נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בצהריים (יום ה') – בנימה די ניכרת של לעג – כי בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב תומכת מוסקבה בניצחונה של קמלה האריס. בריאיון שהעניק מול קהל בוועידה כלכלית בוולדיווסטוק אמר פוטין כי אם עד פרישתו מהמרוץ תמכה רוסיה בג'ו ביידן, כעת היא רוצה לראות את מחליפתו מנצחת, והוסיף בציניות ברורה: "יש לה צחוק מדבק". דבריו עוררו צחוק בקהל שישב באולם והאזין לו.
פוטין לועג ותומך בהאריס בבחירות: "הצחוק שלה מדבק"

4 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קמלה האריס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קמלה האריס
פוטין והאריס. "אם היא צוחקת ככה, זה אומר שהכול טוב"
(צילום: רויטרס / REUTERS / Marco Bello, Jeenah Moon, AP Photo/Dmitry Serebryakov)
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
הנשיא לשעבר טראמפ. השמיע דברי שבח על פוטין וקים ג'ונג און
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
דבריו של פוטין באו שעות אחרי שארה"ב הודיעה כי היא מטילה סנקציות על רשת הטלוויזיה הרוסית RT, שופרו של פוטין באנגלית, והאשימה כי באמצעות הרשת הזו מנסה רוסיה להתערב בבחירות בארה"ב ולחבל בהן. לפי גורמים אמריקנים רשמיים, גם הפעם מוסקבה רוצה להביא כך לניצחונו של טראמפ – כפי שעשתה לפי המודיעין האמריקני ב-2016.
טראמפ, נזכיר, נחשב לאורך השנים למנהיג שפוטין רוצה בניצחונו, בין השאר בשל הפילוג העמוק ששורר לגביו בקרב אזרחי ארה"ב והיכולת לזרוע באמצעות הפילוג הזה כאוס בחברה האמריקנית. טראמפ השמיע בעבר שבחים על רודנים כמו פוטין וקים ג'ונג און ועל היד הרמה שבה הם שולטים במדינותיהם, וה-CIA קבע כי בבחירות לפני שמונה שנים, כדי להביא לניצחונו, ניהלה רוסיה מבצע של זריעת דיס-אינפורמציה וחדשות כזב ברשתות האמריקניות.
4 צפייה בגלריה
קמלה האריס וג'ו ביידן על הבמה בוועידה של המפלגה הדמקורטית
קמלה האריס וג'ו ביידן על הבמה בוועידה של המפלגה הדמקורטית
ביידן והאריס. "הוא המליץ לתמוך בה, אז גם אנחנו"
(צילום: Robyn Beck / AFP)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מנאומה של האריס בוועידה בשיקגו
תיעוד מנאומה של האריס בוועידה בשיקגו
האריס בוועידה הדמוקרטית בשיקגו. פוטין: "נכבד את בחירת האמריקנים"
(צילום: AFP)
לפני חודשים אחרים טען פוטין, לכאורה במפתיע, כי בבחירות הקרובות הוא מעוניין שדווקא ביידן ינצח. באותה העת הסביר פוטין כי ביידן הוא אדם צפוי יותר מטראמפ, משום שהוא פוליטיקאי old school, כלומר פוליטיקאי קלאסי, מהאסכולה הישנה. בעקבות פרישתו של ביידן והטענות שרוסיה שוב מנסה להתערב בבחירות לטובת טראמפ, הוא נדרש היום שוב לסוגיה.
"הפייבוריט שלנו היה ביידן", אמר פוטין. "ביידן המליץ לכל בעלי בריתו לתמוך בהאריס, ולכן אנחנו נעשה אותו הדבר". אחר כך הוסיף על האריס: "הצחוק שלה מדבק כל כך". ההערה הזו, יש להניח, נועדה ללעוג למועמדת הדמוקרטית לנשיאות: רפובליקנים תומכי טראמפ הפיצו בשבועות האחרונים ברשת סרטונים המתעדים את צחוקה המתגלגל של האריס, וניסו להציגו כצחוק מטורף המעיד על כך שהיא אינה לגמרי בקו הבריאות הנפשית. ייתכן שבדבריו היום ניסה פוטין לרמוז לכך.
מתנגדי האריס לועגים לצחוקה המתגלגל:

בניסיון להסביר מדוע רוסיה רוצה לכאורה בניצחונה של המועמדת הדמוקרטית אמר פוטין: "יש לה צחוק מדבק, וזה אומר שהכול טוב. ואם הכול טוב עם האריס, אולי היא תימנע מצעדים כמו הסנקציות שהטיל ביידן או תשנה אותם". הוא הוסיף כי בכל מקרה "נכבד את בחירתו של העם האמריקני".
הצהרתו של פוטין על תמיכה בביידן וכעת בהאריס עשויה להיות כמובן ניסיון לחבל בקמפיין שלהם. מרגע שהביע תמיכה במועמדת הדמוקרטית והציג אותה כ"צפויה" יותר, יוכלו הרפובליקנים להשתמש בדבריו כדי לטעון שהאריס תהיה נשיאה חלשה, ושפוטין מצפה לעלייתה לשלטון משום שכך יוכל להכפיף את ארה"ב לגחמותיו.