזמן.
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק, עם נחיתת נתניהו
נתב"ג ריק, עם נחיתת נתניהו
נתב"ג ריק, עם נחיתת נתניהו
בהצהרה שמסר במטוס, אמר נתניהו כי "הביקור היה מוצלח מאוד. נפגשנו עם כ-20 מדינאים וראשי מדינות מ-5 יבשות, כמעט הקפנו את העולם. אני חושב שיש הרבה הישגים בביקור הזה, ואנחנו מתכוונים להביא הרבה דברים טובים לישראל". ראש הממשלה הוסיף כי "הנאום באו"ם שודר הפעם בשידור ישיר לא רק ברשתות בארצות הברית, אלא גם בסעודיה - וזו כמובן ברכה לשנה הבאה". לדברי נתניהו, "יש גם עוד בשורה, שני ראשי מדינות כבר הודיעו על העברת השגרירויות לירושלים - כן ירבו".
בסך הכל, נתניהו יכול לסכם ביקור די מוצלח - כשבמרכזו התייצב הנושא הסעודי - ולא הביקורת הבינלאומית על המהפכה המשפטית. הפגישה שלו עם ביידן הייתה מתוחה, אך טובה. היא אמנם מוקמה בניו יורק, אבל זו הייתה שיחה נעימה. לא היו נזיפות או קיתונות של רותחין על ענייני החקיקה, והאמריקנים גם לא הוציאו תדרוכים רעים נגד נתניהו.
נתניהו: "שבים ארצה לאחר ביקור מוצלח ביותר בארה"ב"

מנגד, ראש הממשלה לא קיבל באמת את מה שרצה: פגישה בבית הלבן או תאריך נעוץ לפגישה כזאת. הוא קיבל רק הבטחה כללית שיוזמן לפני סוף השנה, מה שאומר שהאמריקנים רוצים קודם לראות איך הדברים יתקדמו, בעיקר סביב המהפכה המשפטית, לפני שינקבו במועד רשמי. ככל שנתניהו יעצור את החקיקה או יצליח להגיע להסכמה רחבה עם האופוזיציה – ההזמנה תגיע מהר יותר.
ככלל, ניתן לומר שהמחאה ליוותה את הביקור לכל אורכו. היא היתה קולנית ורחבה. אלה היו מספרים חסרי תקדים למחאה ישראלית מעבר לים (מעל 3,000 מפגינים מול האו"ם בעת נאום נתניהו) וכמעט 600 איש בסן חוזה שבקליפורניה. אבל בזכות ההיערכות האמריקנית וקיום הפגישות במתחם האו"ם המאובטח – לא באמת ניכר שיבוש מהותי ללו"ז המתוכנן.