ג'ון, אביו של הירש גולדברג-פולין (23) שנחטף לעזה לפני 202 ימים, התייחס הבוקר (חמישי) לסרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס ובו ניתן אות חיים מבנו שמספר על מצבו בשבי בעזה. "לראות את הסרטון הציף רגשות רבים", אמר האב. הסרטון והדברים שנאמרו בו התפרסמו לבקשת המשפחה.
הירש גולדברג-פולין בסרטון משבי חמאס

הסרטון שפרסם חמאס הוא למעשה עדות החיים הראשונה של הצעיר שנחטף ממסיבת הנובה בקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר. גולדברג-פולין נפגע בידו השמאלית בזמן החטיפה לעזה, ובסרטון אכן רואים את הקטיעה הקשה בידו. לא ברור מתי הסרטון צולם, אך דבריו של הצעיר מעידים לכאורה שהוא צולם בתקופה האחרונה.
גורמים מישראל ומארה"ב עדכנו את המשפחה הישראלית-אמריקנית בהפצת הסרטון. "מצד אחד זה נתן לנו תקווה, שאגב הייתה לנו. לראות אותו ולשמוע אותו זה באמת חיזק לנו את התקווה", אמר האב ג'ון בריאיון ל"כאן" רשת ב'. "מצד שני, כהורים שמכירים טוב את הילד שלנו, יש לנו סיבה לדאגה מבחינת הבריאות. הוא קצת נפוח ואנחנו לא יודעים מה הסיבה. הוא נשמע חזק".
2 צפייה בגלריה
רייצ'ל וג'ון גולדברג פולין
רייצ'ל וג'ון גולדברג פולין
ההורים רייצ'ל וג'ון עם תמונת בנם הירש
(צילום: עמית שאבי )
"אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד. אני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר", אמר הצעיר בסרטון. "אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ולא להפסיק להילחם עד שאני וכל אחד ואחת מהחטופים יחזור הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב, אחרי שכל השיגעון הזה ייגמר. לי כבר לא יהיה אבל אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה".
בתחילת הסרטון מספר גולדברג-פולין: "נחטפתי ב-7 באוקטובר מהמסיבה בחניון רעים. יצאתי לבלות עם החברים שלי ובמקום זה מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף אחרי שניסיתי להגן בגופי על עצמי ועל עוד אזרחים מפוחדים - כי לא היה מי שיגן עלינו באותו יום".
בהמשך הוא פונה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל השרים: "אתם צריכים להתבייש בעצמכם, אתם צריכים להתבייש. בגלל שהפקרתם אותי ועוד אלפי אזרחים באותו יום ארור. אתם צריכים להתבייש שכמעט 200 יום אנחנו נמצאים פה וכל ניסיונות החילוץ של צה"ל כשלו. אתם צריכים להתבייש שהפצצות חיל האוויר הרגו כמעט 70 חטופים כמוני ואתם צריכים להתבייש, שוב ושוב. כל עסקה שעולה על השולחן אתה והממשלה שלך שוללים. אתם לא רוצים לסיים את הסיוט הזה כבר? תעשו כבר את המצופה מכם ותחזירו אותנו הביתה עכשיו או שגם זה כבר גדול עליכם והגיע הזמן שתניחו את המפתחות, תפנו את המשרדים ותלכו הביתה בעצמכם".
2 צפייה בגלריה
הירש גולדברג פולין
הירש גולדברג פולין
הירש גולדברג-פולין לפני החטיפה ובתיעוד שפרסם חמאס
האב ג'ון אמר עוד בהתייחס לתיעוד של בנו: "זה נראה שהוא מקריא משהו. החלק שאני התרכזתי בו היה החלק שהוא דיבר ישר אלינו, למשפחה, אמר שהוא מתגעגע אלינו. זו האמת מבחינתנו, לשמוע את זה ולראות אותו אומר את זה - זה חיזק אותנו. אנחנו 200 ימים פלוס עובדים כל הזמן סביב מטרה אחת - להחזיר את הירש ואת יתר החטופים. אנחנו מרגישים שזה הרגע וזו המשימה שלנו. חייבים להמשיך עוד ועוד עד שנצליח".
על השאלה אם המשפחה שמה לב לכך שהירש נראה בסרטון מתרגש אך גם מאוד נחוש, השיב האב ג'ון: "אנחנו גם שמנו לב לזה. לא ידענו שהוא בחיים, חשבנו וקיווינו שכן אבל לא ידענו. דמיינו שאולי הוא ירד הרבה במשקל, אבל לוקחים מזה קצת חיזוק שהוא מדבר חזק וחד וברור. אני פחות חושב על מה הוא אמר אלא על איך שהוא אמר".
האב סיפר כי הוא ואשתו רייצ'ל צפו יחד בסרטון ובכו. "ראיתי את הסרטון כבר 20 פעמים, משהו כזה. אני צופה וצופה גם כדי לקבל חיזוק וגם כדי להבין מה באמת המסר. למה אתמול, למה הוא. תשובות אין לי, הרבה שאלות יש לי ואני ממשיך לצפות בו. גם את הסרטון הראשון של החטיפה שראינו שהוא עם יד קטועה אף הורה לא רוצה לראות. אבל גם זה חיזק אותנו, שהוא עומד על הרגליים. הוא היה חזק וימשיך להיות חזק".
ג'ון גם הסביר מדוע המשפחה ביקשה לפרסם חלק מהסרטון: "אי-אפשר לחזור אחורה, זה צריך לעורר סוג של השראה גם למנהיגים ולכל מי שיושב במשא ומתן. להזכיר לכולנו שאנחנו לא מדברים על המספר 133 אלא על אנשים אמיתיים. יש את הירש ויש עוד 132 הירשים שהמשפחות שלהם מחכות. צריך להחזיר את כולם הביתה כמה שיותר מהר".
האב ביקש להעביר מסר לבנו: "אשתי אומרת כל יום 'אני רוצה שתישאר חזק'. אני מוסיף לזה, והוא אמר שהוא יודע כמה שאנחנו עובדים קשה, ואני רוצה לוודא שהוא מבין את זה לעומק. כל החטופים צריכים להבין שיש להם משפחות, ועם שלם, מיליונים, שלא מפסיקים לעבוד כדי שהם יחזרו. תישארו חזקים".
הערה: סביר להניח שדברים שנאמרו בסרטון הוכתבו על-ידי השובים כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס.