ההשוואה המקוממת של חבר הקואליציה: ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, כתב ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, ציוץ בן מילה אחת - סבלנות.
על התמונה לצד אותו ציוץ, כבר הופיעה השוואה בין ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה - לבין שופטי בג"ץ, שאתמול פסלו את ביטול עילת הסבירות. "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו. סבלנות", כתב. זמן קצר לאחר מכן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סימן "לייק" לציוץ, והסיר אותו לאחר חצי שעה.
בהמשך, מסר בן גביר "כל מי שחושב שיש השוואה בין בג"ץ לחמאס בציוץ של ח"כ פוגל יש לו בעיה בהבנת הנקרא. בשונה מבית המשפט העליון שפרסם פסק דין מקומם וחמור, לא נעסוק ברפורמה תוך כדי לחימה. אבל לאחר המלחמה נשיב את הכוח לרשות המחוקקת, נפסיק בתהליך שבג"ץ הפך להיות מחוקק על ונחזיר את השלטון לעם שהוא הריבון".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לדברים, וכתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי "ההשוואות הבזויות והמבישות של ח"כ פוגל ושל כרמי גילון, בין הגרועים שבאויבינו לבין שומרי הסף של מדינת ישראל וציבור שלם שטובי בניו ובנותיו נלחמים ומחרפים את נפשם בימים אלה על הגנת הארץ - הן שפל מוסרי". לדברי גנץ, "לפילוג, להסתה ולשיח האלים והבזוי - אין מקום יותר בחברה הישראלית".
ביקורת נוספת מצד הקואליציה נשמעה גם משר הפנים משה ארבל, שאמר: "אני נעצב על הדברים המבישים של חבר כנסת צביקה פוגל. אין שום מקום להשוואה ולסימון בית המשפט העליון בשורה אחת עם הגרועים שבאויבנו, שרצחו טבחו התעללו וחטפו את טובי בניה של הארץ הזו. גם כשרוצים לבקר לא זו הדרך. אנחנו עם אחד".גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הדברים בחריפות: "אסור שהאנשים האלה ישארו סביב הגה ההנהגה. מגיע לישראל יותר".
סמוטריץ': "פסק דין אומלל"
(צילום: שמוליק דודפור, גיל יוחנן)

הבוקר, בריאיון ל-ynet Live, כינה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את פסק הדין שפרסם בג"ץ אתמול - אומלל. "שופטי העליון מנותקים, אסור היה לפרסם את פסק הדין עכשיו, אבל לא ניתן לאסתר חיות לפלג בינינו", אמר סמוטריץ'.
"זה עצוב, וחושף באמת את עוצמת הניתוק של שופטי בג"ץ", הוסיף יו"ר הציונות הדתית על פסק הדין שפורסם אתמול, שבו בג"ץ לראשונה התערב בחקיקת יסוד. "איפה נמצא עכשיו עם ישראל? איפה נמצאים הלוחמים והחיילים? אני מקבל מאתמול כל כך הרבה הודעות כואבות מלוחמי מילואים שנמצאים עכשיו בתוך עזה או בגבול הצפון, מהם כאלה שהפגינו בעד הרפורמה וכאלה שהפגינו נגד הרפורמה".
השתתפה בהכנת הכתבה: קורין אלבז-אלוש