לשכת ראש הממשלה פרסמה הערב (יום שבת) שיחה של שרה נתניהו עם רוזיטה, אימו של שלומי זיו, שבו הודתה האם על המבצע לחילוץ החטופים. לאחר מכן שוחחה גם עם יעקב, אביה של נועה ארגמני.
השיחה של שרה ואימו של שלומי

בשיחה, האם הרעיפה מחמאות על בני הזוג, הודתה לשרה על פעילותה ואיחלה שנתניהו "ימשיך להוביל את ישראל בדרך טובה והשם ישמור אותו". רעיית ראש הממשלה השיבה כי "מהרגע שראיתי אתכם נכנסתם לי ללב כמו הרבה משפחות. ראש הממשלה סיפר היום שכל השלושה (מלבד נועה, א"א) לא היו ברשימה של המשתחררים - והינה שלומי חזר ואתם יכולים לחבק אותו. הוא חזר לחיים, איזה אושר".
האם שיבחה גם את גל הירש, ואז אמרה לשרה: "אין לי מילים להודות לכם". שרה אמרה כי בעלה, שעבד על המבצע במשך "שבועות", לא סיפר לה מה מתרחש - אך היא הרגישה אתמול ש"משהו קורה".
2 צפייה בגלריה
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו
שרה נתניהו באתר ההנצחה של מסיבת הנובה
(צילום: Alexi J. Rosenfeld/Getty Images)
לדברי נתניהו, "השמחה שלכם היא קודם כל השמחה שלי ושל ראש הממשלה, ושל כל המדינה שלנו. אין מישהו שלא מאושר היום וזוקף את הראש בגאווה. הם חירפו את נפשם ולוחם אמיץ שילם בחייו, ארנון. אני מבינה שראש הממשלה רוצה לקרוא למבצע על שמו".
"אנחנו נחגוג לו יום הולדת פעמיים בשנה", הבטיחה האם. "גברת נתניהו, אתם לא יודעים מה עשיתם לנו, איזו שמחה. אני מודה לכם, אין לי מילים. ושאף בן אדם לא יעיז לחשוב או להגיד שראש הממשלה לא רוצה את החטופים".
נתניהו השיבה: "נכון", והאם הוסיפה: "מהיום הראשון עד לרגע הזה אני אמשיך להאמין בזה. הוא עושה הכול מהכול כדי להחזיר את כולם".
מהשיחה עם יעקב ארגמני לא פורסמה הקלטה, אך כן הופצו ציטוטים ממנה. אביה של נועה שיבח גם הוא את ראש הממשלה ורעייתו. ״הודיתי לראש הממשלה ואני מודה לך - הוא הבטיח לי שיעשה והנה הוא עשה. יש לנו ראש ממשלה חזק ואמיץ. בעזרת השם אני מאמין שראש הממשלה, עם הצבא שלנו, יביא את כל החטופים שלנו״. נתניהו השיבה: "אמן - בעזרת השם ראש הממשלה יחזיר את כל חטופינו. נועה נכנסה ללב של כולנו, ללב של הילדים שלנו. אני וכל המשפחה שלנו מוסרת לכם חיבוק ענק, לך ולרעייתך ליאורה. אני מאושרת שליאורה זכתה לחבק את נועה. אני מתפללת לשלומה ומאחלת לה רפואה שלמה".

המשפחות שמחכות לשיחה מנתניהו

השיחות והמפגשים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו מעזה עוררו תחושות קשות בקרב משפחות שיקיריהן לא חולצו בחיים מהשבי: לצד השמחה על שובם של ארבעת החטופים, המשפחות כועסות על נתניהו - שלא יצר איתן קשר, גם אחרי הבשורה הקשה מכל.
אבי מרציאנו, אביה של נועה מרציאנו - תצפיתנית שנחטפה ונרצחה בשבי - כתב היום פוסט בפייסבוק, שאליו צירף תמונה של בתו - ותמונה של נועה ארגמני עם אביה. "אני מסתכל על יעקב, אבא של נועה ארגמני, ואי-אפשר שלא להתרגש", אמר. "אני באמת שמח מכל הלב בשביל כל המשפחות שזכו לחבק את יקיריהן. וגם מקנא. זה מדגיש כמה הסוף שלנו היה רע. כשהסוף רע, ראש הממשלה לא בא. הוא גם לא מתקשר".
אורית יבלונקה, אחות של החטוף חנן יבלונקה שגופתו הושבה לישראל, אמרה ל-ynet: "ראש הממשלה צריך להתבייש, זה פשוט ביזיון גדול. איפה הוא היה שמונה חודשים? יש תמונת ניצחון אז הוא רץ לקחת קרדיט, אבל מה עם הכישלונות? רק על ההצלחות הוא לוקח קרדיט?".
יונתן שמריז, אחיו של אלון (לולו) שמריז, שנהרג מירי כוחות צה"ל בתקרית טרגית בשג'אעיה, כתב ציוץ עוקצני בטוויטר, שבו הציג את תמונתו של נתניהו עם ארגמני - וכתב את הדברים שלטענתו ראש הממשלה היה אמור להגיד לה. "אני דאגתי שיעברו מיליונים לחמאס כל שנה כי ראיתי בו נכס אסטרטגי וביחד עם חבורת הטמבלים שמקיפים אותי הפקרנו אותך ב-7.10, ובאותו יום לקח לי חצי יום להתאפס על עצמי והיום אני אצלך תוך רבע שעה. שמתי את החיים שלך 50:50 ומזל שזה הצליח כי אחרת המשפחה שלך הייתה מקבלת רק מכתב".